שתי נשים מתאמנות – על פעילות גופנית ועל ביטוח

סקירה: על פעילות גופנית ועל ביטוח

מי שעוסק באופן קבוע בפעילות גופנית כגון חדר כושר או ריצה, צריך להגן על עצמו. חלק מהציוד כולל גם פוליסות. סקירת פתרונות הביטוח החשובים לספורטאי החובב

אם אתם עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע – חדר כושר, משחק קבוצתי, הליכה, ריצה וכד' – זה אומר שני דברים: ראשית, שאתם שומרים על הבריאות, ושנית שאתם חשופים לפציעות שונות שאחרים פחות חשופים להן. המשמעות: הביטוחים השונים חיוניים עבורכם במיוחד.

לפני שניכנס לפרטים, חשוב לדעת כי החוק מבדיל בין ספורטאים חובבים לבין ספורטאים מקצועיים, בכל מה שקשור להסדרי הביטוח. למשל, מקצוענים עשויים להיות מכוסים במסגרות קבוצתיות, ע"י מועדוני הספורט בהם הם עובדים והתחרויות בהן הם משתתפים. הספורטאי החובב, שמשחק בפארק, צריך לדאוג לעצמו.

עניינית אין הבדל בין הצרכים האישיים של ספורטאי חובב לאלו של מקצוען. לכן, הפירוט שלהלן אמנם מיועד באופן ישיר לספורטאי החובב, אך בהחלט מהווה חומר למחשבה עבור הספורטאי המקצועי.

הכיסוי המיידי – ביטוח תאונות אישיות

כדי להבין עד כמה חשוב ביטוח תאונות אישיות למי שעוסק באופן קבוע בפעילות ספורטיבית, רק צריך לדעת שהחוק מחייב את כל מי שיש לו אחריות לספורטאים מקצוענים לבטח אותם בביטוח הזה. זה אומר הכל על ההגנה לה זקוק מי שפעילות גופנית אינטנסיבית היא חלק מאורח חייו.

ביטוח תאונות אישיות מספק פיצוי כספי במקרה של נזק גופני כגון שבר או נכות קבועה כתוצאה מתאונה. הוא מכסה קשת רחבה של תאונות אישיות, כגון נפילה והחלקה, תקף 24/7 בבית, מחוץ לבית, בארץ ובחו"ל.
הוא מגן על המבוטח בכל שעה ובכל מקום בו הוא מחליט לקיים את הפעילות הגופנית.

הפיצוי מיועד לכל ההוצאות שמעבר להוצאות הרפואיות – טיפול, ריפוי ושיקום – הכרוכות בפציעה בתאונה. למעשה, למבוטח יש שיקול דעת בלעדי בכל הקשור לשימוש בכספי הפיצוי של ביטוח תאונות אישיות.

הכיסוי הרפואי – לשקול ביטוח בריאות פרטי

כמו כל אזרח בישראל, גם ספורטאים חובבים שמקפידים על פעילות גופנית סדירה, מכוסים בביטוח הבריאות הממלכתי. מה שמבטיח שבכל מקרה של פציעה – בחדר הכושר, במגרש הכדורגל, במסלול הריצה – זוכים לפינוי ולטיפול איכותיים וזכאים גם לשורה של תהליכי שיקום. כמו כל אחד.
אבל מי שעוסק בפעילות גופנית זקוק לעוד כמה דברים, ולא יכול להרשות לעצמו להיות תלוי אך ורק במה שמספק סל הבריאות הממלכתי, שמיועד בראש ובראשונה לטפל בכל הצרכים הרפואיים הנפוצים של כלל האוכלוסייה.

מה קורה כאשר נדרש ניתוח טיפולי או שיקומי בגלל פציעה לא שגרתית, ואתם רוצים רופא פרטי מומחה? מה קורה כאשר רוצים ליהנות מטיפול או בדיקה חדשניים במיוחד? מה קורה כאשר לא ניתן לחכות את הזמן הנדרש להמתנה בתור יחד עם כולם?

הצרכים הרפואיים של אדם העוסק בפעילות גופנית עשויים להיות שונים בתכלית מאלה של "בטטות כורסא", ולכן פתרונות ביטוח בריאות פרטיים הם כמעט הכרח עבור הספורטאי המתמיד.

כל ביטוח בריאות פרטי מתחיל בכיסוי בסיס, כגון ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל. על כיסוי הבסיס שעליו ניתן להוסיף כיסויים נוספים, בהתאם לצורך וליכולת.

לאנשים שעוסקים בפעילות גופנית סדירה, כחלק מאורח חיים בריא, חשובים במיוחד הכיסויים האלה:

  • ניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בחו"ל
  • בדיקות מתקדמות ושירותים אמבולטוריים
  • רפואה משלימה
  • תרופות מחוץ לסל

ביטוח נסיעות – כיסוי רפואי בחו"ל

אם יש לכם ביטוח תאונות אישיות, הוא תקף גם כאשר אתם בחו"ל. מצד שני, ביטוחי הבריאות שלכם תקפים רק בגבולות המדינה. לכן חשוב במיוחד לא לצאת לחו"ל בלי ביטוח נסיעות, שהוא בראש ובראשונה ביטוח רפואי.
אם חלילה נפצעתם בחדר הכושר במלון ואין לכם ביטוח נסיעות לחו"ל – כל הוצאות הפינוי, הטיפול והאשפוז יחולו עליכם.

 

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים