מפתח על מקלדת – ביטוח דירה

בואו מוכנים לרכישת ביטוח דירה – מילון מונחים מהיר

עכשיו, כשאתם יכולים לרכוש ביטוח דירה אונליין, בשירות עצמי, חשוב להכיר את המונחים אותם תפגשו בתהליך הדיגיטלי בדרך להצעה משלמת. קבלו מושג על קצה המזלג

כאשר אתם מתכננים לרכוש ביטוח דירה, אתם עשויים לפגוש בדרך שורה של מונחים, שחלקם מוכרים לכם וחלקם פחות.
ההתמצאות חשובה והיא נותנת לכם יתרון צרכני, כי תמיד כדאי לדעת מה צריך ומה לא, ועל מה משלמים.

בעידן הדיגיטלי, בו אתם יכולים לרכוש ביטוח דירה אונליין, בשירות עצמי ובהתאמה אישית, להכרת המונחים יש משנה חשיבות. ב-AIG זה גם משתלם במחיר, כי ב-AIG לרוכשים ביטוח דירה אונליין יש הנחות מיוחדות.

אז בואו נעשה לכם סדר מהיר ותמציתי במונחי ביטוח דירה, עם אופציה להעמקה…

מונחי יסוד בביטוח דירה

ביטוח מבנה – פוליסה המכסה נזקים למבנה המבוטח – קירות, תקרות וצמודי מבנה כגון ארונות מטבח, שיש, מערכות סולאריות, כלים סניטאריים וכד'.

ביטוח תכולה – פוליסה המכסה נזקים לרכוש הנמצא בתוך הנכס המבוטח – רהיטים, מכשירי חשמל, חפצי ערך ופריטי רכוש נוספים וכד'.

ביטוח משולב מבנה / תכולה – את כל אחת מהפוליסות בביטוח דירה ניתן לרכוש בנפרד מכל גורם לפי בחירתכם. כאשר רוכשים את ביטוח מבנה ותכולה במסגרת אותה הפוליסה, ב-AIG , נהנים מהנחות משתלמות.

ביטוח מבנה למשכנתא – פוליסת ביטוח מבנה הנדרשת לצורך קבלת משכנתא. הבנק מחייב לרכוש ביטוח מבנה לנכס המשועבד. ביטוח זה ניתן לרכישה גם באמצעות חברת הביטוח, כאשר הבנק המשעבד, נרשם כמוטב בפוליסה.

מקרה ביטוח – מיקרים כגון אש, פריצה, גניבה, שלג, ברד רעידת אדמה (ניתן להסרה על פי בקשת הלקוח) ועוד. הם מיקרים המכוסים גם בביטוח המבנה וגם בביטוח התכולה. בנוסף ניתן להוסיף הרחבות נוספות, בהתאם לצורך ולאפשרויות.

הרחבת כיסוי (הרחבה) – כיסויים שניתן להוסיף מעבר למקרי הביטוח המכוסים במסגרת הפוליסה הבסיסית.

הרחבות וכתבי שירות לביטוח דירה

ביטוח דירה צד ג' – מכסה נזקים שנגרמו לצד שלישי ברשלנות המבוטח. הכיסוי הינו הרחבה אוטומטית של ביטוח התכולה, וניתן להוסיפו תמורת פרמיה במסגרת כיסוי מבנה בלבד.

כל הסיכונים – הרחבה לביטוח תכולה המאפשרת כיסוי לתכשיטים וחפצי ערך לפי שווים (בהתאם לקבלה/ הערכת שמאי). ניתן אף להרחיב את הכיסוי לחו"ל.

סיכוני מים – הרחבה הנותנת מענה לנזקי צנרת. ניתן לרכישה הן בפוליסת מבנה והן בפוליסת תכולה. ניתן לבחור בין מסלול שרברב פרטי או מסלול שרברב הסדר.

ביטוח סכום נוסף (מוכר כ"ערך קרקע") – הרחבה המיועדת לדירות בבתים משותפים ומאפשר לבטח את הנכס לפי סכום ביטוח המבנה כפול שתיים. בחלק מהחברות אף מעבר לכך (תלוי בגובה הכיסוי המוצע ע"י חברת הביטוח).
כיסוי זה משחרר את המבוטחים מתלות בביטוח של דיירים אחרים, במקרה של הרס מוחלט של בנין המגורים המשותף.

ערך כינון – הקמה מחדש, תיקון או החלפה ברכוש חדש מאותו סוג ואיכות של הרכוש שאבד או שניזוק. לדוגמא אם נהרס פריט מסוים המכוסה במסגרת הפוליסה, חברת הביטוח יכולה לשלם לפי ערך של אותו פריט כחדש, לתקן או להחליף בפריט חדש מאותו סוג ואיכות של הפריט שנהרס.

עסק בדירה – הרחבה המיועדת למי שמקיים פעילות עסקית בביתו – פעוטון, קליניקה, משרד וכד'. ביטוחי מבנה ותכולה אינם מכסים חלקי מבנה ורכוש המשמשים לצרכי הפעילות העסקית. לכן יש לבדוק מול חברת הביטוח אם ניתן לרכוש הרחבה זו.

ביטוח סייבר – הרחבה המספקת כיסוי לנזקים שנגרמו כתוצאה מהתממשות סיכוני סייבר.
ב-AIG הרחבת Cyber Assist כלולה ללא תשלום נוסף בפוליסת ביטוח תכולה למצטרפים אונליין.

מונחים נוספים בביטוח דירה

שיבוב – פעולה של תביעה נגדית מצד חברת ביטוח. השיבוב נפוץ במיוחד בכל הקשור לתביעות צד ג' ולתביעות הקשורות בדירות שכורות, בהן יש ביטוחים נפרדים לבעלי הדירה ולדיירים.
המחשה: חברת ביטוח המשלמת תביעה לבעל דירה המבוטח אצלה, בגין נזק לדירה מושכרת שבבעלותו, יכולה לתבוע את הנזק שנגרם לה מהדיירים שגרמו לנזק, או מחברת הביטוח שלהם.
ל-AIG יש פתרון ייחודי לדירות בהשכרה – AIG Rent –  הנותנת מענה מיטבי לשוכר ומשכיר.

תוכנית Safe Home – תוכנית ביטוח ייחודית ללקוחות AIG, המאפשרת להקטין את מחיר הביטוח באמצעות התקנת אמצעי הגנה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים