האם סטודנט יכול להחזיק רכב עם ביטוח חובה ומקיף

האם סטודנט יכול להחזיק רכב עם ביטוח חובה ומקיף?

כל מי שהיה סטודנט מכיר את ההתלבטות בין אוטו למוטו, בעיקר בשל ההוצאות הנלוות שמייקרות את כל הסיפור- ביטוח חובה ומקיף, שהינם הכרחיים בשל הגיל הצעיר יחסית, דלק ועוד. אז כיצד מחליטים?

בכל גיל ובכל שלב בחיים החיסכון והשליטה בהוצאות הן יתרון שתורם לרווחה כלכלית וליציבות פיננסית. לסטודנטים פשוט אין ברירה אחרת; ההכנסות קטנות אם בכלל ועליהם לממן, בנוסף לשכר הלימוד היקר, גם מגורים, כלכלת בית סבירה וכמובן חיי פנאי צעירים וסוערים. סעיף התחבורה גם הוא משמעותי – להגיע ללימודים בזמן, לחזור לשיעורי הבית נינוחים, לצאת לבלות, לנסוע לבקר את ההורים. צרכי התחבורה של סטודנט הם רבים ומגוונים והשאלה המיידית שעולה בהקשר זה היא 'האם סטודנט יכול להחזיק רכב?'

הדרך הבטוחה לחיסכון בהוצאות נסיעה וניידות במרחב בזריזות היא, נכון, אופניים. בנוסף לעלויות הנמוכות של אחזקת אופניים זהו גם פתרון בריא וגם אופנתי. לצעירים נמרצים זהו רכב כמעט אידיאלי, בתנאי שבדרך לאוניברסיטה וחזרה אין יותר מדי עליות וירידות. כלומר, עבור סטודנטים בהרי הר כגון ירושלים וחיפה אופניים אינם פתרון ריאלי.

שימוש אינטנסיבי בתחבורה ציבורית הוא ודאי חסכוני (לא כולל מוניות) וסטודנטים נהנים מהטבות בקווי אוטובוס ורכבת כך שהכדאיות אף גבוהה יותר. פרטים אודות ההטבות ניתן למצוא באתר התאחדות הסטודנטים.
בהחלט מומלץ להשתמש כמה שיותר בתחבורה הציבורית, גם לסטודנטים שיש להם רכב, ולא רק משום שחוסכים כסף אלא גם (ואולי בעיקר) משום שמרוויחים זמן. כאשר אינכם אחראים על ההגה וחייבים להיות ממוקדים בכביש, יש לכם פנאי ללמוד עוד קצת. זמן אוטובוס (או רכבת) יכול להיות זמן איכות, תשאלו כל איש עסקים עם לפטופ וכרטיס טיסה.

כלי הרכב המתאים ביותר לסטודנט החסכוני, ולמעשה לכל אורבניסט מחושב, הוא רכב דו-גלגלי ממונע – קטנוע או אופנוע. הבחירה בין השניים היא במידה רבה עניין של אופי וסגנון, אך אין ספק שקטנוע הינו רכב חסכוני הרבה יותר ממכונית. אבל למרות ההבדל בגודל, שיקולי הבחירה בין מוטו לאוטו הם זהים – עלות רכישה, עלות תחזוקה, עלויות בתדלוק ועלויות  ביטוח חובה ומקיף?

אז בואו נדבר על אוטו. כדי ליהנות מאוטו וגם לחסוך בהוצאות כדאי להקפיד על כמה דברים:

  • אוטו קטן יותר עולה פחות וצורך פחות.
  • למי שיש לו מוסך טוב ואמין – אוטו ישן במצב טוב עדיף על אוטו חדש.
  • היום ניתן לרכוש מכוניות יד ראשונה עם אחריות מחברות השכרה שמרעננות את צי הרכב.
  • אוטו ישן וזול מאוד מאפשר לחסוך את עלות ביטוח מקיף (החובה כשמו כן הוא ועל צד ג' לא מומלץ לוותר בשום מצב). יש מספר דגמים שמצטיינים באורך חיים גבוה ובאמינות לאורך זמן המעניקים תמורה אמיתית לסכום הקנייה הנמוך. במידה וגיל הסטודנט צעיר והוא עדיין מוגדר נהג צעיר, עדיף לקחת ביטוח חובה ומקיף.
  • גם אם יש לכם רכב, כדאי לנסוע ככל האפשר בתחבורה ציבורית. כן, גם חנייה עולה כסף.
קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים