דגם לקסוס בתצוגה

רכבי יוקרה: הסיפור של לקסוס – אגדה שהיתה באמת

הכל התחיל בשנת 1983 עם הכרזה דרמטית של נשיא קונצרן טויוטה: "אנו עומדים להיכנס כשחקנים לשוק מכוניות היוקרה". שש שנים אחר כך מותג לקסוס יצא לדרך

המנהלים הבכירים של חברת טויוטה שהגיעו למטה החברה בבוקר אחד בשנת 1983 חשבו שמצפה להם יום עבודה רגיל ושגרתי, אבל נשיא החברה, אייג'י טויודה, חשב אחרת.

"אנו עומדים להיכנס כשחקנים לשוק מכוניות היוקרה" הוא הודיע לצוות המופתע, "ויתרה מכך, אנו עומדים להוביל את השוק הזה, להגדיר אותו מחדש ולספק למביני דבר חווית נהיגה חסרת תקדים".

הפרויקט השאפתני שהושק באותו יום ארך 6 שנים, נשמר בסודיות מוחלטת וכונה F1 (Flagship – ספינת הדגל, השואפת להוביל ולהפוך למספר 1 בעולם, וכמובן קריצה לספורט המוטורי פורמולה 1).

האגדה מספרת שבתהליך התכנון והבנייה בנו מהנדסי החברה 50 דגמים בגודל מלא העשויים מ… חימר.

התרגיל השיווקי המבריק

ב-1989 הציג לקסוס, המותג החדש מבית טויוטה, את הדגם הראשון, LS400, תחת הכותרת המחייבת "המכונית היציבה ביותר בעולם".
כדי להוכיח את טענתם בנו אנשי החברה מגדל של כוסות שמפניה מלאות על מכסה המנוע של הרכב, כדי להדגים כיצד המגדל נשאר יציב והכוסות נותרות מלאות גם כשהמנוע פועל ואפילו מאיץ.

בשלוש השנים הבאות אספו אנשי לקסוס חוות דעת והצעות מקהל המעריצים המתרחב שלהם ובשנת 1992 השיקו את ה LS400 החדשה שכללה למעלה מ 50 שינויים ושיפורים שבוצעו בהתאם.

נכנסים להיכל התהילה האמריקאי

ב-1994 הפך אייג'י טויודה ליצרן המכוניות היפני השני בהיסטוריה שנכנס להיכל התהילה של תעשיית הרכב האמריקנית בדטרויט.
שנה לאחר מכן, בסקר שערך מכון המחקרJ.D. Power and Associates , זכתה לקסוס לראשונה בתואר מותג הרכב האמין ביותר בארצות הברית. מאז זכתה לקסוס בתואר המכובד 14 פעמים.

אייג'י טויודה קיים את הבטחתו להפוך לשחקן מוביל בזירת רכבי היוקרה.

מרק לוינסון? באוטו??

יצרני רכב רבים וטובים פנו במהלך השנים למרק לוינסון, יצרן מערכות השמע הביתיות היקרות והידועות ביותר בעולם, וביקשו ממנו לייצר מערכת מתאימה לרכב. לוינסון סירב בעקביות, עד שהגיעה הפנייה מלקסוס בשנת 2000 ולראשונה יצא היצרן האגדי בהצהרה, מנוע הלקסוס שקט מספיק בכדי לאפשר לנוסעים ליהנות כראוי מהאיכות הנדירה של מערכות השמע שלו. הוא הסכים לייצר מערכת מותאמת במיוחד עבור לקסוס לשמחתם של אלפי נהגים חובבי מוזיקה.

רכב מהסרטים

בשנת 2002 הגיעו לידיו של סטיבן ספילברג תמונות של הדגם הראשון בסדרת LF Concept, שהושק בטוקיו. רכב בעל קווי מתאר עגולים וגג שקוף פנורמי, שסימן שינוי בתפיסת העיצוב של לקסוס ושל רכבי היוקרה בכלל. לאחר שצפה בדגם החדשני, פנה ספילברג ללקסוס וביקש מהם ליצור עבורו את מכונית העתיד, שתשמש את דמותו של כוכב הסרט 'דו"ח מיוחד', טום קרוז. התוצאה היתה דגם 2054, ששמו מתייחס לשנה בה מתרחשת עלילת הסרט, אשר הדהים את העולם בעיצוב עתידני בצבע אדום בוהק ובהנעה באמצעות תאי דלק מתקדמים.

בשביל מה צריך נול טוויה בתעשיית הרכב?

המהנדסים בלקסוס רצו לעבוד עם סיבי פחם תלת ממדיים חדשניים שיאפשרו להם לייצר מכונית קלה יותר, חזקה יותר ובעלת צריכת דלק חסכונית יותר. הבעיה היתה שסיבים כאלה פשוט לא היו קיימים.
אז מה עשו בלקסוס? את הדבר ההגיוני שעושים אנשים שלא מוכנים להתפשר: בשנת 2003 הצליחו בלקסוס לייצר מכונה ייחודית, מעין נול טוויה עגול ענק, המסוגל לטוות את סיבי הפחם הללו במהירות וביעילות ומשמש את החברה בתהליכי הייצור מאז ועד היום.

טכנולוגיה של מכוניות מרוץ

בשנת 2007 הושק דגם F sport שהלוגו המפורסם שלו עוצב כמחווה לעיקול האחרון, המסוכן והידוע לשמצה במסלול הניסוייםFuji  בו התקיימו נסיעות המבחן. בשנים הבאות יהפכו דגמי F של לקסוס לסמל של הנדסת מנועים בהשראת עולם המרוצים ונהיגת האקסטרים.

ב 2008 שוב שוברים בלקסוס את שיאי הטכנולוגיה ומקימים את סימולטור הנהיגה המשוכלל ביותר בעולם, שמסוגל לבצע הטיות ל 6 כיוונים שונים באותו זמן, כדי לדמות נסיעה במהירות של 288 קמ"ש.

בשנת 2012 מושק דגם LF-LC שמציג לראשונה את הגריל הייחודי והרחב שמאפיין את מרבית דגמי הלקסוס שיוצרו מאז.

אם אתם בכיוון, חשוב רק שלא תשכחו לברר על ביטוח ייעודי לרכבי יוקרה

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים