מה לעשות עם הטלפון בזמן נהיגה

שימוש בטלפון בזמן נהיגה – פצצה מתקתקת

הסחת דעת כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי בזמן נהיגה, עם או בלי ידיים, הפכה למגיפה קטלנית. כמה דברים שכדאי לדעת וטיפ אחד חשוב לנהיגה בטוחה

80% מן האמריקנים סבורים כי שימוש "ללא ידיים" בטלפון סלולרי בעת נהיגה, כלומר עם דיבורית, הוא בטוח. אלא שהמספרים מוכיחים אחרת; גם דיבור "ללא ידיים" בטלפון בזמן הנהיגה הוא מסוכן מאוד. למעלה מ-30 מחקרים מצביעים על כך ששיחה "ללא ידיים" בזמן הנהיגה מסוכנת כמעט באותה מידה כי היא מסיטה את דעתו של הנוהג מן הדרך והוא עלול להחמיץ עד כמחצית מן האינפורמציה שסביבו – שילוט, רמזורים, מפגעים והולכי רגל.

מומחים מגדירים את הסחת הדעת בעת נהיגה כפצצה מתקתקת ולפי המספרים מדובר במגיפה.. בכל רגע נתון במהלך יום רגיל למעלה מ-600 אלף נהגים בכבישי ארה"ב עסוקים בטלפון שלהם תוך כדי נהיגה. בשנת 2013 התופעה הזאת גבתה מחיר של למעלה מ-3,000 הרוגים ויותר מ-400,000 פצועים.

נתונים ומסקנות אלו פורסמו לאחרונה בארה"ב לרגל 'חודש העירנות בנהיגה' שחל באפריל. עצם קיומו של חודש מיוחד לנושא עשוי להעיד על עוצמת הבעיה.

הטלפון הסלולרי שהפך עבור רבים לאיבר מן הגוף, משהו שאי אפשר להיפרד ממנו ולו ורגע, הוא כיום הגורם מס' 1 להסחת דעת בעת נהיגה. אך הוא לא הגורם היחיד: אכילה, שתייה, חיפוש תחנות ברדיו, מעקב אחרי התרחשויות במושב האחורי, ויכוח עם הנוסעים והתעסקות עם חפצים שונים ברכב – גם אלו הן מסיחי דעת משמעותיים שגובים מחיר כבד בכבישים. מחקר שבוצע בצרפת מצא כי 50% מן התאונות בהן התנגשו שני כלי רכב או יותר, נגרמו בגלל שאחד הנהגים המעורבים פשוט חשב על משהו בזמן הנהיגה – לא עשה שום דבר שלא קשור בנהיגה, רק חשב על משהו שהסיח את דעתו.
יחד עם זאת, ההסחה שנחשבת היום למסוכנת ביותר היא שליחת הודעות טקסט בזמן הנהיגה. בארה"ב מוקדשים לנושא תקציבי חינוך והסברה אדירים, בדומה למאמץ שנעשה בנושא אלכוהול ונהיגה: אם שותים לא נוהגים ואם נוהגים לא מסמסים.

חשוב לא לנהוג עייפים או רעבים, כמובן לא תחת השפעת אלכוהול, ומומלץ לוודא כי כל החפצים שנמצאים ברכב מקובעים היטב, אך ההמלצה החשובה ביותר לנוהגים היא לכבות את הטלפון לפני שמתחילים לנהוג, או לכל הפחות להשקיט אותו ולשים אותו במקום מוסתר מן העין.

AIG נרתמת למאמץ להגברת המודעות לנהיגה בטוחה בישראל באמצעות תכניות ביטוח המעניקות הטבות לנהגים זהירים בפוליסות הביטוח לרכב.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים