סריגת בית - להמחשת תכנון משכנתא

תכנון משכנתא – כל הכלים לרשותכם

הדרך למשכנתא מתחילה בתכנון מוקפד שחוסך גם כסף וגם זמן. קחו טיפים וכלים שיסייעו לכם בתהליך תכנון משכנתא חכם ומבוקר

הרגע בו מחליטים "זהו, לוקחים משכנתא" הוא אחד הרגעים (אם לא ה-) בחיינו. במרבית המקרים הוא מצין מיסוד של יחסים, תוכניות להקמת משפחה וחלומות משותפים וארוכי טווח. תמיד תמיד הוא מצין צומת כלכלית ואחריות כבדה.
משכנתא, ואת זה כולם מבינים, היא ההחלטה הפיננסית הגדולה שמשפיעה על החיים. אז כדאי לתכנן את המהלך בתבונה, תכנון משכנתא צעד-צעד, לפני שיוצאים לדרך.

בעידן הנוכחי הרבה יותר קל ונוח לעשות תכנון משכנתא, בזכות כלים דיגיטליים זמינים באינטרנט, לשימוש במחשב או בטלפון. הנה כמה כלים בסיסיים לתכנון המשכנתא שלב-שלב:

1. דעו לקראת מה אתם הולכים

קבלת משכנתא הוא תהליך שכדאי להכיר את שלביו, ולו כדי לבוא מוכנים ולקצר אותו למינימום.
נקודת התחלה: מדריך המשכנתאות באתר משרד האוצר

2. לימדו את מחירי הדירות

הכרת שוק הדיור בישראל תאפשר לכם למקד את עצמכם לדירות שאתם יכולים לקנות באזורים בהם אתם רוצים לגור.
נקודת התחלה: אתר הנדל"ן הממשלתי יספק לכם מידע עדכני על מחירי דירות באזורים שונים ברחבי הארץ.

3. עשו את החשבון הגדול

בכל תכנון משכנתא הבסיס הוא המקורות הכספיים שעשויים לעמוד לרשותכם: הון עצמי, כסף מההורים, דירה קיימת? כדי לקבל משכנתא יש להציג לבנק המלווה (או גורם פיננסי מורשה אחר) הוכחות ליציבות פיננסית, בדרך כלל תלושי משכורת, ויכולת לממן חלק מסוים מהדירה – בדירה ראשונה לפחות 25% מערך הנכס, בדירה שנייה לפחות 30% ובדירה להשקעה לפחות 50%.
זה הזמן לבחון אפשרויות למימון ממשלתי באמצעות משרד הבינוי והשיכון.

4. הכירו את עולם המשכנתאות

כדי לעשות 'שופינג' משכנתאות ולנהל דיאלוג נינוח וממוקד עם משווקי המשכנתאות, צריך להכיר את שפת המשכנתא – המונחים והמושגים החשובים.

5. הפעילו מחשבון משכנתא

על מנת להעריך את גובה המשכנתא, כולל הריבית, ואת גובה ההחזר עבור כל שקל משכנתא, השתמשו במחשבון עלות המשכנתא באתר משרד האוצר. לקבלת סכום ההחזר החודשי יש לחלק את עלות המשכנתא במספר החודשים.
המחשבון מאפשר לכם לבחור תסריטי תכנון משכנתא שונים לפי סכומים ושנים.

מחשבון משכנתא של דה-מרקר מאפשר לכם לחשב את סכום ההחזר החודשי לפי גובה המשכנתא או להיפך – את סכום המשכנתא לפי גובה ההחזר החודשי.

6. הפעילו מחשבוני ביטוח משכנתא

יחד עם המשכנתא מגיע ביטוח המשכנתא הכולל שתי פוליסות הנדרשות עפ"י חוק ע"י הבנק המלווה – ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. לשירותכם מחשבוני משרד האוצר להערכת תשלומי הביטוח, המהווים חלק בלתי נפרד מסכום ההחזר החודשי ומתהליך תכנון משכנתא:
מחשבון ביטוח חיים למשכנתא
מחשבון ביטוח דירה מבנה

7. קבלו הצעות למשכנתא

כאשר יש בידיכם את מירב המידע והידע, אפשר לצאת לשופינג משכנתאות. בכל אחד מאתרי הבנקים המשווקים משכנתאות תוכלו להגיש בקשה אונליין לקבלת הצעה למשכנתא.
רשימת בנקים למשכנתאות באתר משרד הבינוי והשיכון.

8. עכשיו קבלו אונליין הצעת מחיר משתלמת גם לביטוח משכנתא

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים