מכונית ללא נהג – מגזין AIG

ביטוח רכב בעידן של מכונית ללא נהג

הדורות הבאים ישלמו ככל הנראה הרבה פחות על ביטוח רכב, אבל גם אתם יכולים ליהנות מחיסכון משמעותי כבר היום במגוון הפוליסות של AIG

לפי תחזיות שונות, עד שנת 2040 רוב המכוניות בעולם המערבי יהיו מכוניות אוטונומיות – מכוניות ללא נהג. המוסד הבינלאומי להנדסת חשמל ואלקטרוניקה צופה כי באותה שנה לא פחות מ-75% מצי הרכב יהיה אוטונומי. סקר צרכנים בנושא מצביע על נכונות גבוהה (49%) לתחבורה אוטונומית. אין ספק כי מדובר במהפכה מתבשלת, שמתרחשת במקביל למהפכה החשובה לא פחות של מעבר ממנועי בנזין ודיזל למנועים חשמליים. במילים אחרות, מכונית העתיד תהיה חשמלית וחכמה – עידן חדש של תחבורה "ירוקה" ובטוחה. בענף הביטוח כבר מתמודדים עם הדילמות החדשות – איך יראה וכמה יעלה ביטוח רכב בעידן של מכונית ללא נהג?

את תעשיית המכוניות האוטונומיות מובילה, באופן מפתיע יש לומר, חברת גוגל (Google) ענקית החיפוש והפרסום באינטרנט. הקשר בין חברת הטכנולוגיה לבין רעיון המכוניות ללא נהג הוא התוכנה; מכוניות ללא נהג הן למעשה מחשב על גלגלים שמופעל באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, המנוהלים ע"י מערכות תוכנה חכמות שמפעילות טכנולוגיות מוטוריות חדשניות. אבל לא רק גוגל משקיעה בקידום החזון של מכוניות ללא נהג; יצרני רכב מובילים ברחבי העולם כבר מציגים דגמי אבטיפוס ודגמי קונספט של מכוניות הנוהגות את עצמן. פתרונות של חניה עצמית נחשבים כבר לבשלים וצפויים להופיע בשנים הקרובות. אתם יכולים לקרוא על זה באנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה: Autonomous Car.

אחת ההשפעות החשובות ביותר הצפויות בעידן התחבורה האוטונומית בו ינהגו במכונית ללא נהג היא ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים. מכוניות ללא נהג מתוכננות לבטיחות גבוהה מכל מה שהכרנו בזכות פתרונות טכנולוגיים המבוססים על תגובה מהירה למצבים משתנים ותקשורת בין המכוניות לבין עצמן, שמיועדים למניעת מצבי תאונה.
במדינות רבות בעולם מתבצעים תהליכי חקיקה מרחיקי לכת לקראת העידן של מכוניות ללא נהג, כאשר חוקים מתקדמים לתקשורת בין מכוניות ייכנסו לתוקף ממש בשנים הקרובות.

כל זה ישפיע כמובן על ענף ביטוח הרכב שמהווה היום את אחד מעמודי התווך של עולם הביטוח. נושאים כגון אחריות לנהיגה, ניתוח אירועי נהיגה, כיסויים ביטוחיים ותמחיר הביטוח נדונים כעת בכנסים מקצועיים ברחבי העולם, שהשתתפות אנשי ביטוח, כלכלנים, מומחי תחבורה ומדענים.

הדורות הבאים ישלמו ככל הנראה הרבה פחות על ביטוח רכב, אבל גם אתם יכולים ליהנות מחיסכון משמעותי כבר היום במגוון הפוליסות של AIG.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים