משפחה על המזח - חופשה בחו"ל עם הילדים

חופשה בחו"ל עם הילדים – החוויה מתחילה בבית

לכל נסיעה כדאי להתכונן בקפידה, קל וחומר כאשר מדובר בחופשה בחו"ל עם הילדים

חופשה בחו"ל עם הילדים, במיוחד עם פעוטות וילדים קטנים, היא אתגר שיש להתכונן לקראתו בקפידה.
נכון, לכל חופשה כדי להתכונן היטב, אבל כאשר מעמיסים על החוויה גם את הלוגיסטיקה של אחריות הורית, תכנון מוקדם לפרטי פרטים יכול לעשות את ההבדל.
מן הסתם, ההכנות בפועל משתנות בהתאם למספר הילדים, הגילים, מטרת החופשה (רביצה, טיול, סקי וכד'), אורך החופשה, מורכבות ההגעה ליעד (החלפת טיסות, שהות בשדות תעופה וכו') ועוד פרמטרים ייחודיים לכל משפחה ולכל חופשה.

באיזה גיל כדאי להתחיל? החלטה מאוד אישית שקשורה למגוון גורמים ושיקולים וגם להרגשתכם בנושא. רק אתם יודעים כמה חשוב לכם שהילד כבר נגמל מחיתולים, מתקשר היטב בדיבור ויכול לאכול בכוחות עצמו ליד השולחן המשפחתי.

הנה כמה קווים מנחים ודברים שכדאי לחשוב עליהם כאשר מחליטים על חופשה בחו"ל עם הילדים:

צעד ראשון: עושים סדר בראש

בחופשה משפחתית אתם לא רק תיירים, אתם גם הורים, מחנכים, מדריכים ומנהלי תפעול. מדובר בסוג אחר של חוויה תיירותית המחייבת חלוקת קשב ורב-משימתיות.

כמו הורים רבים אתם תגלו שיותר ממה שאתם נהנים מאטרקציה תיירותית כלשהי, אתם נהנים מהתגובה של הילדים לנוכח האטרקציה.

כלל הברזל בחופשות משפחתיות עם ילדים הוא: "להספיק פחות וליהנות יותר". זמן ההתארגנות בבוקר צריך להיות נינוח. שום אטרקציה לא שווה שתגיעו אליה לחוצים ועצבניים. זמני האוכל הם הזדמנות לעכל חוויות יחד, בלי היסטריה לחוויה הבאה. בכל ערב נדרש זמן מספיק להערכות לשינה וליום הבא. רגעי מנוחה לאורך היום גם הם חשובים.

תחת הכלל של 'מעט המחזיק את המרובה' תבחרו יעד, מסלול ותוכנית אטרקציות שיאפשרו לכם להשיג את המטרה העיקרית של כל העניין – כיף משפחתי.

בכל חופשה בחו"ל עם הילדים המודעות לבטיחות צריכה להיות בשיא. הילדים נמצאים בסביבה לא מוכרת והם נלהבים ונרגשים, צמאים לחוויות. מצד שני, ההורים גם הם בריגוש גבוה שמלווה במיני טרדות קטנות של התמצאות, סידורי נסיעה, תשלומים וכיוצ"ב. בכל מצב צריך לדעת מי עושה מה ומי הוא ההורה האחראי באותו רגע – מי משלם לנהג ומי אחראי על הילדים, מי הולך לקנות שתייה ומי אחראי על הילדים וכן הלאה לכל אורך החופשה. זה חלק מהתכנון המוקפד.

תכנון מוקדם (ומוקפד) מבטיח שאתם, ההורים, תהיו הרבה יותר רגועים. זה חשוב פעמיים, גם כדי שהכל יזרום חלק וגם כדי שהילדים יזכו לראות אתכם במיטבכם. אחת החוויות הגדולות עבור ילדים בחופשות משפחתיות היא ההזדמנות לראות את הוריהם נהנים "נטו", מפגינים ידע ומיקוד בחוויה המשפחתית המשותפת. ככל שתהיו מוכנים יותר ומאורגנים יותר, כך תוכלו להיות במיטבכם.

צעד שני: קחו את ההכנות כפרויקט משפחתי בפני עצמו

החוויה מתחילה בבית, הרבה לפני שממריאים מנתב"ג. אפשר להתחיל משיתוף הילדים בבחירת היעד, אך האקשן האמיתי קורה אחר שהחלטתם סופית שטסים ולאן טסים, בהתאם ליכולות שלכם, ופחות או יותר מתי זה יוצא לפועל.

לפני שאתם חושפים את הסוד הכינו מספר קישורים למידע אודות יעד החופשה והאטרקציות שעשויות להיכלל בה.

לאחר שבישרתם לילדים על התוכניות בדבר חופשה בחו"ל עם הילדים, צפו איתם יחד בסרטוני וידאו אודות יעד החופשה והאטרקציות שבחרתם ובתמונות. למדו יחד את המסלולים באמצעות מפות מקוונות וצילומי לוויין. הכירו את מתחמי האטרקציות והמלונות בהם תבקרו באמצעות אתרי האינטרנט שלהם. זה כולל גם את נמלי התעופה ואת תחנות הרכבת שבדרך. כן, גם את המקומות בהם תבחרו לסעוד יחד.

אם התכנון שלכם מתבצע באמצעות כלים דיגיטליים (ראו בהמשך), חלק נכבד מן הדיאלוג המשפחתי על החופשה יכול להתבצע ישירות שם. אם לאחד הילדים עדיין אין טלפון משלו, יש להניח שתמצאו את הדרך להכניס גם אותו לעניינים באמצעות הטלפונים שלכם ושל הילדים הגדולים יותר. מכשיר טאבלט יכול להיות רעיון טוב כבר בשלב זה, ודאי בכל מה שקשור לטיסות ולנסיעות ארוכות.

מוכנות יוצרת שקט נפשי. הכלל הזה נכון גם לילדים. בצד הלוגיסטי, ההכנה המוקדמת של הילד אמנם לא מעלימה את חוסר הסבלנות, אבל מקטינה אותה. ואם יש לילד את הפתרונות המתאימים שהכנתם מבעוד מועד, אז גם רגעי המשבר קצרים יותר. בצד החוויתי, ההכנה המוקדמת מעצימה את הרגע. ילד שמגיע לאטרקציה כלשהי עם ידע מוקדם יכול להתרכז בפרטים ולספוג את החוויה באופן הרבה יותר עשיר.

הלוגיסטיקה של הדברים הקטנים

לפני שבוחרים יעד, מסלול ואטרקציות כדאי להכיר את המשמעויות הפרקטיות של כל החלטה. כלומר, מה תצטרכו להכין מראש במידה ותבחרו ביעד כזה או אחר עבור חופשה בחו"ל עם הילדים.

מה צריך להכין לטיסות, להמתנה בנמלי תעופה, לנסיעות ברכבת, לנסיעות במכונית, לארוחות, לרגעי המנוחה וכמובן לביקורים באטרקציות השונות שבחרתם. המשקל של כל אחד מאלה משתנה בהתאם ליעד ולמסלול שבחרתם.
אין צורך להסביר את ההבדל בין טיסות ארוכות לקצרות, או את ההבדל בין נסיעה בתחבורה ציבורית לבין הורה נוהג, או בין חופשה במזג אוויר חמים לקריר.

הכינו רשימת משימות בוקר שכוללת בדיקת ציוד מול המסלול של אותו יום, ורשימת משימות ערב לפני השינה. המטרה אינה דווקא לקצר את זמן הבוקר וזמן הערב, אלא להבטיח שיהיה במירב הנינוחות. אפשר לשתף את הילדים במשימות הבוקר והערב, אך לא לשכוח שהבדיקה היא באחריותכם. זכרו, פחות הפתעות, יותר כיף.

אחד הדברים שחשוב מאוד להקפיד עליהם הוא – בטח חשבתם על זה – המטענים של הטלפונים. הטלפונים יכולים במקרים רבים להציל את המצב, לפחות מבחינת תעסוקה לילדים. בדקו שבכל ערב כל הטלפונים מחוברים למטענים ושלפחות מטען אחד יוצא איתכם לבילוי היומי למקרה הצורך.

חופשה בחו"ל עם הילדים – ניידות

משפחה בחופשה היא משפחה בתנועה. גם כאשר מדובר בחופשת רביצה על חוף קסום עם מינימום תנועה, יש את ימי הטיסות ויש את הניידות המקומית לחוף, לארוחות וחזרה, למנוחה ולפעילויות שונות במרחב הרביצה. לפעמים אפילו גיחה לעיר הסמוכה, או לאטרקציה תיירותית קרובה.

היו ערוכים לגמישות מירבית וללא פשרות בכל הקשור לניידות; כסף מזומן למונית מזדמנת, היכרות מעמיקה עם אפשרויות התחבורה הציבורית והשינוע המקומיים והמחירים, קישורים למפות מקומיות, אפליקציית ניווט וכמובן פירוט המסלולים שרשמתם.

אם יש פעוטות וילדים קטנים מנשא ו/או טיולון הם ציוד הכרחי. כדאי לדעת היכן ניתן לרכוש טיולון במידה ושלכם התקלקל, נשבר או אבד.

ההצטיידות היומית לדרך היא חלק מתפיסת הניידות של המשפחה הנופשת. אם מדובר בירידה היומית אל החוף או הבריכה, הדברים פשוטים – ההורים סוחבים את הרוב. אבל כאשר מדובר באטרקציות כאלה ואחרות הכוללות הגעה, המתנה ותנועה במרחב – כדאי שלכל אחד ואחת יהיה תיק גב ובו בקבוקון מים וחטיף או כריך. זה גם המקום לסוודר או לקפוצ'ון במידה ונדרשים.

ההצטיידות היומית, כאמור, קשורה גם במזג האוויר. הלוגיסטיקה של הניידות שונה כאשר כל מה שנדרש הוא כובע, בקבוקון וחטיף לעומת יעד שמחייב סוודרים, כובעי צמר וכפפות. מטריות, למשל, הם אביזר חיוני בחופשה סגרירית.

בכל מזג אוויר, זמני טיסה ונסיעות ארוכות מחייבים הצטיידות מותאמת אישית, עם צעצועים, ספרים ואפליקציות שיכולים להעסיק את הילד כשנמאס לו להביט בנוף או להתפעל מצוות הדיילים. גם להורים מותר להצטייד בהתאם, בתקווה שלא הילדים הם אלו שיעסיקו אותם בזמן הנסיעה. ושוב, זכרו את המטענים של הטלפונים.

בנסיעות ארוכות ברכב, כדאי מאוד להכיר את הנתיב ואת המקומות בהם כדאי ואפשר לעצור, ולא פחות מכך – מקומות ונופים אליהם כדאי להסב תשומת לב תוך כדי הנסיעה.
אגב, גם בחופשות בהן לא מרבים בהליכה, כדאי מאוד שלכל אחד יהיו נעליים נוחות.

איפה אוכלים היום?

אחד הנושאים המורכבים ביותר בחופשות מרובות משתתפים, במיוחד עם ילדים, הוא עניין האוכל. איפה אוכלים? זה מתכון ידוע לוויכוחים.

כאשר יוצאים לחופשה עם הילדים, ודאי חופשה ממושכת, ניתן למנוע לפחות חלק נכבד מן הוויכוחים באמצעות החלטה מראש על מיקומי הארוחות. כלומר, אם המקומות בהם תאכלו יחד הם חלק מתוכנית הטיול, הילדים יתייחסו לכך בהתאם.

ארוחות הבוקר בדרך כלל פתורות, כאשר הן מתקיימות במקום הלינה כחלק מסידורי השהייה. ארוחות הצהריים והערב כבר דורשות החלטה.
במסגרת ההכנות לטיול, כאשר אתם יודעים לאן תיסעו והיכן תבקרו, אתם גם יכולים לדעת מהן האפשרויות לסעודה באזור ולהחליט מראש, במשותף עם הילדים, מה יהיה היעד לארוחה המשפחתית. כאמור, זה יהיה חלק מתוכנית הטיול.

צילומים

עוד נושא שכדאי מאוד לתאם מראש בין כל בני המשפחה הנוסעת הוא אופן הטיפול בתמונות שמצלמים במהלך החופשה. בעיקר היכן לשמור אותן.

אפשר כמובן שכל אחד ישמור את התמונות שהוא מצלם לפי דרכו בשגרה, ובתום החופשה לעשות איחוד של התמונות לספריות ואלבומים. מצד שני כדאי לחשוב על שירות אחסון שמאפשר שמירה של כל התמונות מהחופשה במקום אחד מראש, בו ניתן לשמור בספריות ואלבומים לפי הצלם, התאריך, האטרקציה ועוד. החלופות הנפוצות הן גוגל דרייב, מיקרוסופט וואן-דרייב ודרופבוקס.

ביטוח נסיעות

אם כבר מדברים על הכנה מוקדמת וראש שקט, אז ביטוח נסיעות לחו"ל. כל אחד מן הנוסעים צריך להיות מבוטח.

פוליסת הבסיס כוללת כיסויים להוצאות רפואיות בחו"ל. עליה ניתן להוסיף הרחבות שונות בהתאם לצורך. לדוגמא, אם אתם בדרך לחופשת סקי או חופשה בחו"ל עם הילדים הכוללת פעילות ספורט אקסטרים, כדאי לשקול הרחבה מתאימה לעוסקים בפעילות המסוימת.

אם לאחד הנוסעים ניתן טיפול רפואי או טיפול תרופתי ב-6 החודשים שקדמו למועד הטיסה, מומלץ לרכוש כיסוי "החמרה למצב רפואי קודם" כך שאם מצטרפים לחופשה סבתא וסבא, יתכן כי נחוצה הרחבה למצב רפואי קודם.

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא פתרון גמיש המאפשר התאמה אישית של הכיסויים. הכירו את האפשרויות.

תתחילו לרשום: כלים לתכנון חופשה

יש הרבה מה לרשום, החל ממועדי המראות ונחיתות, דרך רשימת צעצועים ואביזרים לכל ילד, ועד כרטיסי כניסה לאטרקציות השונות.

בחרו את הכלי שנוח לכם לרישום וניהול של המידע ורכזו בו את כל מה שתצטרכו לדעת לקראת החופשה ותוך כדי הבילוי.
זו יכולה להיות מחברת, קובץ גיליון אלקטרוני, טבלה ב-וורד או אחד מן הכלים הדיגיטליים המתקדמים כגון טרלו, גוגל קיפ, או אופיס וואן-נוט. כלים אלה מאפשרים ליצור כרטיסי מידע ולארגן אותם באופן נוח, כאשר בכל כרטיס ניתן לכלול תמונות, קישורים ואף סרטונים. לדוגמא, ניתן לשמור צילום דרכון ישירות לכרטיס המידע של הנוסע, להעביר דואר אלקטרוני (לדוגמא, אישורי הזמנות) מהתיבה אל האפליקציה בלחיצת כפתור, לשמור את אתרי המלונות, המסעדות והאטרקציות ועוד תכונות נוחות שמאפשרות לתכנן בקלות ושימושיות מאוד בזמן החופשה עצמה. כל המידע זמין לכם במקום אחד.

הכלים הדיגיטליים המתקדמים נגישים במחשב או בטלפון ומאפשרים עבודה משותפת ושיח אונליין. חוויה בפני עצמה.

חופשה בחו"ל עם הילדים – מה כדאי לרשום ולשמור (רשימה כללית להמחשה):

  • פרטי מידע אישיים – מספרי דרכון, צילום דרכון, ביטוח נסיעות
  • פרטי טיסות
  • פרטי רכבות
  • הסדרי לינה – הזמנות חדרים
  • רשימה אישית לכל אחד מן הנוסעים
  • מסלולים יומיים – פרטי מסלול ואטרקציות של כל יום, בכלל זה יום היציאה ויום החזרה. שמרו מפות
  • משימות בוקר
  • משימות ערב
  • פרטי מטבע ושערי חליפין
  • פרטי תחבורה ציבורית לסוגיה
  • אתרי מידע מקומיים
  • שירותי חירום מקומיים

AIG Safe Travel App

ביטוח נסיעות לחו"ל עם שירות ישיר באפליקציה

אודות האפליקציה * להתקנה מהירה (הקישור פעיל רק בטלפון)

חופשה נעימה. שתיהנו כבר משלב ההכנות.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים