מכוניות יוקרה - הרולס רויס של ג'ון לנון

מכוניות יוקרה: הרולס רויס של ג'ון לנון

"תמיד רציתי להיות מיליונר אקסצנטרי", אמר פעם ג'ון לנון, ואכן, סיפורה של הרולס רויס הלבנה שלו ממחיש עד כמה יצירתי היה המוזיקאי והיוצר המיוחד שאהב, כך מסתבר, מכוניות יוקרה

הידעתם כי ג'ון לנון, אחד מארבעת המולאים של להקת הביטלס, אהב מאוד מכוניות יוקרה? עובדה, שנים מספר לפני שג'ון לנון שר על עולם ללא גבולות וללא רכוש בשיר אימג'ן, הוא כבר היה בעליה הגאה של פאר תעשיית הרכב הבריטית – לימוזינה של רולס רויס מדגם פאנטום 5. המכונית המפוארת והמרשימה, צבעה לבן, שלוש טונות משקלה ואורכה כ-6 מ', הגיעה אליו בקיץ 1965.

לנון לא נהג היטב והעדיף לשכור נהג מקצועי שיוביל אותו ואת חבריו לכל תחנה בקריירה שלהם, גם לטקס הענקת התואר 'אביר מסדר האימפריה הבריטית' שהוענק לחברי הביטלס על ידי המלכה בארמון בקינגהאם באותה שנה. נאמן לדרכו, כמה שנים אחר כך נסע לנון להחזיר את מדליית האבירות לארמון באותה מכונית ממש.

יש האומרים כי לנון היווה מודל לבעלי מכוניות יוקרה ברחבי תבל. הוא הכניס במכונית כמה שדרוגים ופינוקים, והיה הראשון בבריטניה שהתקין במכונית חלונות כהים למען פרטיותו. הוא החליף את המושב האחורי במיטה זוגית, הוסיף טלוויזיה יפנית מתקדמת, מקרר קטן וטלפון. כמוזיקאי התקין בה טייפ עם שישה ערוצים, מערכת רמקולים משוכללת ונגן תקליטים "צף" שלא הושפע מקפיצות המכונית ובלימה בזמן הנסיעה. בשלב זה המכונית עדיין הייתה לבנה ומבהיקה, וצברה עשרות אלפי מיילים במסעות הלהקה.

היצירתיות של הסיקסטיז מגיעה למכונית האצילה

בסוף שנות השישים של המאה העשרים (הסיקסטיז) ילדי הפרחים והיצירתיות שלהם כבר היו דומיננטיים בכל תחום – מוזיקה, אופנה, פוליטיקה, ספרות. בתחילת 1967 הגיע גם תורה של המכונית הקלאסית והאצילית להביע את רוח התקופה.

לאחר שחלפו יום אחד על פני יריד ובו קרונות ססגוניים של צוענים, הציע רינגו סטאר ללנון לצייר על המכונית ציורים כמו אלה שראו על הקרונות. לנון, שצייר מילדותו, התלהב מהרעיון. הוא צבע את המכונית בצהוב, והחל לצייר עליה כמה פרחים. המוטיבים הפסיכדליים נוספו אחר כך בידי חבורת ציירים הולנדיים. סיפור קטן בשולי הדברים מעיד כי לא כולם אהבו את היצירתיות שביטא ג'ון לנון על אחד מהסמלים הבריטיים הגדולים ביותר: באחת מנסיעותיו בלונדון, עיר משופעת במגוון רכבי יוקרה, אישה תקפה את הרולס רויס של לנון במטריה תוך צעקות רמות: "חזיר שכמוך! איך העזת לעשות זאת לרולס רויס?!".

הרולס רויס של לנון, איפה היא היום?

בשנת 1977, לאחר שלנון ואשתו עברו לחיות בארה"ב והמכונית אתם, היא נמסרה למוזיאון הסמיתסוניאן כחלק מהסדר חובות של הזוג עם רשויות המס האמריקאיות. היא הופיעה אפילו על גלויה רשמית של המוזיאון, ולאחר שנרכשה על ידי אספן האטרקציות רוברט ריפלי מדרום קרוליינה נראתה לאחרונה רק בשנת 2011 במוזיאון בבריטיש קולומביה.

אגב, המכונית הראשונה של ג'ון לנון היתה פרארי. כנראה שהוא פשוט אהב מאוד מכוניות יוקרה.

התמונה: ויקיפדיה

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים