מטאטא - הכנות לפסח זה דבר בריא

היי, הכנות לפסח זה דבר בריא

באמצעות טבלאות אומדן של שווי מטבולי של פעילות גופנית, ניתן לחשב כמה הכנות לפסח הן טובות לגוף. חוץ מזה, הן גם יכולות לחסוך לכם במחירי ביטוח בריאות, חיים ותאונות אישיות

חושבים על ניקיונות הפסח ומצב הרוח שלכם יורד? קחו כמה נתונים שישמחו אתכם ויכניסו אתכם למוטיבציה. כי עבודות בית הן דבר בריא, ומכיוון שההכנות לפסח כוללות סוגים שונים של עבודות בית, הן אפילו עשויות להיות עניין בריא מאוד.

כל תנועת גוף, ולו הקלה ביותר, כרוכה במאמץ מסוים של הגוף וצורכת ממנו כמות של אנרגיה. את כמות האנרגיה מודדים ביחידות של שווי מטבולי של פעילות גופנית (Metabolic equivalent of task).

מהו שווי מטבולי של פעילות גופנית?
Metabolic Equivalent of Task (MET)

שווי מטבולי של פעילות גופנית (שמפ"ג) היא יחידת מידה של צריכת האנרגיה בתהליך חילוף החומרים בגוף (מטבוליזם). השווי המטבולי מייצג שריפה של מילי-ליטר חמצן לכל ק"ג מסת גוף בדקה.
ככל שתנועת הגוף מאומצת יותר, השווי המטבולי של הפעולה גבוה יותר.
נהוג לחלק פעילות גופנית לשלוש רמות: קלה, בינונית ומוגברת.
בזמן מנוחה (ללא תנועת גוף) השווי המטבולי הוא 1.


הנוסחה: ויקיפדיה

אז מה השווי המטבולי של הכנות לפסח?

הנתונים לקוחים מתוך טבלאות מידע בינלאומיות והם מאפשרים לקבל מושג על השווי המטבולי של פעולות שונות, ובעיקר להשוות בין הפעולות ולהעריך כמה בריאות מרוויחים מן המאמץ של הכנות לפסח.
ברור שהשווי בפועל משתנה מאדם לאדם, לפי האופן בו המשימה מתבצעת – בנחת, במהירות, במאמץ מוגבר. גם שטח הבית משפיע מן הסתם על כמות העבודה והשווי המטבולי שלה ונתונים ייחודיים נוספים.

לפי טבלאות אומדן שווי מטבולי שפורסמו באתר של חברת שירותי הרפואה Wolters Kluwer, השווי המטבולי עבודת בית "רגילה" הכוללת ניקיונות כלליים, טאוט, ניקוי שטיחים ושטיפת רצפות הוא 3.3. לעבודות מטבח כלליות יש שווי מטבולי זהה. לשטיפת כלים בלבד יש שווי מטבולי של 1.8, מצד שני הכנות לבישולים שוות 3.5. הזזת רהיטים שווה 5.8.

סידור חדרים מפתיע עם שווי מטבולי גבוה יחסית של 4.8, מה שבעצם אומר שהבלגן בחדרים של הילדים תורם לבריאות ההורים.
אפרופו ילדים, השווי המטבולי של פעילות גופנית עם הילדים – הכוללת ריצה ומשחק בתנועה – הוא 5.8. כמו שחשבנו, פעילות עם הילדים בריאה להורים.

תיכף תגידו לנו ש… הכנות לפסח גם שוות כסף?!!

ממש כך. אם אתם משתתפים בתוכנית הביטוח AIG Safe Life, כל המאמץ של הכנות לפסח יכול להשתלם לכם בגדול במחירי ביטוח בריאות, ביטוח חיים וביטוח תאונות אישיות – עד 25% מהעלות השנתית.
חיסכון של מאות ואלפי שקלים בשנה, בהתאם לסל הביטוח שלכם, ועשרות אלפי שקלים לאורך תקופת הביטוח.

טבלת החיסכון למשתתפי תוכנית AIG Safe Life

תוכנית הביטוח AIG Safe Life מעודדת פעילות גופנית באמצעות הטבות מחיר. רוכשים את אחת הפוליסות הכלולות בתוכנית, מורידים את האפליקציה לטלפון (אנדרואיד, אייפון), זזים וחוסכים.

בקיצור, לפני שמתחילים הכנות לפסח כדאי להצטרף לתוכנית, ובעת ההכנות חשוב להקפיד שהטלפון יהיה עליכם כל הזמן, כדי שהאפליקציה תרשום את התנועה, תחשב את המאמץ ותיתן לכם את הנקודות.

תוכנית הביטוח המשתלמת AIG Safe Life – זזים וחוסכים

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים