קניות באינטרנט, המכונית משלמת

קניות באינטרנט, המכונית משלמת ומחדשת את ביטוח הרכב

בעידן המכונית המחוברת, האוטו ישלם על הדלק ויחדש את ביטוח הרכב באמצעות דשבורד לקניות אונליין

מה הקשר בין מכוניות לבין קניות באינטרנט? המחשבה הראשונה שקופצת לראש היא החיסכון בדלק, למי שעושה את הקניות באינטרנט. אפשר לחשוב על רכישת ביטוח רכב אונליין, על קניית אביזרי רכב בחנויות מקוונות והזמנת רכב שכור לחופשה בארץ ובחו"ל. מוסכים רבים כבר מאפשרים הזמנת שירות ומעקב טיפולים באמצעות אתרי אינטרנט ואפליקציות, וקיים כמובן שלב השופינג הדיגיטלי לפני רכישת מכונית חדשה או משומשת.

אבל העולם מתקדם, הטכנולוגיה דוהרת והמסחר האלקטרוני כובש יעדים חדשים בעולם הרכב. בארה"ב קיימת תופעה גוברת של רכישת מכוניות באינטרנט. עפ"י מחקר שהקיף כ-10,000 רוכשי מכוניות בארה"ב, מסתבר כי האמריקנים באופן גורף תופסים את הרכישה של רכב באולמי התצוגה כחוויה לא נעימה. התוצאה היא עלייה משמעותית בביצוע עסקאות רכישה של מכוניות, חדשות ויד ראשונה, באמצעות מערכות מסחר מקוונות – אתרי קניות באינטרנט.

למגמה זאת עדיין אין השפעה על ביטוח הרכב, אך ייתכן כי בעתיד יידרש פתרון לביטוח עסקות רכב אלקטרוניות שיגן על רוכשים מפני סיכוני קנייה מרחוק, ועל המוכרים מפני הונאות. יש להניח כי את הפוליסה הזאת, אם וכאשר תהיה, ניתן יהיה לרכוש אונליין.

בעתיד ייתכן כי את הרכישה אפשר יהיה לבצע ישירות מהאוטו, באמצעות לוח קניות אונליין מובנה, שמגיע כחלק ממפרט הנוחות.
כבר היום שוקדים יצרני רכב על שילוב של יכולות קניה אונליין בדגמי המכוניות שנמצאים בתכנון לעידן המכונית המחוברת (The Connected Car). עפ"י החזון המכונית תשלם על הבנזין, על החנייה, על ארוחות מהירות 'שלם וסע' ותחדש את ביטוח הרכב.

חזון המכונית 'המחוברת' הוא מציאות בהתהוות. בדגמי המכוניות החדשים מותקנים כבר היום מערכות ויישומים הפועלים בתקשורת אלחוטית עם האינטרנט ומערכות מידע שונות. את המוסיקה ואת הרדיו כבר אפשר לקבל ישירות מהאינטרנט, באמצעות הסמארטפון וחיבור AUX.
במחשבה לעתיד (הלא רחוק) מדובר על מכוניות שמדברות זו עם זו. לדוגמא: "היי, שמרי מרחק. את קרובה מדי", או "שימי לב, אני מאטה" או "זהירות, עץ נפל על הכביש לפנינו".

הדיאלוג הזה בין המכוניות הוא עניין בטיחותי. המכונית המחוברת מיועדת בשלב ראשון לשפר את הבטיחות בדרכים ואחר כך הגודיז, כגון דשבורד לקניות אונליין. להתפתחות זאת תהיה כמובן השפעה מכרעת על ביטוח הרכב. ראשית, מכוניות בטוחות יותר מבטיחות פוליסות זולות יותר. מעבר לכך, העברת השליטה מהנהג למכונית יוצרת מצב חדש בכל הקשור לאחריות; במקרה של תאונה, מי אחראי – הנהג או המכונית? ואם המכונית אחראית, מי ישלם – היצרן, היבואן, מפתח התוכנה? הדילמות על השולחן והפתרונות בדרך. בינתיים אפשר לרכוש ביטוח רכב אונליין מהמחשב בבית.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים