ביטוח רכב אספנות - מגזין AIG

ביטוח רכב אספנות, לא בין 7 ל-9 בבוקר

אחרי שהצלחתם להכין את הרכב לנסיעה כחוק ויש לכם ביטוח רכב אספנות, אתם מוזמנים להסיעו אחר כבוד להציגו בגאווה בכינוסים הקבועים של חובבי הענף בישראל

אם אתם מחפשים בילוי מעניין ליום שישי אחה"צ, לפני שבת, כדאי לכם לבקר ברחבת החנייה של אצטדיון הכדורסל בשכונת יד אליהו בתל-אביב. בכל יום שישי מתכנסים שם חובבי ענתיקות שמציגים לראווה מכוניות ישנות (מאוד) במצב מעולה, רובן ככולן עם הכתובית רכב אספנות על לוחית המספר. עשרות רכבי אספנות מטופלים ומטופחים שיוצרים גלריה נוסטלגית מרהיבה של מכוניות. חוויה שמושכת בכל שבוע מאות אוהבי מכוניות מכל הארץ, רבים מהם קבועים, ולא מעט תיירים.

רכב אספנות הוא תחביב שרוב העוסקים בו הם למעשה אוהדים שבאים לצפות (ולצלם) באלה שמצליחים לחוות אותו ממש עם רכבי אספנות משלהם. רוב המגשימים, ומדובר בחלום ילדות, מחזיקים ברכב אספנות אחד אותו הם מטפחים בשקידה ובמסירות אין קץ. אך יש גם כאלה שיכולים להרשות לעצמם להחזיק צי קטן של רכבי אספנות. בישראל, כך מסתבר, יש לא מעט אספנים נלהבים וכאמור אלפי אוהדים.

על אישורים, תנאים ועל ביטוח רכב אספנות

עפ"י החוק רכב יכול להיכנס תחת ההגדרה של רכב אספנות אחרי שמלאו 30 שנה לעלייתו על הכביש. על מנת לזכות בהגדרה יש להצטייד באישורים מיוחדים – אגרת רישוי אספנות במשרד הרישוי, אישור רכב מיושן ממוסך מורשה, ורישוי לרכב (טסט) עפ"י קריטריונים שמותאמים למצבו. לדוגמא, בדיקות זיהום אויר ומיפרטי בטיחות אינן זהים לאלה הנדרים ממכוניות מודרניות.
אם רוצים גם לנסוע עם הרכב מעת לעת, ולא רק להעמידו בחצר האחורית, נדרש כמובן ביטוח חובה וחשוב מאוד ביטוח צד ג'. אם חושבים על הערך המיוחד של החפץ העתיק – ביטוח רכב מקיף מומלץ.

ביטוח רכב אספנות שונה במספר דברים מביטוח רכב רגיל, מה שמשפיע על המחיר. פוליסת החובה בביטוח רכב אספנות מורשה זולה יותר, כחלק מתמיכה ציבורית בתחביב המסוים הזה (בדומה לתמיכה הציבורית בחובבי ריקודי עם). רכיב צד ג' בביטוח לרכב אספנות גם הוא נמוך יחסית. אפילו הביטוח המקיף לרכב אספנות הוא ביסודו נמוך באופן מפתיע, אך השורה התחתונה תלויה במשתנים רבים הקשורים לנדירותו של הרכב, זמינות חלפים ועוד.

ביטוח רכב אספנות, לא על הבוקר

אחרי שהצלחתם להכין את הרכב לנסיעה כחוק ויש לכם ביטוח רכב אספנות, אתם מוזמנים להסיעו אחר כבוד להציגו בגאווה בכינוסים הקבועים של חובבי הענף בישראל, שהגדול והחשוב ביניהם הוא המפגש השבועי ביום שישי אחה"צ ביד אליהו בתל-אביב.
לגבי נסיעות יש עוד ענין שחשוב לדעת בכל הקשור לביטוח רכב אספנות: עפ"י החוק הוא אסור לו לנוע בכבישים בימים א-ה בין השעות 7 ו-9.. כלומר, לא ניתן להביא את הילדים לגן ולביה"ס ברכב אספנות, אבל אפשר לאסוף אותם עם רכב אספנות בתום הלימודים.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים