איור מבט במשקפת – ביטוח משכנתא

מחזור משכנתא? גרירת משכנתא? לא בטוח שכדאי למהר

עליית יוקר המחיה גורמת להעלאת הריבית שמשפיעה על זירת המשכנתאות. אם כדאי להיזהר בכל מה שקשור למשכנתא עצמה, בביטוח המשכנתא אפשר לחסוך מייד

יוקר המחיה הוא הנושא החם כעת בשיח הציבורי. ההשפעות של משבר הקורונה מגיעות אל כלכלות העולם, בכלל זה הכלכלה שלנו, וגורמות לתהליכים אינפלציוניים.
למרבה המזל, היציבות והעוצמה של כלכלת ישראל מקטינות את ההשפעות השליליות בהשוואה לכלות אחרות, ביניהן של מדינות מתקדמות.

כחלק מהמאבק באינפלציה, בנק ישראל נוקט כבר מספר חודשים ברציפות במדיניות של העלאה מבוקרת של הריבית. לפעולה הזאת יש השפעה ישירה ומיידית על זירת המשכנתאות:

  • מי שמתכנן לקחת משכנתא צריך לתכנן מחדש את התקציב ואת המשכנתא
  • מי שכבר משלם משכנתא מוצא את עצמו, ברוב המקרים, עם החזר חודשי גבוה יותר

מחזור משכנתא / גרירת משכנתא – כדאי לדעת

שני מונחים צפים ועולים בשיח בעקבות האירועים הפיננסיים האקטואליים – מחזור משכנתא וגרירת משכנתא. חשוב להבין אותם ואת ההבדלים ביניהם.

מחזור משכנתא – תהליך של החלפת משכנתא ישנה במשכנתא חדשה תוך שינוי בתנאי המשכנתא. בדרך כלל מבצעים מחזור משכנתא כאשר יש צורך אקוטי לפריסה מחודשת של המשכנתא לצורך הקטנת ההחזר החודשי, או כאשר יש אפשרות לשפר את התנאים באמצעות שינוי התמהיל ומבנה הריביות, וגם כאשר יש אפשרות לקצר את המשכנתא ע"י החזרת חלקים ממנה או הגדלת סכום ההחזר החודשי.

גרירת משכנתא – תהליך של שימור משכנתא קיימת תוך החלפת הנכס הממושכן. גרירת משכנתא נפוצה בעת מעבר בין דירות, כאשר רוצים לשמר את תנאי המשכנתא לדירה שנמכרה גם עבור הדירה שנקנתה.

לתשומת לב, שני התהליכים עשויים להיות מורכבים ולא בהכרח להתאים לכם, כפי שעשוי להיראות במבט ראשון. לכן, מומלץ מאוד לא להיחפז בהחלטות, ועוד יותר – מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע מתחום המשכנתאות, כדי להבין האם ואיך כל אחד מהתהליכים הנ"ל מתאים לכם, אם בכלל.

חוסכים בהוצאות, חותכים את מה שלא צריך

המאבק ביוקר המחיה, כולל עליית החזרי המשכנתא, מתחיל בבחינה יסודית של מערך ההוצאות. האתגר של קיצוץ בהוצאות הוא בדרך כלל מורכב, כי לרוב אין סעיף אחד גדול שעליו אפשר לוותר ולהגיע לאיזון חדש. צריך לחפש בכל הסעיפים ולחתוך קצת בכל אחד, או לפחות בחלק משמעותי של סעיפי ההוצאות – ביגוד, מזון, בילויים, נסיעות. הניסיון מוכיח שכמעט בכל סעיף מסתתרות מותרות.

המשכנתא כמובן אינה מותרות, וכאמור לא לנקוט בצעדי חיסכון בחיפזון וללא בדיקה יסודית, כולל ליווי מקצועי.

את ביטוח המשכנתא חייבים, ואפשר לחתוך מייד

ביטוח משכנתא הוא סעיף הוצאות שנלווה לכל משכנתא. יש לכם משכנתא, יש לכם ביטוח משכנתא – כך עפ"י חוק.

בניגוד למשכנתא עצמה, את ביטוח המשכנתא ניתן לשנות תמיד ובקלות רבה – פשוט צריך למצוא ביטוח זול יותר ולהחליף. עד כדי כך פשוט.
איפה מוצאים ביטוח משכנתא זול יותר? תתחילו במחשבון ביטוח משכנתא של משרד האוצר, או בהשוואת מחירי ביטוח משכנתא באמצעות כלים דיגיטליים אובייקטיביים.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים