שוד קים קרדשיאן וביטוח תכשיטים

על שוד קים קרדשיאן ועל ביטוח תכשיטים

באוקטובר 2016 רעש העולם בעקבות שוד קים קרדשיאן, בו נשדדו מהסלבריטי העולמית תכשיטים בשווי 16 מיליון דולרים. מבחינתנו זאת הזדמנות לדבר על ביטוח תכשיטים

בתחילת אוקטובר 2016 היה עולם הבידור כמרקחה; תכשיטים בשווי של כ-16 מיליון דולרים נשדדו באיומי אקדח מהסלבריטי קים קרדשיאן, במהלך ביקור בפריז. תוך דקות שוד קים קרדשיאן הפך לאחד הנושאים החמים בעולם. באופן תמוה התמקדה התקשורת, ואיתה ערוצי המדיה החברתית, יותר בתכשיטים ופחות בתחושותיה של קים קרדשיאן הצעירה שזה עתה כוון אליה אקדח וחייה, אולי, עמדו בסכנה.

שוד קים קרדשיאן עורר סערה רבה בעיקר בשל מעמדה של קים קרדשיאן כאייקון בינלאומי, אבל גם בגלל העובדה שהשודדים הצליחו להיכנס למלון בו שהתה, למרות סידורי האבטחה המקובלים עבור סלבריטיז בסדר גודל שלה, לכפות את פקיד הקבלה ולפרוץ לחדרה בזמן ששהתה בו.

מדובר במלון יוקרתי מאד בפריז, שרבים אפילו יודעים את מיקומו המדויק, בעל חזות אנמית למראה, ובו מתארחים באורח קבע כוכבים וסלבריטאים רבים בעלי שם עולמי. הסיבה לחשאיות ולאנונימיות של המלון היא כמובן הרצון להימנע מהמוני סקרנים וצלמי פאפארצי שיארבו להם מכל פינה. כפי שניתן להבין יש לכך גם היבטים שך ביטחון אישי.

התרחיש הדרמטי, שנראה לקוח מסרט הוליוודי עסיסי, הוא אם כן מסקרן עוד יותר, ועולות השאלות כיצד ידעו השודדים מהם סידורי האבטחה, באיזה חדר שוהה קרדשיאן, מתי היא נמצאת בו ושאלות קשות נספות.

שאלה אחרת שצפה במוחם של רבים מאלה שעקבו ארי ההתרחשויות היא- איך לא? – האם התכשיטים שנשדדו היו מבוטחים. לא נפקד גם מקומן של תיאוריות הקונספירציה על תרמית ביטוח מטעם הקרדשיאנז.

יש להניח כי שוד קים קרדשיאן לא פגע בקים קרדשיאן מבחינה כספית. התכשיטים היו, ככל הידוע מבוטחים. בפעם הבאה הסלבריטי הנוצצת (תרתי משמע) תשאיר את תכשיטיה היקרים במקום בטוח בבית.

איך זה קשור לתכשיטים שלנו, שגם אם הם יקרי ערך אינם מגיעים לשווי העתק של תכשיטי שוד קים קרדשיאן? לא ממש קשור, למען האמת. במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל הכיסוי לדברי ערך אינו מכסה את מלוא שוויים של התכשיטים. אילו קים קרדשיאן היתה מסתמכת רק על פוליסת ביטוח הנסיעות שלה, היה מדובר באובדן כספי עצום – כל 16 מיליון הדולרים פחות כמה מאות, בכפוף לתנאי הפוליסה שלה.
גם אילו שוד קים קרדשיאן היה מתרחש בביתה של הכוכבת, המצב היה דומה. רכיב ביטוח תכולה של ביטוח דירה מכסה חפצי ערך באופן חלקי ועד תקרה, בדרך כלל כ-10% מסכום הביטוח ובמסגרת הרחבה מיוחדת בפוליסה . למי שאין תכשיטים בשווי מיליוני דולרים זה עשוי להספיק.

כלומר, כאשר מדובר בתכשיטים יקרים במיוחד, יש לבטח אותם בנפרד בפוליסות מיוחדות שנחשבות בכלל לפוליסות עסקיות.

גם יש לכם ביטוח עד השקל האחרון של שווי התכשיטים, מומלץ כמובן לאחסן אותן בכספות, כולל בעת שהייה בחו"ל, שכן אפילו עם תקבלו פיצוי מלא לא ניתן יהיה לפצות אתכם על הנזק הרגשי של אובדן תכשיטים בעלי ערך סנטימנטלי. כך גם במקרה של שוד קים קרדשיאן שכלל תשיטים ייחודיים שעוצבו ויוצרו במיוחד עבורה.

כתבה בפנאי-פלוס: כל הפרטים על ליל האימה של קים קרדשיאן

כתבות נוספות במגזין
הענק הנעלם מפטיאלה, סיפור על ביטוח תכשיטים
הטבעת נפלה ולא היה ביטוח תכשיטים

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים