נהיגה לא זהירה

דברים מסוכנים שאנחנו עושים בזמן נהיגה

זימרה מאחורי ההגה אינה המעשה המוזר ביותר ובוודאי לא המסוכן ביותר שאנשים עושים בנהיגה

גם אתם שרים בזמן הנהיגה? מתופפים על ההגה לצלילי המוסיקה מהרדיו או מערכת השמע? כנראה שכן, לפחות לפי מדד היו-טיוב; כחצי מיליון סרטוני וידאו מגיבים לחיפוש על הביטוי 'נוהגים ושרים' (Driving & Singing) .
אין מחקרים ברורים לגבי ההשפעה של שירה, בדרך כלל לא מוקפדת, על ערנותם של הנהגים המזמרים, אך עפ"י מחקרים שנעשים מעת לעת על גורמים להסטת תשומת לב בזמן נהיגה, אין ספק שזימרה מאחורי ההגה אינה המעשה המוזר ביותר ובוודאי לא המסוכן ביותר שאנשים עושים בנהיגה.

בשנים האחרונות עיקר תשומת הלב ניתנת לתופעה של התעסקות בסמארטפון בזמן שצריך להיות ממוקדים בכביש ובתנועה – שיחות, הודעות, גלישה. באינטרנט ניתן למצוא מיליוני תמונות של אנשים השקועים בסמארטפון שלהם בזמן שהם נעים במרחב במהירות של עשרות קמ"ש. חוקרי תאונות דרכים בכל העולם יודעים עד כמה התופעה הזאת מסוכנת. לידיעתכם, רמת הריכוז של נהג השקוע בסמארטפון נמוכה מזו של נהג שיכור.

ברחבי תבל נצפו נהגים הקוראים ספר, מעיינים בעיתון ואפילו מקלידים על מחשב נייד שמונח על המושב הסמוך. אם אתם חשים צמרמורת למקרא הנתונים האלה, אתם צודקים. אך התדהמה מתגברת כאשר רואים אימהות שמחתלות את תינוקן תוך כדי נהיגה. מקרים כאלה עלולים להציג באור משעשע נהגים שמנגנים על פסנתר או פורטים על גיטרה.

מדוע אנשים נוטלים סיכונים כה גבוהים, אפשר אף לומר מטורפים, כאשר ברורים להם מימדי הסכנה לעצמם ולסביבה? הרי נהג הקורא ספר בזמן הנהיגה לא עושה זאת כתרגיל באקסטרים, אז מה כן גורם לו להתנהגות מופקרת שכזאת? האם יתכן כי העובדה שנהיגה היא פעולה שגרתית יומיומית המתבצעת במרחב חיצוני מוכר ובמרחב פנימי ביתי גורמת לנהגים לנינוחות יתר?

אחת הדרכים למלחמה בשטויות של נהגים (אין דרך אחרת לתאר מעשים כאלה) היא פיתוח טכנולוגיות חישה מתקדמות המתריעות על אובדן ריכוז ומיקוד של הנהג. טכנולוגיות המבוססות על תנועת העין כבר קיימות ופועלות במטוסי קרב. כמו כן קיימים ניסיונות רבים לפתח פתרונות למניעת שימושיות של טלפונים חכמים כאשר רכב נמצא בתנועה.

ב-AIG מיישמים כבר היום טכנולוגיה חדשנית מבית איתורן לניטור ביצועי נהיגה, כאשר נהיגה זהירה משתלמת לנהג ע"י הפחתה בעלות הביטוח המקיף לרכב. למידע נוסף AIG Safe Drive.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים