זוג מתאמן – יתרונות לאימון משותף עם חבר/ה

יוצאים לאימון? צרפו חבר/ה. זה משתלם

אימון משותף משפר את איכות האימון, מגדיל את הסיכוי להתמדה וגם... משתלם כלכלית. כל היתרונות לאימון עם חבר או חברה

קחו המלצה: ככל שניתן, עדיף להתאמן עם חבר/ה על פני אימון לבד. מדובר בכל סוג של אימון, על אחת כמה וכמה באימוני ריצה והליכה, בהם "ה-לבד" מודגש באופן מיוחד.

אימון ביחד תורם לכולם, אבל חשוב במיוחד למתאמנים שזה לא ההובי הטבעי שלהם. לא קל להתמיד בפעילות גופנית, בעיקר כשמדובר על אנשים שפעילות גופנית עדיין אינה חלק בלתי נפרד משגרת חייהם. אימון משותף עם אנשים נוספים, בין אם מדובר על אימון בקבוצה ובין אם מדובר על אימון עם חבר או חברה, מעלים את הסיכוי להתמיד בפעילות.

הדעה הזאת משותפת למומחים רבים, בארץ ובעולם, שממליצים על אימון בקבוצה או עם אדם קרוב. הסטטיסטיקה גם היא תומכת בהמלצה: אחוז הנשירה של מתאמנים שהצטרפו לתוכנית אימון לבדם הוא 40%, אבל בקרב מתאמנים שהצטרפו עם חבר/ה שיעור הנשירה צונח ל-6% בלבד.

שני יתרונות גדולים לאימון משותף:

  1. המחוייבות גדולה יותר – כאשר מתאמנים עם אדם נוסף, מעבר למחוייבות העצמית יש גם את המחוייבות לחבר איתו מתאמנים. תירוצים שונים ומשונים (כולנו מכירים את זה) שעוברים בינך לבין עצמך, לא יעברו כאשר עוד מישהו בעצם תלוי בך.
  2. תמיכה הדדית ואתגור הדדי – במקרים רבים מרגישים באמצע אימון שאין עוד כוחות. נוכחות של חבר יכולה לעזור מאוד ברגעי המשבר הקטנים האלה. עידוד, דחיפה והופ, חזרנו לקצב אימון טוב. גם המוטיב של תחרותיות, לעתים סמויה לעתים גלויה, מסייע לשמירה על קצב אימון טוב ולהתגברות על משברי אמצע האימון.

שני יתרונות אלה יוצרים בסיס מוצק יותר להתמדה באימונים לאורך זמן, הקניית הרגלי אימון ותרבות אימון איכותית ומועילה, ובנייה של אורח חיים בריא יותר.

בנוסף, יש לאימון משותף גם ערכים חברתיים ברורים. החוויה של אימון ביחד תורמת להידוק החברות ולהעמקת הקשר. אימון משותף הוא זמן איכות ברמה הגבוה ביותר. באימון קבוצתי נוצרות הזדמנויות להיכרויות וחברויות חדשות. בני זוג שמתאמנים יחד חווים חיזוק משמעותי בקשר האינטימי.

היתרון הכלכלי של אימון משותף

אם אתם מתאמנים בקצב טוב יותר, בתדירות גבוהה יותר ובהתמדה לאורך זמן – אתם גם יכולים לחסוך עד 25% מעלויות ביטוח הבריאות בכל שנה, במסגרת תוכנית AIG Safe Life, שמתגמלת על אורח חיים בריא – זזים וחוסכים. ואם מתמידים, אפשר לחסוך הרבה כסף.
כלומר, השיפור באימונים וההתמדה כתוצאה מאימון משותף גם משתלמים כלכלית.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים