בית ושטרות כסף – כמה עולה ביטוח דירה?

כמה עולה ביטוח דירה? צעד אחר צעד

עם מחשבון משרד האוצר, קל לברר כמה עולה ביטוח דירה. אבל למה הוא עולה כך? הכירו את הגורמים המשפיעים על מחיר ביטוח הדירה שלכם, כדי שתוכלו לתכנן

ובכן, כמה עולה ביטוח דירה? אתם יכולים לקבל תשובה מיידית לשאלה הזאת, באמצעות מחשבוני ביטוח דירה של משרד האוצר – מחשבון ביטוח מבנה, מחשבון ביטוח תכולה.
הקלידו את פרטי דירתכם (ראו בדוגמא המצורפת) לחצו על הכפתור ותקבלו את מחירי כל החברות בישראל. קל, מהיר ומשכנע. אנחנו בטוחים שתופתעו מהמחירים שתראו.

אגב, אם אתם באמת מתכוונים לרכוש ביטוח דירה, או לשדרג את הביטוח הנוכחי שלכם, אנחנו ממליצים שתשתמשו במחשבון השלישי של משרד האוצר, שמחשב ישר את המחיר המלא של ביטוח המבנה והתכולה יחד. כי זאת ההגנה שאתם למעשה צריכים לרכושכם – ביטוח דירה עם פוליסת מבנה ועם פוליסת תכולה. כיסוי לנכס ולרכוש שבתוכו.

אז לדעת כמה עולה ביטוח דירה זה קל. להבין איך בנוי המחיר של ביטוח דירה, כדי שתוכלו לתכנן ולשלוט בתקציב – זה כבר דורש כמה דקות של ריכוז. בואו נתחיל.

צעד ראשון: מבנה, תכולה או גם וגם?

ביטוח מבנה וביטוח תכולה הם שני ביטוחים נפרדים, שניתן לרכוש לחוד או יחד. כפי שהבנתם, מומלץ לרכוש את שניהם ועדיף יחד. ההחלטה הזאת תשפיע כמובן על מחיר הביטוח שלכם. שתי פוליסות עולות יותר מאחת, זה ברור, וקנייה מרוכזת במקום אחד בדרך כלל משתלמת במחיר.

מחשבון ביטוח דירה

צעד שני: עם או בלי תוספות?

לכל אחת מהפוליסות – מבנה ותכולה – ניתן להוסיף הרחבות שונות, חלקן כלולות אוטומטית בפוליסה וחלקן ניתן להוסיף תמורת פרמיה. מהם הכיסויים הזמינים תוכלו לקרוא כאן: ביטוח דירה – מילון מונחים מהיר.

אם השתעשעתם במחשבוני משרד האוצר, ודאי שמתם לב כי אחד הפרמטרים לבחירה היה כיסוי לנזקי מים וצנרת. זוהי הרחבה שניתן להוסיף לכל אחת מן הפוליסות, וקיומה משפיעה על המחיר.
היא מופיע במחשבון כי משרד האוצר מנסה לרמוז לכם שמדובר בהרחבה חשובה ומומלצת, ושכדאי לכם לראות כיצד היא משפיעה על התשובה לשאלה המסקרנת 'כמה עולה ביטוח דירה?'.

הפוליסה התקנית כוללת רשימה של מקרי ביטוח המכוסים בעת קרות נזק, אחד מהם הוא מקרה ביטוח רעידת אדמה. מקרה ביטוח זה הוא היחיד מבין כל מקרי הביטוח שניתן להסירו לפי בקשתכם, אך לא מומלץ להסירו.

מובן כי כל תוספת שאינה כלולה בפוליסה תשפיע על מחיר הביטוח. לכן, לפני שאתם מתחילים להזמין הצעות מחיר, תדעו מה חושב לכם יותר ומה פחות.

תמיד, אגב, אפשר להתחיל "בקטן" ולהוסיף עם הזמן ככל שההכנסה גדלה. כיסוי נוסף שאנחנו מסמנים לכם, הוא הכיסוי לנזקי צד ג'.

מחשבון ביטוח דירה

צעד שלישי: מהי העלות של הקמת הדירה?

יש להבחין בין עלות רכישת/מכירת דירה לבין עלות הקמת הדירה. ההבדל ביניהם יכול להיות גדול מאוד.
המחיר הראשון (רכישה/מכירה) מייצג את שווי השוק של הדירה – איזה סכום ניתן לקבל עבור הדירה במצבה הנוכחי.
המחיר השני (להקמה) מייצג את העלות של תכנון וביצוע הקמת הדירה "מאפס" – ארכיטקט, קבלן, פועלים, חומרים, ריצוף וכיוצ"ב.

זה המחיר אליו מתייחסת פוליסת ביטוח מבנה – כמה יעלה להקים את הדירה מחדש, ולהחזיר את המצב לקדמותו, במקרה של הרס מוחלט של הדירה.

כדי לבטח את הדירה בסכום הקרוב ככל שניתן לעלות הקניה ניתן לרכוש כיסוי סכום ביטוח נוסף.

צעד רביעי: בת כמה הדירה?

לנתונים ייחודיים של הדירה יש השפעה על מחיר הביטוח. גיל הדירה, מיקומה בבניין, תביעות קודמות – כל אלה עשויים להעיד על מצבה של הדירה ועד כמה היא מועדת לנזקים. או במילים אחרות: רמת הסיכון שהיא מהווה לגורם מבטח.

אז כמה עולה ביטוח דירה? מובן מאליו כי עלות הביטוח משתנה בין דירה חדשה, בקומת ביניים, מול ביטוח לדירה ישנה, בקומת קרקע.

צעד חמישי: מה עם השתתפות עצמית?

בדומה לביטוח רכב, גם בביטוח דירה קיים סעיף של השתתפות עצמית. ניתן לווסת את גובה ההשתתפות העצמית ובכך להשפיע על גובה הפרמיה.

ככל שדמי ההשתתפות העצמית גבוהים יותר, כך עלות הביטוח תרד.

הצעד הבא: איך מקטינים את עלות הביטוח?

אם תבדקו במחשבוני משרד האוצר, איתם התחלנו את המסלול לבירור כמה עולה ביטוח דירה, תגלו ש-AIG מציעה, במרבית המקרים, את ביטוח הדירה הזול בישראל.
רכישה משולבת של ביטוח מבנה ותכולה ב-AIG מעניקה לכם הנחה, ואם אתם רוכשים את הביטוח אונליין אתם מקבלים הטבה נוספת.

מחשבון ביטוח דירה

בואו נגיד שאתם חוסכים בביטוח הדירה "רק" 100 ש"ח בחודש (זה יהיה יותר כנראה, אבל לצורך ההמחשה ופשטות החישוב לקחנו מספר עגול). בכל שנה אתם חוסכים 1,200 ש"ח. תוך 10 שנים זה מצטבר ל-12,000 ש"ח.

אם תיקחו את אותם 100 ש"ח שחסכתם בכל חודש בביטוח דירה של AIG ותפקידו בכל חודש בחיסכון לילד – זה משתלם? ברור.

הקליקו לרכישת ביטוח דירה אונליין

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים