עולם הרכב - המכונית טלפנה למשטרה בעצמה

עולם הרכב: המכונית טלפנה למשטרה בעצמה

סיפור מרתק על אשה מפלורידה שהוסגרה למשטרה ע"י המכונית שלה מייצג את ההתפתחות הדרמטית של עולם הרכב אל עידן המכונית האוטונומית. איך זה ישפיע על מחירי ביטוח רכב?

עולם הרכב מספק הרבה סיפורים לתקשורת העולמית. הנה סיפור אמיתי שהתרחש בעיר פורט סנט לואי במדינת פלורידה שבארה"ב; אשה שנהגה במכונית חדישה פגעה בשני כלי רכב ובמקום לעשות את המעשה הנכון ברחה מן הזירה. מעשה פלילי.
אלא שהמשטרה המקומית לכדה את הנמלטת במהירות ובקלות בעזרתה האדיבה של המכונית החדישה, שטלפנה למוקד החירום לדווח על התאונה. כן, קראתם נכון – המכונית טלפנה בעצמה למוקד החירום ודיווחה על התאונה. לאחר שנעצרה ע"י השוטרים המשיכה האשה להכחיש את המעשה, "לעולם לא הייתי עושה דבר כזה", היא אמרה ליומנאי בתחנת המשטרה, אך המכונית שלה כאמור הוכיחה ההיפך.

מדובר בטכנולוגיה בטיחותית חדשנית שמטלטלת את עולם הרכב, המבוססת על חיישנים מתקדמים שיודעים לאבחן שינויים בתנועת הרכב ופריסה של כריות האוויר. במילים אחרות, המכונית יודעת לזהות כאשר מתרחשת תאונה. כאשר מזוהה מצב תאונה המכונית מתקשרת באופן אוטומטי למוקד החירום ומדווחת על האירוע ועל המיקום והמועד בו התרחשה התאונה. התהליך האוטומטי נועד כמובן למקרה בו עקב התאונה אין לנהג או לנוסעים יכולת להתקשר בעצמם ולדווח.

הטכנולוגיה החדשנית מיושמת היום ע"י מספר יצרני רכב מובילים, ביניהם אותו יצרן שבחרה האשה מפלורידה, והיא מיועדת להפוך לסטנדרט בטיחות חדש של עולם הרכב. לדוגמא, החל משנת 2018 כל מכונית חדשה באיחוד האירופי תחויב להיות מצוידת במערכת החדשנית.

המערכת לזיהוי תאונות ודיווח היא עוד נדבך במהפכה הגדולה של עולם הרכב – המכונית האוטונומית (מכונית ללא נהג). מכוניות כאלה כבר נוסעות בכבישי העולם, עדיין במסגרות מבוקרות, כאשר המפורסמות ביותר הן המכוניות של גוגל שמצלמות את העולם.

אם עקבתם אחרי מגזין AIG אתם כבר יודעים שלכל ההתפתחויות המדהימות האלה שמספק עולם הרכב עתידה להיות השפעה אדירה על הבטיחות בכבישים ועל מחירי ביטוח הרכב.

קניות באינטרנט, המכונית משלמת ומחדשת את ביטוח הרכב

האם בעתיד לא נשלם ביטוח רכב?

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים