סיגריה אלקטרונית

סיגריה אלקטרונית – הכירו את הסיכונים

העולם מתחיל להבין שגם שימוש בסיגריה אלקטרונית מסוכן לבריאות. לצרכי ביטוח השימוש בה נחשב כעישון לכל דבר. מהם הסיכונים וכמה שווה לשמור על אורח חיים בריא?

הסיגריה האלקטרונית נולדה כהבטחה גדולה לעישון ללא סיכון, אך ככל שמצטברים הפרספקטיבה והידע אודות סיגריות אלקטרוניות, מתברר כי השימוש בהן מסוכן לא פחות, ובמקרים מסוימים אף יותר, מסיגריות רגילות.
הגילויים המדעיים והרפואיים מניעים ברחבי העולם תהליכי חקיקה מונעת, ומשפיעים כמובן בכל הקשור לפוליסות ביטוח בריאות. כדאי לדעת.

קצת רקע: תולדות הסיגריה האלקטרונית

הטכנולוגיה עליה מבוססת הסיגריה האלקטרונית הוצגה לעולם ב-1927. בשנת 1963 נרשם לראשונה פטנט בנושא סיגריה אלקטרונית, אך הרישום לא הוביל לפיתוח של מוצרים צרכניים.
בשנת 2004 רשם רוקח סיני בשם הון ליק פטנט על סיגריה אלקטרונית חדשנית, ממנו פותחו מוצרי עישון לשיווק לצרכנים, והוא מהווה את הבסיס לכל המוצרים לעישון אלקטרוני הנמכרים היום ברחבי העולם.

הון ליק פיתח את הפתרון שלו לאחר שאביו, שהיה מעשן כבד, נפטר מסרטן ריאות שנגרם כתוצאה מהעישון. הון ליק חשב שהוא מציל את העולם, אך היום כבר ברור שלא כך הדבר.

איך פועלת סיגריה אלקטרונית?

סיגריה אלקטרונית היא, למעשה, מכשיר אידוי ממוזער בצורת סיגריה. המכשיר כולל מיכל בו ממלאים נוזל לאידוי, גוף חימום הגורם לנוזל להתאדות ולזרום בצינורית אל חלל הפה ולריאות, וכפתור או חיישן להפעלת גוף החימום.
הסיגריות האלקטרוניות המודרניות כוללות גם נורית לד בקצה המכשיר, המשמשת הן לחיווי על פעולת המכשיר והן להדמיה חזותית של עישון רגיל.

בסיגריה אלקטרונית המעשן שואף לריאותיו את אדי הנוזל במקום את עשן הטבק. הנוזלים הפופולאריים ביותר למילוי בסיגריות אלקטרוניות הם בטעמו של הטבק המוכר.

הסיגריה האלקטרונית נועדה להיות תחליף בטוח לעישון טבק, שידוע כמזיק מאוד לבריאות, הן בגלל העשן והן בגלל חומרים מסוכנים הנמצאים בצמח הטבק. היא אפילו סווגה בעבר ככלי עזר לגמילה מעישון טבק בצורת סיגריות, סיגרים ומקטרות.

העולם מתעורר: סיגריה אלקטרונית מסוכנת לבריאות

ארה"ב החלה לפעול נגד השימוש בסיגריות אלקטרונית כבר בשנת 2009, ואסרה על יבוא של מוצרי עישון אלקטרוניים, ופסלה את הגדרתן במכשיר רפואי, או להציגן כפתרון לגמילה מעישון.

ההתנגדות לשימוש בסיגריות אלקטרוניות באמצעות חקיקה והגבלות צרכניות צוברת תאוצה במדינות תבל, כאשר רק לאחרונה אסרה הודו כל שיווק שלה. זה קרה לאחר שנרשם מקרה מוות נוסף כתוצאה מעישון של סיגריה אלקטרונית.

עד כה נרשמו ברחבי העולם 7 מקרי מוות המוגדרים בוודאות כתוצאה של עישון סיגריות אלקטרוניות. מעלה מ-500 אנשים מאושפזים כתוצאה מבעיות רפואיות המסווגות כתוצאה של עישון אלקטרוני.

המחקרים המדעיים והרפואיים עדיין אינם חד-משמעיים, כמו בנושא עישון טבק, וזאת בשל העדר פרספקטיבה מספקת, אך יותר ויותר נתונים מצטברים לכלל הבנה כי מדובר בסיכון בריאותי חמור.

סיגריה אלקטרונית: מהם הסיכונים?

  • החומרים המשמשים לייצור נוזלי האידוי מסוכנים לבריאות. חומרים אלו כוללים בין השאר פרופילן גליקול, גליצרין, וחומרי טעם.
  • נוזלי האידוי הפופולריים מכילים ניקוטין. כלומר, ההתמכרות לניקוטין וכל נזקי הניקוטין מובנים גם בשימוש בסיגריה אלקטרונית.
  • האפשרות להכנסת כל נוזל שהוא למיכל יוצרת פתח "להתנסויות" בנוזלים שונים, שעלולים להיות מסוכנים במיוחד.
  • עישון פסיבי. החומרים הנפלטים מסיגריה אלקטרונית וע"י המשתמשים בה, משפיעים גם על הסובבים אותם, ועלולים להזיק להם. במיוחד לנשים בהיריון.
  • יש מחקרים המצביעים על כך, שמשתמשי סיגריה אלקטרונית נוטים לעבור לשימוש במוצרי טבק רגילים.
  • לגיטימציה לעישון בקרב צעירים. ידוע כי יצרני הסיגריות האלקטרוניות ממקדים את מאמצי השיווק שלהם בקהלי יעד צעירים.

סיגריה אלקטרונית – היבטי ביטוח

חברות הביטוח בעולם מחשיבות את השימוש בסיגריה אלקטרונית כעישון לכל דבר, ומתייחסות אל המשתמשים בהן כאל מעשנים של סיגריות רגילות.
הצהרות הבריאות בהן יש התייחסות לעישון, כוללות גם את השימוש בסיגריה אלקטרונית.

אנחנו ב-AIG מעודדים שמירה על אורח חיים בריא. מי שאינו מעשן – סיגריות רגילות או אלקטרוניות – נהנה בחלק ממוצרי הביטוח מתעריפי ביטוח זולים יותר מאשר אדם מעשן. מי שעוסק בפעילות גופנית, אפילו לא באופן מקצועי או שיטתי, יכול להוזיל את מחירי ביטוח בריאות, ביטוח חיים וביטוח תאונות אישיות.

הצטרפו לתוכנית AIG Safe Life ותהנו מאורח חיים בריא ומחיסכון עד 25% במחירי הביטוח.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים