תביעות ביטוח רכב AIG

תביעות צד ג – סיפור של תאונה מורכבת

"תחבורה חברתית" באמצעות שימוש באפליקציות מובייל, יוצרת אתגרים חדשים ומשפיעה על תביעות ביטוח רכב ועל תביעות ביטוח צד ג. סיפור של תאונה בסן פרנסיסקו

ההצלחה של חברות מסוג חדש, שמאפשרות "תחבורה חברתית" באמצעות שימוש באפליקציות מובייל, יוצרות אתגרים חדשים למקצועני ביטוח בעולם ומשפיעה על תביעות ביטוח בכלל ועל תביעות ביטוח צד ג בפרט.
"התחבורה החברתית" היא למעשה מערך טרמפים מאורגן; בעלי רכב וצרכני תחבורה (טרמפיסטים) רשומים במערכת דיגיטלית שמשדכת ביניהם בזמן אמת באמצעות טכנולוגיות מיקום המקושרות לאפליקציה. לדוגמא: בעל רכב מודיע על נסיעה בכיוון מסויים באמצעות האפליקציה, שבאופן מיידי מדווחת לצרכני תחבורה שמזוהים לאורך המסלול.

סביב הרעיון הפשוט הזה, שהוא חלק מן המהפכה הדיגיטלית, מתנהלים דיונים מקצועיים בתחומים רבים – החל מתכנון עירוני, דרך תכנון מכוניות עירוניות, עבור בפיתוח טכנולוגיות מעקב ותקשורת ועד, כאמור, ענף הביטוח, שחייב לתת מענה לכל מגמה עסקית ושיווקית חדשה.

תאונת דרכים שהתרחשה בסן פרנסיסקו ארה"ב בחודש מרץ 2014 שופכת אור על המורכבות החדשה בכל הקשור לתביעות ביטוח בתחום הרכב ועוד יותר על תביעות ביטוח צד ג.
בפינת רחוב דיוויסדרו התנגשו מכונית יוקרה ומכונית שרירים. כתוצאה מן ההתנגשות מכונית היוקרה פגעה בהולכת רגל, ומכונית השרירים דרסה ברז כיבוי, שיצר גייזר בגובה חמש קומות ופגע בהולך רגל. למרבה המזל פגיעות הגוף של כל המעורבים – נהגים והולכי רגל – הסתכמו בשברים וחבלות קלות.

כצפוי, תביעות ביטוח הוגשו מכל הכיוונים והאירוע הפך למרקם של תביעות ביטוח ותביעות צד ג. ההתרחשות הביטוחית זכתה לכותרות כאשר התברר כי הולכת הרגל תובעת הן את חברות הביטוח של שני הנהגים המעורבים בתאונה והן את חברת הביטוח של חברת "התחבורה החברתית".
מה שמפתיע הוא כי הלכה למעשה בעת התאונה לא היה "נוסע" במכונית הרשומה במערך "התחבורה החברתית", כך שהדיון הסוער היה תיאורטי בלבד (אילו היה נוסע). כדי שתבינו עד כמה הנושא "חם" בעולמות העסקיים ובמערכי הטיפול בתביעות של חברות הביטוח בעולם.

ענף הביטוח חווה שינויים קלים ודרמטיים כמעשה שגרה והוא מתעדכן ומתחדש באופן שוטף עפ"י שינויים והתפתחויות בכל תחומי החיים. כמו חזון המכונית האוטונומית, שכבר משפיע על הענף במדינות בהן  המכונית קיימת, כך גם שירותי המובייל המתקדמים שמשפיעים כאן ועכשיו, מניעים פתרונות ביטוח חדשניים – פרטיים ועסקיים – ושכלול הטיפול במגוון תביעות ביטוח רכב, תביעות צד ג ועוד.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים