חיסכון בדלק - מגזין AIG

טיפים לחיסכון בדלק

מחירי הדלק מהווים מוטיבציה טובה מאוד לחשוב על חיסכון בדלק, שפירושו חיסכון כספי משמעותי בהוצאות השוטפות על דלק. ואיך זה קשור לחיסכון בהוצאות על ביטוח רכב?

בחודש יולי 2014 היה מחירו של ליטר בנזין 96 אוקטן לא פחות מ-7.62 ש"ח, מחיר שסימן עלייה של 1.33% בתוך חודש. עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין השנים 2009 – 2012 עלו מחירי הדלק בכ-60%. הסיבות והגורמים למגמה הם רבים וקשורים בין השאר לשווקי הדלק בעולם, עלויות של תובלה ימית, מיסוי ועוד. יש תנודתיות במחירי הדלק לצרכן אך המגמה הכללית לא צפויה להשתנות בקרוב ומחירי הדלק ימשיכו להיות גבוהים. אז איך אפשר לחסוך?

מהם הגורמים המשפיעים על חיסכון בדלק?

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על צריכת הדלק של מכונית הוא מצבה המכני והכללי – מנוע מטופל, בלמים תקינים, לחץ אויר מדויק בצמיגים – כל אלה משפיעים על צריכת הדלק. לדוגמא, לחץ אויר תקין מניב כ-3% חיסכון בדלק, כמה מאות שקלים בשנה, וזה עוד לפני שדיברנו על החשיבות של לחץ אויר תקין בצמיגים לבטיחות הנהיגה.
עומס יתר גם הוא אינו תורם לחיסכון בדלק, במיוחד כאשר הוא קבוע, לתשומת לב אלה שהפכו את האוטו למחסן קטן.

ככלל, מנוע גדול יותר צורך יותר. יחד עם זאת, טכנולוגיות רכב מתקדמות מאפשרות להגיע היום לרמות מרשימות של חיסכון בדלק גם גם במכוניות משפחתיות וגדולות יותר. מכוניות עם גיר ידני צורכות פחות ממכוניות עם גיר אוטומטי. מסקנה; קחו את צריכת הדלק בחשבון כאשר אתם בוחרים מכונית.

טיפים לחיסכון בדלק בלי מאמץ

בניגוד לדעה הפופולארית, הצתה מחדש של המנוע אינה בזבזנית יותר מהדממת המנוע בעת עצירה למשך של למעלה מדקה. כלומר, בפקקים וברמזורים "ארוכים" כדאי לחשוב על הדממת המנוע, בתנאי שתנאי הכביש או הרחוב מתאימים לכך. לדוגמא, בדרך מישורית. כאשר ממתינים בצד הדרך מומלץ להדמים את המנוע ולחסוך. החיסכון בדלק באמצעות הדממת מנוע עשוי להגיע עד 19%. משמעותי.

גם מהירות הנסיעה משפיעה על צריכת הדלק. לדוגמא: בנסיעה במהירות של 120 קמ"ש המכונית צורכת כ-20% יותר מאשר בנסיעה במהירות של 100%. הקפדה על חוקי המהירות שווה כסף ולא רק בחיסכון בקנסות.

היום אתם יכולים לשלב נהיגה זהירה לא רק עם חיסכון בהוצאות הדלק, אלא גם עם חיסכון בהוצאות על ביטוח רכב, באמצעות תוכנית הביטוח AIG Safe Drive.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים