כל מה שאתם צריכים לדעת על תאונות עבודה

כל מה שאתם צריכים לדעת על תאונות עבודה

שיעור תאונות עבודה בקרב הציבור הישראלי מצוי בסימן עלייה מטריד. לצד קבלת הפיצויים מהביטוח הלאומי, ניתן להיערך להוצאות רפואיות בלתי צפויות בדרכים נוספות.

אתם מתעוררים כל בוקר, בקושי מתקלפים מהמיטה, מגיעים לעבודה, נזכרים ברשימת המשימות הארוכה שמחכה לכם, ושוב חושבים לעצמכם: העבודה היא חיינו, אבל לא בשבילנו. עשרות אלפי הישראלים שנפגעים מדי שנה בתאונות עבודה חושבים אחרת. הם היו שמחים להתחלף אתכם.

על פי דו"ח שנערך על ידי המוסד לביטוח לאומי ומשרד הכלכלה, בין השנים 2009 ל-2012 נפצעו בתאונות עבודה בישראל למעלה מ-188 אלף עובדים, כאשר במהלך שלוש השנים האחרונות נרשמת מגמת עלייה בממוצע החמש שנתי של מספר ההרוגים בתאונות אלו. הנתונים מדאיגים, וראוי לתת עליהם את הדעת.

מן הדו"ח עולה כי ענפי המשק בהם נרשם המספר הרב ביותר של מקבלי דמי פגיעה מביטוח לאומי בשנים 2009-2012 הם ענפי התעשייה, המסחר והבינוי. גורמי הפגיעה הנפוצים ביותר בשלושת ענפים אלו הינם: נפילה מגובה רב, פגיעה כתוצאה משימוש במכונות ובכלים, גוף נופל וכן מאמץ יתר. עוד עולה מהדו"ח כי עובדים מבוגרים, שגילם מעל ל- 55, נעדרים למשך זמן ארוך יותר מעבודתם עקב תאונות עבודה.

מי נחשב לנפגע תאונת עבודה?

שכירים ועצמאיים אשר רשומים בביטוח הלאומי ונפגעו במהלך העבודה, כולל פגיעות שהתרחשו בדרך למקום העבודה ובחזרה ממנו, או שחלו במחלה שנגרמה עקב עבודתם, זכאים לפיצויים מהביטוח הלאומי בגין אובדן שכר או הכנסה במידה וכשירותם לעבוד נפגעה, או בגין הנזק הגופני או הנפשי שנגרם להם כתוצאה מהפגיעה. המוסד לביטוח לאומי מספק טיפול רפואי לנפגעי עבודה אלה באמצעות קופות החולים.

במידה והנפגע איבד כשירות לעבוד בעקבות תאונת עבודה, הוא זכאי לקבלת דמי פגיעה למשך תקופה מרבית של 13 שבועות. שיעור התשלום עומד על 75% בלבד מהשכר הממוצע של הנפגע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה, כאשר קבועה בחוק תקרה המתעדכנת מדי שנה.

במקרה שבו נותרה לאדם נכות בעקבות תאונת עבודה, הוא זכאי לקצבה חודשית או למענק חד פעמי בהתאם לאחוז הנכות הרפואית שנקבע בוועדה רפואית. במקרה של פטירה, שאריו של המבוטח וכן הורים או אחים שהיו תלויים בו מבחינה כלכלית, זכאים לקבלת 'קצבת תלויים' מהמוסד לביטוח לאומי.

כיסוי משלים

רבים בקרב הציבור אינם מסתפקים בכיסוי הביטוחי שמעניק המוסד לביטוח לאומי ובוחרים לרכוש כיסוי משלים על מנת להיערך להוצאות כספיות בלתי צפויות ולהבטיח שמירה על רמת החיים שלהם ושל בני משפחתם במקרה של אובדן כושר עבודה. ביטוח בריאות משלים, לצורך הדוגמה, הינו פתרון זול עבור אלה המעוניינים ליהנות מטכנולוגיות מתקדמות ברפואה, פיצוי במקרה של אובדן כושר עבודה עקב ניתוח, החזרים כספיים עבור השגחה, כיסוי לתרופות שאינו בסל הבריאות, ועוד. כל זאת, מבלי לשלם פרמיה עבור כיסויים ביטוחיים המוענקים ממילא מטעם קופת החולים.

כיסוי משלים הוא גורם חשוב מאוד גם במקרה של מחלות, כיוון שכידוע, מחלה קשה אונקולוגית או כרונית כרוכה בהוצאות רבות ובאובדן הכנסה של החולה ובן/בת הזוג ואם מדובר בילדים קיימת פגיעה משמעותית בשני ההורים.

יש לזכור כי רבות מהתאונות מתרחשות במהלך טיול בחו"ל, בנסיעה, או כתוצאה מפעילות ספורטיבית. ביטוח תאונות אישיות מעניק כיסוי משלים לשעות בהן העובד מצוי בפעילות בעבודה ומחוץ למסגרת העבודה, וכך מספק למעשה הגנה במשך כל שעות היממה לאורך השנה, ובכל מקום בעולם.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים