ביטוח תכשיטים - הענק הנעלם מפטיאלה - מגזין AIG

הענק הנעלם מפטיאלה, סיפור על ביטוח תכשיטים

חושבים על ביטוח תכשיטים לאוצר שלכם? עבור מרבית המבוטחים, אלה שאינם מהרג'ות, קיימת תוכנית 'כל הסיכונים' המספקת כיסוי מיוחד לתכשיטים ודברי ערך

כבר קרה לכם שאיבדתם תכשיט יקר ערך? אז למהרג'ה בהפינדר סינגה, שליט מחוז פטיאלה שבהודו זה קרה, הוא איבד ענק יהלומים בשווי של 25 מיליון דולרים. למעשה מי שאיבד את התכשיט, הידוע בכינוי הענק מפטיאלה, הוא בנו של המהרג'ה ידאווינדרה סינגה. עקבותיו של הענק מפטיאלה נעלמו באופן מסתורי בשנת 1948 והוא נחשב עד היום לאחד מ-10 האוצרות האבודים היקרים בהיסטוריה.

הענק מפטיאלה נוצר במיוחד עבור המהרג'ה בשנת 1928 ע"י בית קארטייה בפאריס. שלוש שנים נמשכה מלאכת הצורפות. הענק הכיל לא פחות מ-2,930 יהלומים כאשר במרכז ניצב יהלום דה-בירס, השביעי בגודלו בהיסטוריה של היהלומים.
בשנת 1982 יהלום דה-בירס צץ לפתע במכירה פומבית ונרכש במחיר של 3.16 מיליון דולרים. היהלום, אגב, הוצג אחר-כך בתערוכה מיוחדת שהתקיימה בתל-אביב. בשנת 1998 התגלו שרידים של הענק מפטיאלה בחנות תכשיטים יד-שנייה בלונדון. השרידים נרכשו ע"י בית קארטייה והענק מפטיאלה שוחזר ע"י אמני קארטייה באמצעות אבני חן מלאכותיות.

כפי שאתם ודאי מבינים, הענק מפטיאלה לא היה מבוטח. עובדה זאת שופכת אור על אחד מתחומי הביטוח המסתוריים ביותר – ביטוח תכשיטים, חפצי אמנות וחפצים יקרי ערך. נושא זה מעניין כמובן באופן מיוחד מנהלים של מוזיאונים, אוספים וחנויות תכשיטים, אך מה בנוגע לתכשיטים שלנו, האנשים שאינם מהרג'ות? האם ניתן לבטח תכשיטים? כיצד מעריכים את השווי? ומה השווי של הערך הרגשי של תכשיט?

ביטוח תכשיטים הוא חלק מן העולם של ביטוח תכולת הדירה, , אך בניגוד לפריטי רכוש אחרים בפוליסה התקנית יש התייחסות מיוחדת לביטוח תכשיטים. לכן בפוליסה הסטנדרטית כאשר אתם רוכשים ביטוח דירה עם כיסוי לתכולה עליכם לדעת כי הכיסוי לתכשיטים לא יעלה על 10% מסכום ביטוח התכולה ורק עד 2% לתכשיט ספציפי.
כלומר, אם יש לכם אוסף תכשיטים יקר במיוחד עליכם לעדכן מראש על כך את חברת הביטוח על מנת שתבטח את הפריטים בערכם המלא. כמו כן המבוטח יכול לבקש מחברת הביטוח להרחיב את הכיסוי ולבטח את התכשיט יקר הערך במסגרת הרחבה מיוחדת הנקראת,"כל הסיכונים" המספקת כיסוי רחב יותר לתכשיטים ודברי ערך. ניתן להוסיף הרחבה זו לפוליסת ביטוח דירה הכוללת כיסוי לתכולה.

***
מקור תמונה: ויקיפדיה

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים