מי קורא פוליסות ביטוח - סיפור של מיליון דולר

מי קורא פוליסות ביטוח? סיפור של מיליון דולר

כאשר אתם רוכשים פוליסות ביטוח אתם משלמים תמורתן עפ"י התכולה. עד כמה חשוב לרדת לפרטים אפשר ללמוד מהסיפור על בני הזוג שרכשו ביטוח נסיעות לחו"ל, ומצאו את עצמם עם חשבון רפואי של כ-1 מיליון דולרים

היו ימים בהם היה צורך להתאמץ כדי לקרוא ולהבין פוליסות ביטוח. למעשה, הביטוי 'האותיות הקטנות' נולד מהן. היום הדברים פשוטים וברורים, הן בזכות רגולציה קפדנית, הן בגלל האינטרנט שתובעת שקיפות ובהירות ובעיקר בגלל העובדה שזה טוב לעסקים.
אבל זה לא אומר שצרכני הביטוח יכולים לוותר על עיון בפוליסת הביטוח שלהם לפני הרכישה. פוליסות ביטוח הן למעשה חוזה כספי בין החברה המבטחת לבין הלקוח המבוטח, וחוזה צריך לקרוא לפני שחותמים. שאלת המפתח היא "מה כלול ומה לא כלול?"

כאשר אתם רוכשים פוליסות ביטוח כלשהן אתם משלמים תמורתן עפ"י התכולה, שמגדירה את היקף הסיכון שלוקחת על עצמה חברת הביטוח. אם מגדילים את התכולה, מגדילים את הסיכון ומגדילים את המחיר. זאת נוסחה מסחרית המובנת לכל והיא תקפה בכל תחומי המסחר. לעסקה יש היקף ותנאים ששני הצדדים מסכמים ביניהם ומסכימים עליהם.

עד כמה חשוב לרדת לפרטים אפשר ללמוד מהסיפור על בני זוג מקנדה שרכשו ביטוח נסיעות לחו"ל עם כיסוי להוצאות רפואיות, ומצאו את עצמם עם חשבון רפואי של כ-1 מיליון דולרים, שחברת הביטוח שלהם מסרבת לשלם.

ג'ניפר הוקולק ובעלה דארן קימל מסאסקאצ'וואן קנדה יצאו לחופשה בהוואי לאחר שבחרו מבין פוליסות ביטוח עם כיסוי להוצאות רפואיות (Health Travel Insurance). אלא שג'ניפר היתה בחודש השישי להריון ותחת מעקב בשל חשש לסיבוך, עניין שלא היה כלול בסיכונים ולמעשה הוחרג בתנאי הפוליסה. כלומר, על ג'ניפר ודארן היה לבחור בין ביטול הנסיעה לבין רכישת ביטוח מיוחד לכיסוי הסיכון של הוצאות רפואיות הכרוכות בהיריון.

רצה הגורל ויומיים לאחר שהגיעו להוואי ג'ניפר חוותה 'ירידת מים' שחייבה אשפוז מיידי בתנאים המאפשרים שמירה על חיי העובר. בסופו של דבר, לאחר כ-6 שבועות נולדה לבני הזוג בת בריאה, ריס שמה. ריס באה לאוויר העולם בלידה מוקדמת שחייבה השגחה קפדנית. סה"כ בני הזוג מקנדה שהו בבית החולים בהוואי מ-28 באוקטובר 2013 עד 13 בפברואר 2014.
החשבון שהגיש בית החולים לבני הזוג הסתכם ב-947,000 דולרים. פוליסת ביטוח הנסיעות שלהם פגה ב-9 בנובמבר, המועד המתוכנן לחזרה הביתה.

הסיפור הנוגע ללב עשה כותרות באתרי האינטרנט בקנדה, באתרי מקצועני הנסיעות וכמובן באתרי הביטוח. ראשי המחוז בו מתגוררת המשפחה בקנדה תרמו סכום נכבד לסיוע והשכנים אספו גם הם סכום לא מבוטל, אך עדיין העלות הניצבת בפניהם היא אסטרונומית.
בין השאר נחשפה סטטיסטיקה לגבי הרגלי הצריכה של התיירנים הקנדים: רק 47% טורחים לרכוש פוליסות ביטוח נסיעות, מתוכם רק 40% טורחים לקרוא את הפוליסה לפני הרכישה.

כמה מסקנות אפשר להסיק מן הסיפור: ראשית, לא לוותר על ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל גם כיסוי להוצאות רפואיות. שנית, לרכוש פוליסה בהתאמה אישית. מסקנה שלישית, כפי שוודאי כבר הבנתם, היא לקרוא פוליסות ביטוח לפני שרוכשים אותן.

אתם יכולים להתחיל כבר עכשיו, באתר AIG, הכולל את כל מגוון פוליסות הביטוח המוצעות ללקוחות. הכל ברור, זמין ונגיש.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים