ביטוח חיים ריסק - כמה צריך וכמה עולה? מגזין AIG

כמה עולה ביטוח חיים ריסק?

הצורך בביטוח חיים הוא ברור והדילמה היא כמובן – כמה? כמה צריך וכמה זה עולה? המחיר הוא פונקציה של היקף הכיסוי וכפוף לתנאים המוסכמים בפוליסה. אז כמה ביטוח חיים ריסק צריך?

ביטוח חיים ריסק הוא ביטוח בסיסי שמבטיח פיצוי כספי מוסכם לשאירים, בדרך כלל המשפחה, במקרה של מות המבוטח. המטרה היא כמובן להבטיח למשפחה אמצעי קיום ככל האפשר כאשר ההכנסה של המבוטח מפסיקה עקב מותו. פוליסת ביטוח חיים ריסק של AIG, ושל חברות ביטוח נוספות, מאפשרת לכלול בביטוח החיים גם כיסוי למקרי נכות המשלים את הצרכים במקרה של אובדן מלא של הכנסת המבוטח.

הצורך ברכישת ביטוח חיים הוא ברור ומובן והדילמה היא כמובן – כמה? כמה ביטוח חיים צריך וכמה זה עולה? המחיר (הפרמיה החודשית) הוא פונקציה של היקף הכיסוי וכפוף לתנאים המוסכמים בין המבוטח לחברת הביטוח. אז כמה ביטוח חיים ריסק צריך?

היקף ביטוח החיים, גובה הפיצוי למקרי מוות או נכות (כמוסכם בפוליסה), קשור במגוון גורמים כגון גודל המשפחה, גיל הילדים, רמת חיים ועוד. ההיקף עשוי להשתנות מעת לעת. לדוגמא, כאשר נולד תינוק נוסף במשפחה רבים נוהגים להגדיל את סכום הפיצוי בפוליסת ביטוח החיים שלהם.

קיומם של מקורות נוספים, כגון נכסי נדל"ן וקרנות נאמנות, עשוי גם הוא להשפיע על פוליסת ביטוח החיים. במקרים רבים קיימות לאדם פוליסות ביטוח חיים אחרות שיש לקחת בחשבון בעת הרכישה. לכן, כדאי לדעת על סוגי ביטוח חיים ועל ההבדלים ביניהם.

קיימים מספר סוגי פוליסות ביטוח חיים עליהם ניתן ללמוד באתר משרד האוצר. באופן כללי שלושה סוגים הם החשובים ביותר למשפחה הממוצעת: ביטוח חיים במסגרת תוכנית פנסיה, ביטוח חיים כחלק מביטוח משכנתא וביטוח חיים ריסק אישי.

כאשר מתכננים את הפיצוי למשפחה אם חס וחלילה יקרה אסון, יש לדעת כי ביטוח חיים במסגרת ביטוח המשכנתא למעשה מגן על הבנק (או גורם מממן אחר) והפיצוי ניתן לבנק כחלק מהחזר הלוואת המשכנתא – עניין חשוב מאוד לכשעצמו (למעשה נדרש עפ"י חוק לכל משכנתא) – אך עדיין לא מספק מענה לצרכי קיום שוטפים של משפחה אשר איבדה מפרנס/ת.

רכיבי ביטוח חיים הכלולים בתוכניות פנסיה שונות (ביטוח מנהלים, קרן פנסיה) הינם חשובים ומשמעותיים, אך הם קשורים בגובה ההכנסה של המבוטח ולכן עלולים לספק רק מענה חלקי לצרכים.
פוליסת ביטוח חיים ריסק מאפשרת לכם לרכוש ביטוח אישי שמשלים את הכיסוי הדרוש למשפחה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים