מחיר ביטוח חיים ריסק

מי צריך ביטוח חיים של 201 מיליון דולרים?

היקף עצום כזה של ביטוח חיים כמובן אינו רלוונטי לאיש מאיתנו. הלכה למעשה, גם עבור עשירי תבל מדובר במהלך מאוד יוצא דופן

בחודש מרץ 2014 פורסם כי נשבר השיא בתחום פוליסות ביטוח חיים; מיליארדר היי-טק מעמק הסיליקון רכש פוליסת ביטוח חיים ששוויה לא פחות מ-201 מיליון דולרים. שמו של המיליארדר כמובן נשאר חסוי. השיא הקודם, 100 מיליון דולרים "בלבד", שייך לפוליסת ביטוח החיים של דמות מפורסמת מעולם הבידור.
ידיעה באתר CNBC

היקף עצום כזה של ביטוח חיים כמובן אינו רלוונטי לאיש מאיתנו. הלכה למעשה, גם עבור עשירי תבל מדובר במהלך מאוד יוצא דופן, שמומחים מסבירים כי עשויים להיות מאחוריו שיקולים נוספים מעבר לאלה שמקובלים בעת רכישת ביטוח חיים.

הסיבה הבסיסית לרכישת ביטוח חיים היא פשוטה בתכלית: הבטחת סכום כסף שיאפשר למשפחת המבוטח להתקיים ולשמור על רמת חיים במקרה של מות המבוטח. סכום הביטוח נקבע ע"י המבוטח לפי חישוב של צרכי המשפחה, מצד אחד, ושל היכולת הכלכלית, מצד שני. מן הסתם, ככל שסכום הביטוח גבוה יותר, הסיכון שלוקחת חברת הביטוח גדול יותר והמחיר עולה בהתאמה. לכן פוליסת ביטוח חיים מבטאת איזון בין צרכי המשפחה בעתיד לבין יכולותיה בהווה.

פוליסת הביטוח הענקית של מיליארדר ההיי-טק חולקה בין 19 חברות ביטוח שונות שאף אחת מהן לא נושאת בסיכון הגבוה מ-20 מיליון דולרים. מכאן ניתן ללמוד משהו על המהות של ביטוח חיים, שהוא למעשה רכישה של סיכון מצד ספק מקצועי מורשה לענייני סיכונים – חברת הביטוח. הסיכונים מוגדרים בפוליסה והלקוח משלם פרמיה עבור הסיכון שלוקחת חברת הביטוח, כאשר שני הצדדים מקווים כי לא יהיה צורך לממש את הפוליסה. ביטוח חיים הוא ככל הנראה המוצר היחיד בעולם שהלקוח מקווה לשלם תמורתו כמה שיותר ולקבל כמה שפחות.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים