משאית שקופה - עקיפה בטוחה

עקיפה בטוחה: "המשאית השקופה" מובילה למהפכה בתחום הבטיחות

טכנולוגיה חדשנית עשויה למנוע רבות מתאונות העקיפה. הכירו את "המשאית השקופה" שמאפשרת לכם לדעת מתי אפשר לבצע עקיפה בטוחה בכביש דו מסלולי.

אף אחד לא אוהב להיות תקוע בכביש מאחורי משאית. בכביש דו-מסלולי בו עקיפה כרוכה במעבר זמני לנתיב התנועה הנגדי, מדובר במצב שיש בו מידה רבה יותר של סיכון מאשר בעקיפה רגילה. הסיבה היא, כמובן, שהמשאית שלפנינו למעשה חוסמת את שדה הראייה. מאחורי משאית איננו רואים את התנועה שלפניה ולא את התנועה שמגיעה בנתיב הנגדי. כדי לבדוק אפשרות של עקיפה עלינו לסטות מעט שמאלה כדי להציץ, ולהיות מוכנים לחזור בנו במהירות אם אין מצב לביצוע עקיפה בטוחה.

עקיפה של משאית בכביש דו-מסלולי מחייבת משנה זהירות ושיקול דעת. יש לבדוק גם במראות מה קורה מאחורינו; האם יש מאחורינו נהג שמנסה לבצע עקיפה בדיוק באותו זמן? עלינו לבחון את שטף התנועה ממול, בנתיב הנגדי, כדי לתכנן את הרגע להציץ, כדי לראות האם יש מכוניות בתנועה אלינו או שניתן לעקוף בבטחה. יש לנו שבריר שנייה כדי להחליט אם להמשיך את הסטייה ולהאיץ לצורך העקיפה, או לחזור להשתרכות מאחורי המשאית עד הניסיון הבא לביצוע עקיפה בטוחה.

בשנת 2013 חשפו חוקרים ומדענים מאוניברסיטת פורטו שבפורטוגל, בראשות פרופסור מיקל פריירה, טכנולוגיה שמאפשרת לנהג לראות מה מתרחש בכביש לפני המשאית, ולדעת בוודאות שניתן לבצע עקיפה בטוחה.
הפתרון שפותח במשך כ-3 שנים מבוסס על מצלמת אינטרנט המוצבת בחזית המשאית ומסך LCD המוטמע בשמשה הקדמית של המכונית שמאחוריה. התמונה מועברת בתקשורת אלחוטית מהמשאית למכונית.

הסיבה שהטכנולוגיה החדשנית לא הפכה למוצר ולסטנדרט בטיחותי היא פשוטה; עדיין קיים איחור (Delay) של 2 עשיריות השנייה בהעברת התמונה מהמשאית למכונית, שמשמעותם במונחי מרחק הוא כ-10 מטרים. זהו מרווח טעות בלתי אפשרי מבחינה בטיחותית. מה שמוכיח עד כמה עד כמה מסוכן עשוי להיות ניסיון עקיפה של משאית בכביש דו-מסלולי – 2 עשיריות שנייה יכולות לעשות את כל ההבדל בין עקיפה בטוחה לבין תאונה קשה.

בחודש יוני 2015 חשפה סמסונג, ענקית הטכנולוגיה מקוריאה, פיתוח מעניין ויצירתי של הטכנולוגיה, שעשוי לחולל את המהפכה הבטיחותית המיוחלת ולהיות אבן דרך בתעשיית המשאיות העולמית. במקום לשדר את התמונה מהמצלמה המוצבת בקדמת המשאית אל המכונית שמאחוריה, התמונה משודרת למסך גדול המתוקן על גב המשאית, אל מול עיניו של הנהג במכונית שמאחור. אין צורך בשידור אלחוטי, המשאית משדרת תמונה אמיתית בזמן אמיתי. הנהג שמאחור רואה הלכה למעשה מבעד למשאית, כפי שניתן לראות בסרטון וידאו שצולם בעת נסיעת מבחן של המשאית, ויודע מתי ניתן לבצע עקיפה בטוחה.

הצלחת הטכנולוגיה של "המשאית השקופה" והפצתה עשויה להקטין בשיעור משמעותי את מספר תאונות העקיפה. זוהי טכנולוגיה נוספת שמצטרפת למערכות הבטיחות הקיימות לרכב, שיכולות להציל חיים. האפקט, כמו תמיד בכל מה שקשור להקטנת סיכוני דרך, עשוי לבוא לידי ביטוי גם בירידה במחירי ביטוח רכב.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים