מטבעות בצנצנות – סוגי משכנתאות

סוגי משכנתאות וטיפ לחיסכון בטוח בביטוח

לפני שיוצאים לשופינג משכנתאות, כדאי להכיר אילו סוגי משכנתאות עומדים לבחירתכם, וכמה חשוב לא לשכוח את מחיר הביטוח בעת התכנון

החלטתם לרכוש דירה? שיהיה במזל טוב. קחו לדרך טיפים לשופינג המשכנתאות, שיעזרו לכם למצוא את המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם, ולחסוך אלפי שקלים בהוצאה החודשית.

סוגי משכנתאות – כדאי להכיר

ככלל קיימים שני סוגי משכנתאות – בריבית קבועה ובריבית משתנה, כאשר שני סוגים אלה מכילים בתוכן תת קבוצות לפי מאפייני הריבית השונים.

אלו הם סוגי המשכנתאות עיקריים במשק

  • ריבית קבועה צמודה למדד
  • ריבית קבועה לא צמודה למדד
  • ריבית משתנה צמודה למדד
  • ריבית פריים
  • ריבית משתנה שאינה צמודה למדד
  • משכנתא צמודה לדולר

טיפים לדרך אל המשכנתא

  • הבחירה באחד ממסלולים אלה מורכבת ממספר שיקולים: החל מגובה הסכום הדרוש לכם, תקופת המשכנתא, היכולת שלכם לצפות לפירעון מוקדם, יכולת ההחזר החודשי, נקודות יציאה לאורך תקופת המשכנתא, והמצב הכלכלי במשק.
    לדוגמא, במצב כלכלי יציב כאשר הריבית הכללית במשק נמוכה, סוגי משכנתאות בריבית קבועה יזכו בדרך כלל לעדיפות, שכן הן מבטיחים את הריבית הנמוכה לאורך תקופת המשכנתא.
    הסבר מפורט על סוגי משכנתאות וריביות – באתר דה-מרקר: סוגי ומסלולי ריבית במשכנתא
  • לפני שאתם יוצאים לשופינג המשכנתאות, מומלץ מאוד לעשות שופינג מידע, ולהכיר לעומק את מגוון השיקולים.
    אתר האוצר שלי: איך בוחרים משכנתא?
  • כדאי לשקול ייעוץ וליווי של יועץ משכנתאות מקצועי.

חיסכון בטוח במחיר הביטוח

הדרך הבדוקה לחסוך בעלות החודשית של המשכנתא היא באמצעות הוזלת ביטוח המשכנתא.

רבים שוכחים כי חלק בלתי נפרד מן ההוצאה החודשית בגין המשכנתא, הוא ביטוח המשכנתא, שכולל ביטוח מבנה וביטוח חיים. בשני הביטוחים המוטב הוא הבנק, שמגן על ההלוואה באמצעות ביטוחים אלה.
בכל חודש אתם משלמים גם את החזר המשכנתא (בהתאם למסלול שבחרתם מבין סוגי המשכנתאות השונים), וגם את הפרמיות עבור ביטוח המשכנתא. למעשה, לא ניתן לקבל משכנתא בישראל ללא ביטוח.

בעת התכנון כדאי להתייחס לכל ההוצאה כמקשה אחת.

כל שקל חיסכון בביטוח המשכנתא, מצטבר לאורך תקופת המשכנתא לחיסכון גדול. לדוגמא, אם חסכתם אפילו 100 ש"ח בחודש על ביטוח משכנתא ל-20 שנה, יש לכם 24,000 ש"ח שנשארו אצלכם, במקום לעבור לחברת הביטוח.
בשורה התחתונה: לא משנה אילו סוגי משכנתאות אתם בודקים, בביטוח המשכנתא אתם בטוח יכולים לחסוך.

רוצים רמז מאיפה להתחיל?
קבלו ממשרד האוצר: לפי מדד משרד האוצר (המדד הכי אובייקטיבי) – AIG מציעה את ביטוח המשכנתא הזול ביותר (הלוואות מסכום ביטוח של 500,000 ש"ח ומעלה בכפוף לתנאי החברה).

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים