חישובי משכנתא - איך להוזיל את עלות ביטוח חיים למשכנתא

צרכנות ביטוח נבונה מתחילה באתר משרד האוצר

צרכנות ביטוח היא מכנה משותף רחב. למעשה, מבחינת הצורך הציבורי עסקי ביטוח הם כמו עסקי מים, חשמל ושאר עניינים ושירותים שנוגעים בכל אחד ואחת והם בבחינת חיוניים. לדוגמה ביטוח בריאות.

ענף הביטוח, ובכלל זה ביטוח בריאות, נמצא תחת פיקוח של אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר. אחד מעשרה אגפי משרד האוצר, יחד עם אגף התקציבים, רשות המסים, רשות החברתיות הממשלתיות ועוד. מכאן נגזרת חשיבותו של הענף ומשקלו בכלכלת המדינה. צרכנות ביטוח היא נדבך מרכזי בכלכלה המודרנית.
כך מתואר אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון בתקציר באתר משרד האוצר, ממנו מוביל קישור לאתר האגף: "אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון אחראי על עסקי הביטוח הנעשים הארץ. בין פעולותיו השונות ניתן למנות רישוי חברות, פיקוח יציבותי על חברות הביטוח, קופות הגמל וקרנות הפנסיה ופיקוח על המוצרים המשווקים לציבור (פוליסות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל). בנוסף, האגף אחראי על קביעת מדיניות עידוד החיסכון והתאמתו לצרכי המשק הלאומי וטעמי הפרטים וזאת באמצעות ההסדרה והפיקוח על תכניות החיסכון, קופות הגמל, קרנות הפנסיה וקופות הביטוח".
לאתר אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון

ודאי שמתם לב כי בראש תיאור תחומי האחריות של האגף נמצא תחום הביטוח. הסיבה היא פשוטה, הוא נוגע ישירות לכל אזרח בישראל. צרכנות ביטוח היא מכנה משותף רחב וכולל. למעשה, מבחינת הצורך הציבורי עסקי ביטוח הם כמו עסקי מים, חשמל ושאר עניינים ושירותים שנוגעים בכל אחד ואחת והם בבחינת חיוניים. ביטוח בריאות לדוגמה מורכב מרובדים מנדטוריים – סוג של ביטוח חובה. כל אזרח בישראל נהנה מביטוח בריאות ממלכתי באמצעות קופות החולים ובתי חולים ממשלתיים ואחרים. כלומר, אפשר בהחלט לומר שביטוח הוא תשתית. לא בטון, אספלט ומלט אבל יסוד כלכלי שיציבותו וחוסנו משפיעים על חיי כולם.

חלק מן השירות לציבור צרכני הביטוח הוא מידע: חוקים, תקנות, זכויות, חובות, הדרכה ועוד. כל מה שיכול לסייע לצרכנים להקפיד על צרכנות ביטוח נבונה.
מדור ביטוח באתר משרד האוצר

המידע באתר האגף משמש גם את חברות הביטוח. לדוגמה, חברת AIG מציגה את נתוני האגף לשם השוואת מחירים של ביטוח בריאות על מנת להמחיש את היתרון של פוליסת AIG Medical, המעניקה כיסוי ללא כפל ביטוחי.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים