השכרת רכב בחו''ל בדרך הנכונה

הדרך הנכונה להשכרת רכב בחו"ל

מתכננים חופשה ברוח חופשית? קחו הכוונה וטיפים שיסייעו לכם ליהנות משירותי השכרת רכב בחו"ל כמו שצריך. ושימו לב לביטוח

אחת האופציות לחופשה מעניינת בחו"ל היא לשכור רכב ולנהל את הטיול שלכם בעצמם, במסלול שתכננתם ושאינו תלוי בטיול מאורגן. השכרת רכב בחו"ל דורשת מעט יותר בירורים והכנות אבל התוצאה היא חופשה עצמאית שמתנהלת בקצב שלכם, בתחושת פרטיות ושחרור מתלות בקבוצה או בלו"ז של התחבורה הציבורית.

יש, עם זאת, כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב ולנהוג לפיהם, בעת השכרת רכב בחו"ל, אם רוצים להימנע מאי הבנות:

  • ניירת ואישורים מכינים בארץ, ובזמן. דרכון בתוקף, רישיון נהיגה שמתאים לחוקי המדינה בה תטיילו, מסמכי ביטוח תקפים שמספקת חברת השכרה ואת טופס ההשכרה המלא והמדויק, ללא שגיאות וללא "אותיות קטנות" שעלולות למנוע מכם שירות, בכלל זה שם המקום ממנו תאספו את הרכב ואליו תחזירו אותו, יעדים, הגבלות, סכומים וכל מה שכלול בעסקה של השכרת רכב בחו"ל. בדקו היטב מה מכסה העסקה שלכם ואם אין סעיפים מפתיעים. כלומר, לא לסמוך על הטופס הסטנדרטי והמובן מאליו.
  • השכרת רכב בחו"ל מתחילה בבית; שקלו לשכור ולהזמין את הרכב כבר בארץ. זה מגביר את הסיכוי שתקבלו בדיוק את הרכב שנחוץ לכם, עם מחיר קבוע מראש וללא הפתעות. זה מבטיח לכם נוחות רבה באיסוף הרכב, המחכה לכם כבר בשדה התעופה במקום להתרוצץ ולחפש סוכנות אמינה להשכרת רכב במקום שאינכם דוברים את שפתו.
    כמו כן, תוכלו לוודא מראש מה מותר ומה אסור לכם בנהיגה שם, למקרה שתרצו לצרף גם נהג נוסף או נהג צעיר.
  • אמצעי תשלום מספקים וכרטיס אשראי תקף וקביל בחו"ל דרושים להשכרת הרכב עצמו. בכרטיסי האשראי שלכם, גם אם הם בינלאומיים, יש לוודא שהמסגרת שלהם מספיקה ושהם בתוקף, משום שבמקרים רבים הם משמשים פיקדון.
    לכן, בנוסף על כרטיס אשראי הצטיידו במזומנים שיספיקו לכם לתשלומים הקטנים האחרים, ובמטבע מקומי. בכלל, השכרת רכב בחו"ל מחייבת התארגנות פיננסית אחרת לגמרי משום שרוב הסיכויים שתיסעו למקומות קטנים ונידחים. במקומות אלה פחות נהוג לשלם על כל דבר באשראי ולכן טוב שיהיה תמיד כסף קטן. בכל מקרה טוב לדעת מהם ההרגלים המקומיים ואיך מקובל לנהוג שם, תרתי משמע.
  • אפליקציות, אתרים ומכשירי ניווט לווייני הם נהדרים ומומלץ להשתמש בהם בגלל יתרונותיהם, אבל כדאי להיות בטוחים שתגיעו ליעד גם אם יש תקלה באינטרנט או בטלפון, או שנותק הקשר הלווייני.
    הפתרון הוא לקחת אתכם מפות מודפסות, ספרי מפות ליתר דיוק. אלו עדיין מלווה נאמן ומהימן לכל נהג, אז אל תוותרו עליהן עדיין ליתר ביטחון.
  • אנשים אוהבים לנהוג ברכב מסוים שהם רגילים אליו ומתאים לצרכים שלהם ולגודל משפחתם. אולם לא תמיד הדגם הרצוי זמין לכם, ולכן כדאי לחשוב על חלופות שיתאימו לכם.

השכרת רכב בחו"ל עם ביטוח רכב מקיף ולא סטנדרטי בלבד

הביטוח שעונה על הצרכים שלכם באמת ומבטיח חופשה רגועה, הוא ביטוח רכב מלא ומקיף שיש בו יותר מאשר הביטוח הסטנדרטי שמספקת חברת ההשכרה.
לכל רכב יש ביטוח בסוכנות שמשכירה אותו, אבל הוא אינו מכסה הכל. בדקו בראש ובראשונה את סעיף ההשתתפות העצמית ואז תדעו יותר: האם תיחשפו לתביעה בגין נזק שנגרם מתאונה, תדלוק שגוי, תקר, נזק למרכב בגלל תנאי השטח, נהיגה של נוער או בהשפעת אלכוהול. בדקו אם הביטוח גם מכסה את גניבת הרכב או הציוד מתוכו.

שאלו גם אם תקבלו רכב חלופי כדי שלא תיתקעו באמצע הטיול אם קרה משהו לרכב ששכרתם. אם רכשתם ביטוח עם החזר השתתפות עצמית ודאו שהוא אתכם וגבו אותו גם במייל, וגם שיש ביטוח צד ג'.

הדרך הטובה ביותר לדעת כל זאת היא לשאול אילו הרחבות חברת ההשכרה מציעה לכם. גם אם אין לכם כוונה להרחיב את הביטוח, האזינו לכל הרשימה שתוצע לכם כדי להבין מה אינו כלול בביטוח הבסיסי של הרכב שכלול במחיר ההשכרה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים