מדד צריכת דלק

מדד צריכת דלק – עשו זאת בעצמכם

מחירי הדלק הגבוהים משפיעים מאוד על חוקי המשחק של עולם הרכב. איך ניתן לדעת מהי צריכת הדלק של כל רכב? האם היא נחשבת לחסכונית? האם ניתן להסתמך על הנתונים שמפרסם היצרן? והאם צריכת הדלק תלויה אך ורק ברכב עצמו או בדברים נוספים?

כאשר מחפשים רכב יש כמה פרמטרים לפיהם אנו מקבלים את ההחלטה. אחד הפרמטרים החשובים הוא מדד צריכת הדלק של הרכב, המסייע לנו להבין עד כמה הרכב חסכוני בצריכת הדלק שלו.

מדד צריכת הדלק של כל רכב מתפרסם בידי היצרן ונקבע לאחר בדיקת תצרוכת דלק המתבצעת באופן קבוע ואחיד בתנאי מעבדה מחמירים. אחידות הבדיקה מספקת לנו את האפשרות לערוך השוואה בין מספר רכבים בנוגע לצריכת הדלק שלהם וממקמת עבורנו את הרכבים על ציר בהתאם, מהצריכה הגבוהה לנמוכה ביותר. בכך היא מסייעת לנו להחליט אילו מבין הרכבים חסכוני יותר בצריכת הדלק שלו. המדד כמובן משתנה מרכב לרכב ומושפע מגודל המנוע, משקל הרכב, סוג הגיר ועוד. מדד צריכת הדלק נבקע עפ"י קריטריונים אחידים של האיחוד האירופי לכל יצרני הרכב.

עם זאת, בדיקת מדד צריכת הדלק, אחידה וזהה ככל שתהיה, אינה תספק לכם את צריכת הדלק המדויקת שלכם בפועל, כיוון שהיא מושפעת משני דברים נוספים. תנאי הדרך וסוג הנהג. הדרך ותנאיה משתנים כל העת ומושפעים ממזג אוויר, מידת הפקקים, סוג הכביש, נסיעה עירונית או בין-עירונית ועוד. גם סגנון הנהיגה עצמו משפיע על מדד צריכת הדלק, כאשר האצות ובלימות מהירות מגבירות את רמת צריכה הדלק לעומת נסיעה איטית וחלקה יותר אשר מפחיתה את רמת הצריכה.

כיצד אוכל לשפר את צריכת הדלק שלי?

נהיגה רגועה ושיוט במהירות אחידה ללא האצות ובלימות מרובות משפר משמעותית את רמת צריכת הדלק של הרכב. בנוסף מומלץ לשמור על תחזוקה שוטפת של הרכב הכוללת לחץ אוויר תקין בגלגלים, טיפולים בזמן הנחוץ ואף הוצאת ציוד מיותר מהרכב שיפחית ממשקל הרכב וכתוצאה מכך גם מרמת צריכת הדלק שלו. כל אלו לא יקטינו את הוצאות הדלק שלכם בחצי, אך ישפיעו ברמה של עשרות אחוזים.

חישוב מדד צריכת הדלק – עשו זאת בעצמכם!

לצד נתוני צריכת הדלק המתפרסמים מטעם היצרן, תוכלו לבצע בדיקה עצמית (ופשוטה!) באמצעותה תוכלו לחשב את צריכת הדלק שלכם.

  1. מלאו את מיכל הדלק שלכם לחלוטין. לאחר מכן רשמו את הקילומטרז' או אפסו את הספידומטר.
  2. סעו בדיוק כפי שאתם רגילים, באותה המהירות ובאותן השעות. מלאו את הרכב רק כאשר נדלקת נורית הדלק ולא לפני כן!
  3. לאחר התדלוק בדקו שני דברים- כמה ליטר דלק מילאתם כרגע במיכל וכמה קילומטרים נסעתם מאז התדלוק האחרון.
  4. חלקו את מספר הקילומטרים שנסעתם במספר הליטרים שמילאתם.
    (לדוגמה- אם מילאתי 40 ליטר דלק ונסעתי 470 ק"מ. 470/40=11.75. כלומר צריכת הדלק של הרכב שלי היא 11.75 ק"מ לליטר דלק).

לאחר קניית רכב בררו את נותני צריכת הדלק שמפרסם היצרן וערכו את הבדיקה בעצמכם. נסו לפעול בדרכים שונות על מנת לצמצם את צריכת הדלק המאפשרת גם חיסכון בעלויות וגם מפחיתה זיהום אוויר.

כלי אונליין לחישוב מדד צריכת הדלק

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים