ביטוח בריאות פרטי - שיווק באמצעות חיסכון

ביטוח בריאות פרטי: AIG מציגה – שיווק באמצעות חיסכון

חברת AIG נושאת את דגל החיסכון בהוצאה על ביטוח בריאות פרטי ומשקיעה מאמץ ניכר בשיווק ובהסברה. ארנה קרני, מנהלת תחום ביטוחי חיים ובריאות ב-AIG, מסבירה הכל ביו-טיוב

בעת האחרונה נמצא נושא ביטוח בריאות פרטי על סדר היום הציבורי. בין השאר נדון עניין עלויות הביטוח, תוך התייחסות לסך ההוצאה של משק בית בישראל לבריאות, וכחלק מן הסוגיה הרחבה של יוקר המחיה.

מבין חברות הביטוח בישראל, חברת AIG נושאת את דגל החיסכון ומשקיעה מאמץ ניכר בשיווק ובהסברה. גולת הכותרת היא כמובן פוליסת AIG Medical החדשנית שנותנת פתרון פשוט ואלגנטי לבעיה הנפוצה של 'כפל ביטוח'. במהלך אחד אפשרה AIG חיתוך משמעותי בעלויות של ביטוח בריאות פרטי בלי ויתור על הכיסוי הנחוץ. פשוט הורידו את מה שכבר קיים בסל הבריאות ובעיקר בביטוחי שב"ן של קופות החולים, מה שמעלה את השאלה הקלאסית: "איך לא חשבו על זה קודם?"

את המהלך מובילה ארנה קרני, מנהלת תחום ביטוחי חיים ובריאות ב-AIG, שאף מופיעה כפריזנטורית בשלושה סרטוני הסברה לחיסכון בהוצאות לביטוח בריאות פרטי (מצורפים לנוחותכם בסוף המאמר).

"הגישה שלנו לחיסכון של הצרכן משלבת גם את האסטרטגיה של הצעת ביטוח בהתאמה אישית, בכל המוצרים שלנו, וגם את ההבנה שלטווח ארוך זה מעצים את הנאמנות של הלקוח", מספרת אורנה קרני על השיקולים מאחורי הקמפיין. למעשה, המהלך של AIG יצר מאגר חדש של לקוחות פוטנציאליים שלא היה קיים קודם.
ביטוח בריאות פרטי נולד כמוצר "שמנת" לבעלי יכולת בלבד. עם התפתחות הרפואה שהואצה בעשורים האחרונים והעלייה במודעות לביטוח בריאות, הפך הביטוח הפרטי למוצר בביקוש רחב. כעת AIG מנגישה אותו כמעט לכל משפחה.

ביטוח בריאות פרטי הוא הרובד השלישי במערך ביטוח הבריאות בישראל, שכולל את ביטוח הבריאות הממלכתי ואת שירותי שב"ן של קופות החולים. פוליסה פרטית מספקת כיסוי לטיפולים ותרופות שאינם כלולים במסגרות אלה. לאורך שנים הייתה כפילות מיותרת (ויקרה) בין כיסויים הכוללים בתוכניות השב"ן לבין הכיסויים שהעניקה הפוליסה הפרטית (כפל ביטוח כבר אמרנו?). לא עוד.

"ביטוח בריאות פרטי הפך למרכיב חשוב מאוד בסל הבריאות המשפחתי", אומרת אורנה קרני, "בכל העולם רואים עלייה דרמטית בצריכה של פוליסות פרטיות. בישראל זה יותר מתון כי אצלנו יש מערכת בריאות שונה עם שלושה רבדים, אך גם בישראל העלייה בביקוש מאוד תלולה". ההסבר הוא פשוט: המודעות לנושא גבוהה מאי פעם, בין השאר בזכות הזמינות של מידע רפואי וחדשות מעולם הרפואה באמצעות האינטרנט.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת