בדיקות רכב ומצב המגבים - מגזין AIG

בדיקות רכב – איך מצב המגבים קשור אליהן?

לפני טסט לאוטו, אחרי שלא ביקרתם במוסך מזמן - זה בדיוק הזמן לבדוק את המכונית, תקינותה ועמידותה. בירור מצב המגבים (הווישרים) של הרכב שלכם יכול לסייע בהחלטה האם צריך לפנות לבדיקת רכב מקצועית או לא. כיצד?

נוכל להתחיל בשורה התחתונה ולומר באופן גורף כך: מכונית שהמגבים שלה יבשים, סדוקים ולא מתפקדים היא כנראה מכונית שהוזנחה מעט, ומוטב שאנשי מקצוע האמונים על בדיקות רכב יבצעו לה בדיקה יסודית וינסו לאתר האם יש עוד הזנחות שאינכם מודעים אליהן. במקרה הטוב הן יצריכו לתקן את הטעון תיקון ולהעביר את המכונית טסט נוסף, במקרה הגרוע עלולה מערכת חשובה שלא תתפקד כראוי לגרום לאבדן שליטה ברכב וחלילה לתאונת דרכים.

מגבים תקינים ואיכותיים לצורך נהיגה בטוחה

נהגים יודעים להעריך מגב שפועל כהלכה, מייבש במהירות חלון רטוב ומפנה שדה ראייה רחב ונוח לנהיגה בטוחה. אל תחכו לגשם הראשון כדי לגלות שהמגבים אינם תקינים. המגבים, שעשויים מגומי או מסיליקון, לרוב נפגעים בקיץ הישראלי הארוך והלוהט, ונוצרים בהם קרעים, סדקים ויובש שמפריעים לתפקודם.
בכדי לבדוק את איכות פעולתם: הפעילו את המגבים והרטיבו את השמשה. אם נוצרים פסי מים או סימני לכלוך לאחר הניגוב, סימן שלהבי המגבים (החלק שבא במגע עם השמשות) אינם תקינים וחשוב מאוד להחליף את המגבים לגמרי.

יש להחליף מגבים גם במקרה בו להב שאיבד את גמישותו נוטה הצידה ומותיר סימנים שחורים על האצבע כשנוגעים בו. דאגו להחליף את המגבים בערך אחת לשנה כדי לשמר אותם במצב טוב ולדאוג לתפקודם התקין.

מה ניתן עוד לבדוק לבד?

לפני שתיגשו לבדיקת רכב לצורך הכנה לחורף או הכנה לטסט, תוכלו לעשות בדיקה ראשונית בעצמכם – הישארו ברכב ובקשו מחבר לבדוק מבחוץ את כלל התאורה. נורות שרופות יש להחליף, הן למען בטיחותכם ונוחות הנהיגה והן בכדי שלא תכשלו בטסט בשל ענין פעוט. גם את צמיגי המכונית תוכלו לבדוק – התבוננו מקרוב אם אין בחריצים קרעים ולא תקועים בהם גופים זרים. אל תשכחו לבדוק גם את הצמיג הרזרבי.

מצב ההגה ניתן אף הוא להערכה ראשונית עצמית בטרם החלטה על צורך בביצוע בדיקת רכב מקצועית. סעו עם הרכב במגרש חולי ובלמו כדי לגלות אם ההגה "מושך" לימין או לשמאל. הגה לא ממושמע צריך כיוון מקצועי במוסך.

אז מה בוחנים בעת בדיקות רכב מקצועיות?

הזנחה של מערכות הרכב עלולה להפוך גם מכונית חדשה ומעולה למסוכנת לנהיגה. זכרו שמצב הרכב שלכם הוא בשליטתכם – אל תחסכו וקחו את הרכב אחת לשנה לבדיקת בטיחות ותקינות מקיפה ומקצועית במוסך מורשה. בבדיקה ייבחנו: מערכת הבלמים על כל מרכיביה; מערכת החשמל כולה; תקינות המצבר; מערכת ההיגוי; הסרן הקדמי; הצמיגים; המגבים; ואפילו מפשיר האדים, המתזים והצופר.

דאגו לתקן כל ליקוי שנמצא, אם יש כזה. כך תהיו משוכנעים כי הרכב שבו אתם נוהגים, ולפעמים מסיעים בו את היקרים לכם מכל נמצא במצב תחזוקה תקין ונכון לכל צורך וביצוע. לכן, כמו שלא הייתם מוותרים על ביטוח מקיף לרכב, כך גם חשוב להקפיד לבדוק ולטפל בכל הליקויים של הרכב.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים