נהיגת קיץ – שתייה, מגבונים לחים וביטוח רכב

נהיגת קיץ – שתייה, מגבונים לחים וביטוח רכב

בקיץ חם יותר ונוהגים יותר. השילוב הזה מחייב כמה הכנות שיבטיחו ראש שקט בדרכים. הנה כמה טיפים לנהיגה והכנת הרכב לימים החמים. נהיגת קיץ...

מזג אויר חם, שעות אור ארוכות, הרבה נסיעות פנאי לים ולבריכה, יותר טיולים יותר ארוכים, חופשה משפחתית, ילדים בחופשה. כל אלה הם מאפיינים של תקופת הקיץ המשפיעים על הנהיגה שלנו. כמה טיפים לנהיגת קיץ…

שתייה היא כלל הברזל של תקופת הקיץ

מזג האויר הקייצי משפיע על הערנות ועל התחושה הכללית. החום מעייף, הצמאון מטריד וסימני התייבשות משפיעים על הריכוז והתפקוד. חשוב מאוד לשתות ולדאוג שיהיה תמיד משהו ללגום עבור הנהג והנוסעים. בנסיעות קיץ ארוכות מומלץ לעצור מעת לעת להתרעננות. גם ארוחה קלה עוזרת למנוע עייפות. שימו לב – ארוחה קלה!

לקראת הקיץ יש להכין את הרכב

יש לבדוק את תקינות הצמיגים והבלמים, לוודא את תקינות מערכת הקירור של המנוע והמזגן עובד כמו שצריך. יש להקפיד כי מתזי המים לשמשה והמגבים (וישרים) פועלים כשורה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, המתזים והמגבים נדרשים גם בקיץ כאשר אבק וחרקים נדבקים לשמשה ומעוותים את הראייה. בשעות הלילה שמשה מלוכלכת עלולה לגרום לסינוור.
אם הזכרנו סינוור, אז כדאי להתייחס גם לשמש הקופחת בשעות היום הארוך של הקיץ, ולבדוק את מגני השמש שמעל השמשה הקדמית. מומלץ להצטייד במשקפי שמש לנהיגה.

ועוד כמה טיפים שימושיים לקיץ

דאגו כי יהיו מגבונים לחים ברכב. מגוון השימושים גדול, החל מרענון אישי ועד ניגוב ההגה. אף נהג עדיין לא התחרט על חבילת מגבונים לחים טריים באוטו.

לא לנהוג יחפים. חוזרים מהים או מהבריכה, תנעלו נעליים או סנדלים לנהיגה. נהגים יחפים מעורבים 50% יותר במצבי חירום בנהיגה.

תכננו את המסלול. נסיעות ארוכות עם המשפחה לטיולים וחופשות הן מאמץ מיוחד. תכנון מדויק של המסלולים יכול לחסוך המון דאגות בדרך, לסייע בשמירת המיקוד בנתיב ובנהיגה וכמובן לחסוך זמן יקר. לעתים ניתן לעקוף פקקים באמצעות בחירה בנתיבים עוקפים, שאולי עשויים להיות ארוכים יותר אך מאפשרים לחמוק מעמידה ממושכת בפקקי תנוע מתסכלים.

לבדוק את ביטוח הרכב

פוליסת ביטוח הרכב שלכם – חובה ומקיף – אמנם לא קשורה בהכרח לקיץ, אבל אם כבר בודקים את העניינים ומתכוננים לשהייה ממושכת בדרכים, כדאי לבדוק גם את תקפות הביטוח ובעיקר את הכיסוי הביטוחי.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים