ביטוח בריאות לילדים

ביטוח בריאות לילדים, בארה"ב צריך להפגין בשביל זה

קמפיין שמתקיים במדינת ניו-יורק בארה"ב מנסה למשוך תשומת לב לבעיה: 135,000 ילדים ללא ביטוח בריאות. עבור ישראלים שנהנים מביטוח ממלכתי זה בלתי נתפס; ביטוח בריאות לילדים זה הרי מובן מאליו

ביטוח בריאות לילדים נראה לכם מובן מאליו? אז הנתון הבא מאיר באור יקרות את מערך ביטוח הבריאות במדינת ישראל, שמספק לכל אזרח, מיום היוולדו ועד יום מותו, ביטוח בריאות ממלכתי עם כיסוי רחב שנותן מענה למרבית הצרכים הרפואיים: ל-3% מילדי מדינת ניו-יורק ארה"ב אין ביטוח בריאות.
אם זה נשמע לכם אחוז סביר, אולי אפילו שיעור נמוך, אז מדובר בלא פחות מ-135,000 ילדים ללא ביטוח בריאות. עכשיו זה כבר נראה אחרת – 135,000 ילדים, מדינת ניו-יורק, ארה"ב, 2017, ללא ביטוח בריאות.

ארה"ב מגששת את דרכה אל ביטוח בריאות ציבורי, בין אובמה-קר לטראמפ-קר, אך בינתיים הדרך של אזרח אמריקני ליהנות מכיסוי ביטוחי להוצאות רפואיות היא ביטוח בריאות פרטי. מצב זה קיים במדינות רבות ברחבי העולם, בכלל זה במדינות מפותחות. בישראל ביטוח בריאות פרטי הוא הרובד השלישי – המשלים.

עבור מה שבשבילנו הוא דבר בסיסי, ביטוח בריאות לילדים, האמריקנים צריכים לארגן קמפיין. הכותרת: בואו נספק כיסוי לכל ילד. במסגרת הקמפיין יתקיימו אירועים ברחבי מדינת ניו-יורק, במטרה לעורר מודעות לבעיה ותמיכה ציבורית בפתרון. המטרה הגדולה היא אפס ילדים ללא ביטוח.

עד כמה הפער בין ישראל לארה"ב הוא גדול? לא רק שבישראל יש ביטוח בריאות לילדים כחלק מתפיסת הביטוח הממלכתי, כל תלמיד בישראל, מגן ועד תיכון, נהנה גם מכיסוי ביטוח תאונות אישיות 24 שעות ביממה בכל מקום, גם מחוץ למוסדות הלימוד.

ביטוח בריאות לילדים יכול לכלול גם פוליסות פרטיות, שנועדו בראש ובראשונה למלא פערים וחוסרים שאינם מקבלים מענה מלא במסגרת סל הבריאות הממלכתי או במסגרת הביטוחים המשלימים של קופות החולים.

פערים אלו מתייחסים על פי רוב למקרים רפואיים קשים, "קטסטרופות" שעלות הטיפול בהם עלולה להגיע למיליוני שקלים, לדוגמא: טיפולים והשתלות איברים בחו"ל, תרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות ועוד…

בעקבות הרפורמה בביטוח בריאות הבחירה פשוטה יותר והסכנה לכפל-ביטוח קטנה יותר. למעשה, הפוליסה המיתולוגית של AIG, עם הכיסוי המשלים ללא כפל-ביטוח, הפכה לסטנדרט של הענף.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים