איך למנוע תאונות אישיות בגיל 60+

איך למנוע תאונות אישיות בגיל 60+

שליש מהאוכלוסייה בגיל 65+ נופלים לפחות פעם בשנה וכ-10% מהם שוברים עצמות כתוצאה מהנפילה. כמה טיפים לבטיחות ועוד אחד בנושא ביטוח תאונות אישיות

הנה כמה נתונים שצריך לחשוב עליהם, במיוחד אם אתם או הוריכם מתקרבים לגיל 60; שיעור הפציעות כתוצאה מנפילה בקרב בני 60+ בישראל הוא כ-20%. בגילים 65+ עולה שיעור הפגיעות מנפילה לכ-30%. מחקרים מתקדמים מראים כי שליש, אחד מכל שלושה, מהאוכלוסייה בגיל 65+ נופלים לפחות פעם בשנה וכ-10% מהם שוברים עצמות כתוצאה מהנפילה. כמחצית מן הנפצעים לא מחלימים לגמרי מהפציעה.

נתונים אלה מעלים את הצורך בנקיטת צעדי בטיחות על מנת לצמצם את ההזדמנויות לנפילה. לדוגמא, אפשר לסדר מחדש את הארונות בבית כך שהגעה לבגדים וכלים תהיה כרוכה בפחות מאמץ. אם נרצה ואם לא, היכולות הפיזיות של בני אדם מגיל 60 ומעלה אינן כמו בעבר. הראייה, השמיעה, אמדן מרחק, אמדן סכנה, אוריינטציה, שיווי משקל וכד' עלולים להיפגם עם הגיל. הסטטיסטיקה בנושא תאונות אישיות – במקרה הנ"ל תאונות נפילה – מוכיחה כי יש לכך השפעה משמעותית.

אמצעים למניעת החלקה באמבטיה הם חיוניים עבור בני הגיל השלישי. היכולת ליצור קשר בכל מצב, גם אם התרחשה נפילה קשה וכואבת גם היא חיונית ביותר. יש לבדוק את נגישות הבית – מטבח, סלון, חדרים, שירותים ומקלחות. מעקות, ידיות אחיזה, סורגים ומנעולים עשויים להקטין את האפשרויות לנפילה, במיוחד עם יש בבית מדרגות ומפלסים. אם יש בבית שטיחים שאינם מקובעים לרצפה, כדאי לשקול להרחיקם. מומלץ לבדוק את התאורה בכניסה לבית ובנתיב מהכניסה אל המכונית וכמובן בתוך הבית.

מערכות אזעקה מקושרות למוקד חירום ומנוי לשירותי חירום רפואיים הם חלק מן האמצעים שניתן לנקוט על מנת להבטיח בטיחות מירבית. התראה מהירה על מקרה של נפילה ופציעה יכולה לתרום להקטנת הנזק של תאונה שהתרחשה.
הנזק של תאונה הוא גם כלכלי. ביטוח תאונות אישיות, המעניק פיצוי כספי מיידי למבוטח ולמשפחתו במקרה של פציעה בתאונה, מקל מאוד על הנטל הכלכלי הנובע מהפציעה, במיוחד אם כתוצאה מן הפציעה המבוטח הופך לבעל צרכים סיעודיים.
חברת הביטוח AIG מציעה את ביטוח תאונות אישיות AIG 50+ המותאם במיוחד לצרכני ביטוח עד גיל 80, במחיר נמוך של החל מ-1 ש"ח ליום. AIG 50+ מבטיח פיצוי מיידי לשברים, כוויות ואשפוז שנגרמו כתוצאה מתאונה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים