על ביטוח דירה ועל שינויי אקלים

על ביטוח דירה ועל שינויי אקלים

הקשר בין ביטוח דירה לבין סיכוני אקלים. שום דבר חדש באופן מהותי, כי מאז ומתמיד הכיסוי הביטוחי היה תוצר לוואי של הסיכון הביטוחי. אבל מה קורה כאשר האקלים משתנה?

ידיעה קטנה באתר מקצועי בקנדה שופכת אור על כמה מן המגמות המעניינות ביותר בתחומי הביטוח בעולם. הידיעה עוסקת בנושא של ביטוח דירה ורכוש והיא מיועדת למקצועני הביטוח, אך משמעויותיה ודאי נוגעות גם לצרכני ביטוח בקנדה, וכפי שתראו בעצמכם – גם לצרכני ביטוח בישראל ובכל רחבי העולם.

וכן, מסתבר כי בקנדה נרשמה עלייה משמעותית בתביעות ביטוח בגין נזקי סופות. תחום זה אינו מוכר במיוחד לצרכן הישראלי, שנהנה מאקלים סוב-טרופי נינוח לאורך כל השנה (חשוב להבדיל, מה שקרוי אצלנו סופה נחשב בקנדה ליום חורף רגוע).
עפ"י הנתונים המפורסמים חברות הביטוח בקנדה עומדות יפה בעומס החדש, אך בהחלט יתכן כי מחירי ביטוח דירה – מבנה ותכולה – עשויים לעלות כתוצאה מן הסיכונים החדשים. זאת השפעה צרכנית משמעותית על שווקי הביטוח המקומיים בקנדה, אם כי סביר שיבוצע דירוג של אזורי החשופים לסיכוני סופות ויקבע סולם מחירים בהתאם. כך מתנהגים שווקים דינאמיים בכל תחום, ודאי בתחום הביטוח שהוא מן הדינאמיים ביותר.

אך יש כאן סיפור יותר גדול וחובק עולם – הקשר בין ביטוח לבין סיכוני אקלים. שום דבר חדש באופן מהותי, כי מאז ומתמיד הכיסוי הביטוחי היה תוצר לוואי של הסיכון הביטוחי. לכן באזור מועד לשטפונות נהר קיים סעיף מתאים בפוליסת ביטוח דירה ובאזור מדברי הוא איננו. האקלים משפיע על חישובי בלאי של כלי רכב בדיוק כמו שייעוד הרכב – נסיעה או עבודה – משפיע על חישובי הבלאי. זה פשוט וטריוויאלי.

אבל מה קורה כאשר האקלים משתנה? אכן, גם באזורים רגועים מתחוללות מעת לעת תופעות מזג אויר קיצוניות ששוברות את הסטטיסטיקה, אך בעולם של היום שסובל מאפקט החממה, התדלדלות אוצרות טבע וזיהום סביביתי – הגישה היא שהאקלים (ולא רק מזג האויר) הוא עניין דינאמי.
האם אנחנו מוכנים למצב בו ישראל הופכת למדינה מוכת שטפונות? האם העולם מוכן לחורף קיצוני גם באסמי המזון של צפון אמריקה? מה הסיכוי שגלי צונאמי יהפכו לאירוע שנתי בחופי יפן וקוריאה? איך השינויים האלה משפיעים על מחירי המזון (ביטוח יבולים), על תעשיית הרכב (ביטוח מטענים)?

דילמות אלה מעסיקות כיום חוקרים ומדענים בכל העולם. כפי שאתם יכולים ללמוד מהידיעה על שווקי הביטוח בקנדה, היא מעסיקה גם כלכלנים ומומחי ביטוח.
אז נכון שכל זה לא באמת משפיע על הפוליסות שיש לכם היום או על הפוליסות שתצטרכו מחר בבוקר, אבל כדאי לדעת ולו רק כדי להיזכר שוב במה שנכון תמיד – פתרון ביטוח הוא עניין יחסי הדורש התאמה אישית.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים