מוזיקה באוטו - מתי להתייעץ עם חברת הביטוח

מוזיקה באוטו: מתי לבדוק פוליסת ביטוח מקיף?

מוזיקה היא חלק מחוויית הנהיגה והנסיעה. מערכות השמע במכוניות החדשות מספקות עוצמה ואיכות גבוהות, אך יש כאלה שאינם מסתפקים בסטנדרט. על ביטוח ועל מוזיקה באוטו

בשנים הראשונות של עידן המכונית, כדי לשמוע מוזיקה בנסיעה היינו צריכים פשוט לשיר. המהפכה החלה בשנת 1930 כאשר הוצג מכשיר הרדיו הראשון לרכב, תוצר שהפך לאייקון תרבותי בעולם המערבי ולמוצר צריכה בסיסי שמגיע היום בילט-אין בכל מכונית חדשה. מוזיקה באוטו היא חלק מהעניין.

עד שנות ה-60 של המאה העשרים שלטו בדרכים מכשירי רדיו AM, שפינו את הדרך למכשירי FM עם צליל איכותי יותר. בסוף שנות ה-70 התחוללה "התפוצצות" מוזיקלית עם הופעת מערכות הסטריאו המשוכללות שהפכו את חלל המכונית לתיבת סאונד משכנעת. אפילו מערכות בסיסיות עם 2 ו-4 רמקולים הפיקו צליל עשיר ומדויק בעוצמות גבוהות שהעניק ערך מוסף גבוה לחוויית הנהיגה.

לאורך כל הדרך מעולם לא הסתפקנו במוזיקה (או בתוכניות המלל) שסיפקו תחנות הרדיו השונות, ותמיד רצינו להאזין תוך כדי נהיגה ונסיעה גם לדברים שאנחנו אוהבים ובוחרים. פריצת הדרך היתה כאשר הומצא טייפ הקלטות (קסטות) הראשון, שהתפתח לטייפ של קלטות קומפקטיות שהיו פורמט נפוץ לאורך שני עשורים, ובהמשך לנגן תקליטורים. מוזיקה באוטו מעולם לא היתה ידידותית כל-כך, אך השיא היה עדיין לפנינו.

בתחילת העשור הראשון של האלף השלישי המהפכה הדיגיטלית הגיע גם למוזיקה ולמעשה שינתה את התעשייה מקצה לקצה. נגני ה-MP3 שאפשרו אחסון של אלפי שירים בודדים במכשיר נייד קטן העלימו את הקלטות בין לילה, וככל שתפוצתם גדלה כך ירדו המכירות של התקליטורים. עושר התכונות של המכשירים החדשים (רשימות האזנה אישיות, חיפוש לפי אמן, יצירה, ז'אנר ועוד) היה פיתוי שחובבי המוזיקה (ומי לא חובב מוזיקה?) לא יכלו לעמוד בפניו – כל המוזיקה שאתה הכי אוהב הולכת איתך לכל מקום.
בעקבות נגני המוזיקה הפכה התעשייה מעסק של הוצאה לאור, בו הופעות הן חלק מקמפיין לקידום אלבום, לעסק של הפקות בו הוצאה לאור של שירים היא חלק מקמפיין לקידום ההופעות החיות.

המהפכה הגיע כמובן גם לתחום הרכב והמכוניות החדשות, כמעט בכל הקטגוריות, מגיעות עם מערכת סאונד מובנית, שהיא חלק מן המרקם הדיגיטלי הכולל של המכונית (מערכות בקרה, ניווט, מולטימדיה ועוד). באמצעות כבלUSB  פשוט ניתן לחבר את מאגר המוזיקה הסלולרי שלנו ישירות למערכת הצליל במכונית.
מכל היבט של חווית נהיגה ובטיחות, זה עדיף על כל שימוש אחר בטלפון הסלולרי בשעת נהיגה.

העובדה שמערכות הסאונד המתקדמות מובנות ברכב מפשטת את ענייני הביטוח. זוכרים את הימים שנדרשתם לפוליסה מיוחדת עבור מערכת השמע? היום זהו כיסוי בסיסי בפוליסת ביטוח מקיף (כאשר מדובר במערכת שמע שהינה חלק ממחירון הרכב ולא ניתן לרכוש רכב בלעדיה. בכל מקרה של מערכת אינטגרלית שאינה חלק ממחירון הרכב ניתן להוסיפה לכיסוי תמורת פרמיה).

כפי שתוכלו להבין מן הסרטון המצורף, גם היום יש כאלה שאינם מסתפקים בסטנדרט (הגבוה) של מוזיקה באוטו. אם אתם שייכים לקבוצה הנלהבת הזאת, כדאי לכם להתייעץ עם נציגי המכירות והשירות של חברת הביטוח.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים