אחוזי הצלחה גבוהים לניתוחי השתלות איברים בישראל

אחוזי הצלחה גבוהים לניתוחי השתלות איברים בישראל

ההיסטוריה של השתלות איברים בישראל מתחילה בשנת 1964, כאשר לראשונה בוצעה בישראל השתלת כליה. מאז נרשמו הרבה אבני דרך בתחום השתלות איברים בישראל. אחוזי ההצלחה גבוהים מאוד

אחוזי ההצלחה של השתלות איברים בישראל מגיעים ל-90% לאחר השנה הראשונה ממועד ההשתלה. כלומר, השתלת איברים היא תהליך מציל חיים. כל מי שמוכן לתרום איברים יכול להיות בטוח כי תרומתו היא משמעותית ותעניק חיים חדשים. זאת המתמטיקה הבסיסית שמניעה את פעילות אגודת 'אדי' אשר יצרה את כרטיס 'אדי' – כרטיס תורם המעיד על נכונתו של החותם לתרום את איבריו להשתלה כאשר יסתיימו חייו.
חתימה על הכרטיס מעניקה בעת הצורך, עפ"י חוק, קדימות ברשימת המממתינים להשתלה. מאות אלפי ישראלים כבר חתמו על כרטיס 'אדי', ביניהם נשיא המדינה מר שמעון פרס.

ההיסטוריה של השתלות איברים בישראל מתחילה בשנת 1964, כאשר לראשונה בוצעה בישראל השתלת כליה ע"י פרופ' ארליך בבי"ח רמב"ם בחיפה. באותה שנה נרשמה גם ההצלחה הראשונה, בניתוח השתלת כליה שבוצע ע"י פרופ' מוריס לוי בבי"ח בלינסון.
מאז נרשמו הרבה אבני דרך בתחום השתלות איברים בישראל, בכלל זה השתלות לב, ריאה, כבד, לבלב ומעי. עם פריצת הדרך המדעית שהתחוללה בשנות השמונים של המאה העשרים, חלה תנופה גם בישראל. כאמור, אחוזי ההצלחה של השתלות איברים בישראל גבוהים מאוד.

תהליך השתלה הוא מורכב ועדין, ולשמחתנו הצורך בו נדיר, אך התקדמות מדע הרפואה הפכה אותו לשגרה רפואית נפוצה במדינות מתקדמות. הרפואה המתקדמת מאפשרת ריפוי כמעט מלא באמצעות ניתוחי השתלות מסוגים שונים. אם יש תורם הצוות הרפואי יודע בדיוק מה לעשות.

למעלה מ-1,000 ממתינים להשתלה יש בישראל בכל זמן נתון – גברים, נשים וילדים. כ-700 מתוכם ממתינים לכליה ואחרים להשתלת כבד, לב וריאה. בכל שנה מתקיימות בישראל כ-250 השתלות מוצלחות, כאשר מצד שני מצטרפים לרשימת הממתינים כ-300 בני אדם בכל שנה.
השורה התחתונה ברורה: ככל שיגדל מספר החותמים על כרטיס 'אדי' יגדל הסיכוי למצוא תורמים מתאימים לממתינים להשתלה ותגדל כמות השתלות איברים בישראל. אחוזי ההצלחה הגבוהים מבטיחים חיים חדשים למאות בני אדם בכל שנה.

התפתחות רפואת ההשתלות הולידה כמובן גם פתרונות ביטוח בריאות  מתאימים. לדוגמא, חברת הביטוח AIG מובילה בתחום עם ביטוח בריאות AIG Medical המעניק, בין השאר, גם פיצוי בגין השתלת איברים בארץ ובחו"ל המאפשר מימון הניתוחים היקרים וההוצאות הנלוות.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים