מערכות בטיחות לרכב: מה עם אנטי-וירוס

מערכות בטיחות לרכב: מה עם אנטי-וירוס?

פיתוח של מערכות בטיחות לרכב חוסך בחיי אדם. כתוצאה מכך מחירי ביטוח רכב גמישים יותר. הסיכונים החדשים כוללים חשיפה להאקרים. המכוניות החדשות הן מחשבים על גלגלים.

מערכות בטיחות לרכב מצילות חיים. אלמלא קיומן של מערכות בטיחות מתקדמות, המבוססות על טכנולוגיות חדשניות, האבדות בנפש וחומרת הפגיעות בתאונות דרכים היו גבוהות בהרבה. חלק נכבד מן התאונות נמנע בזכות טכנולוגיות התראה ומערכות בטיחות שמגבירות את השליטה של הנהג ברכב. בעולם בו נעות יותר מכוניות יותר מהירות וחזקות להתפתחות של מערכות בטיחות לרכב יש חשיבות עליונה.

את ההשפעה של החדשנות הבטיחותית על ההוצאות אתם ודאי מחבבים במיוחד: הקידמה הורידה את מחירי ביטוח הרכב. יש חוקרי תחבורה שכבר מדברים על עולם בו המכוניות יהיו כל כך בטוחות ומוגנות עד שלא יהיה צורך בביטוח רכב.

עוד חזון למועד. מה שעלול להרחיק את היום בו נוכל לוותר על רכישת פוליסת ביטוח רכב הוא ההתפתחות של סיכונים חדשים, הנובעים מן הטכנולוגיה שעומדת מאחורי פיתוח מערכות בטיחות לרכב ומערכות אחרות. כמו תמיד, לצד היתרונות העצומים הקידמה מביאה עמה גם בעיות חדשות.

המכוניות החדשות מבוססות יותר ויותר על טכנולוגיות מידע שמפקחות ומווסתות את הפעילות של מערכות הרכב – מנוע, בלמים, בקרת אקלים ועוד. המכונית המודרנית מבוקרת ע"י חיישנים ומחשבים קטנים (וחזקים) המקושרים באמצעות פרוטוקולים שונים לתקשורת נתונים. המכונית יכולה להתחבר, לדוגמא, לטלפון הסלולרי על מנת לזהות את הנהג ולהפעיל את מנגנוני הנעילה וההתנעה. כן, המכונית היא במידה רבה מחשב על גלגלים. המשמעות היא שהמכונית החדשה שלנו חשופה להאקרים.

ארגונים בינלאומיים כבר החלו לפעול למיסוד תקנים ותקנות בינלאומיות להגנה על כלי רכב מפני האקרים, ויצרני הרכב בעולם משקיעים מאמץ ומשאבים כדי להתמודד עם האתגר החדש באמצעות מערכות בטיחות לרכב מסוג חדש. המיקוד הוא בשלושה נושאים עיקריים: הגנה על בטיחות הרכב ע"י מניעת השתלטות על המערכות המפקחות על פעילותו התקינה, הגנה על הרכב עצמו מפני חדירה וגניבה והגנה על הפרטיות של הבעלים והנהגים ברכב.

יכול להיות שפעם הבאה שתרצו לקרוע את הניילונים של מכונית חדשה, מפרטי הבטיחות של היצרן יכללו – לצד כריות אוויר, מערכות בלימה, התראה וכד' – גם אנטי-וירוס.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים