מדד משרד האוצר 2018: AIG מובילה בתשלום תביעות

AIG משלמת תביעות הכי מהר בישראל 6 שנים ברציפות. השירות לטיפול בתביעות מהווה 40% מהמדד

בחודש יוני 2019 פרסם משרד האוצר את מדד השירות לחברות הביטוח לשנת 2018 – המדד האובייקטיבי ביותר לצרכן.
חברת AIG רושמת הישג יוצא דופן: 6 שנים רצופות היא מובילה את המדד, בפרמטר החשוב ביותר של תשלום תביעות – AIG משלמת תביעות ביטוח הכי מהר בישראל.

השירות לתשלום תביעות מהווה 40% מהמדד. פרמטרים נוספים שנמדדים הינם: זמני מענה טלפוני, שימוש בכלים דיגיטליים, שביעות רצון לקוחות ותלונות הציבור. סה"כ 5 פרמטרים ו-9 תחומי ביטוח (AIG פעילה ב-7 תחומי ביטוח הכלולים במדד).

מס' 1 בתשלום תביעות: AIG משלמת תביעות הכי מהר בישראל

מדד השירות לתחום הביטוח פורסם לראשונה בשנת 2014 (נתוני 2013), אז נבדק ע"י משרד האוצר רק תחום אחד – השירות בטיפול בתביעות (מרכיב המשלב מהירות ואיכות הטיפול בתביעות).
כעת כולל המדד מדידת תחומים נוספים, כאשר השירות בטיפול בתביעות ביטוח הוא עדיין הנושא עם המשקל הגבוה  ביותר במדד והחשוב ביותר. ברור למה; תביעות ביטוח הן רגע האמת של כל פוליסה ושל כל חברת ביטוח. זה הרגע בו המבוטח מממש את המוצר שרכש – פוליסת ביטוח – אשר עליו שילם לאורך שנים, בתקווה שלא יצטרך להגיע לרגע הזה. כל עולם הביטוח עומד על השירות בתביעות ביטוח.

במשך כל 6 שנות פרסום המדד, מ-2014 ועד 2019, חברת AIG ניצבת בראש בתחום השירות לתביעות. הלכה למעשה, AIG קובעת את הסטנדרטים לטיפול בתביעות ביטוח בישראל, והיא מושכת אחריה את הענף כולו למאמץ מתמשך של שיפור, מקצועיות, התייעלות ויחס אישי.

מתוך 7 תחומי הביטוח בהם פעילה AIG, ואשר נמדדים ע"י משרד האוצר, ב-4 היא ניצבת במקום מס' 1 – רכב רכוש (מקיף/צד ג'), דירה, נסיעות לחו"ל ותאונות אישיות. ב-6 תחומי ביטוח היא בשלישיית הצמרת.

כ-700,000 תביעות ביטוח טופלו בישראל בשנת 2018, הכי הרבה בתחום רכב רכוש

בשנת 2018, אליה מתייחס המדד החדש, נסגרו בישראל 689,890 תביעות ביטוח. רובן הגדול של התביעות, למעלה ממחציתן, היו בתחום ביטוח רכב רכוש (ביטוח מקיף וצד ג') אותו, כאמור, מובילה AIG במקום הראשון מאז פורסם לראשונה המדד.

מדד השירות בתביעות של משרד האוצר מבוסס על שני נתונים: שיעור התביעות ששולמו ע"י חברות הביטוח השונות, ומהירות הטיפול בתביעות.
הדירוג מבטא שקלול של שני נתונים אלה, ומייצג את הכדאיות הצרכנית. במילים אחרות, באיזו חברה הכי משתלם לרכוש את הביטוח המסוים, כאשר המבחן הקובע הוא רגע התביעה.

התפלגות תביעות הביטוח שנסגרו בישראל ב-2018

תחום ביטוח מספר תביעות
רכב חובה 48,569
רכב רכוש – מקיף 180,112
רכב רכוש – צד ג' 171,204
דירה מבנה 20,293
דירה תכולה 15,469
בריאות 102,694
תאונות אישיות 54,392
נסיעות לחו"ל 70,147
חיים ריסק 3,829

המדד כולל גם ביטוח סיעוד ואובדן כושר עבודה – תחומי ביטוח בהם AIG אינה פעילה.

מדד משרד האוצר לתחום הביטוח: כלי צרכני אפקטיבי

המדד השנתי של משרד האוצר לתחום הביטוח, הפך עם השנים לכלי צרכני ראשון במעלה. שני הישגים בולטים ניתן לרשום לזכותו של המדד:

  1. המדד פתח בפני צרכני הביטוח את האפשרות לבחון ולהשוות בין החברות לא רק על בסיס מחיר, אלא על בסיס איכות השירות.
  2. המדד דוחף את כל שוק הביטוח לשיפור מתמיד באיכות השירות ללקוחות.

מדד משרד האוצר הוא כלי אובייקטיבי, שמספק לצרכן מידע חיוני לצורך תכנון סל הביטוח האישי והמשפחתי, בראייה רחבה וארוכת טווח.
נתוני המדד המלאים מתפרסמים באתר האינטרנט של משרד האוצר, והם נגישים לכלל הציבור 24/7 באמצעות כל מחשב, טלפון סלולרי או טאבלט.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת