גבר צופה בטלוויזיה - פעילות גופנית משתלמת בין הסלון למטבח

פעילות גופנית משתלמת בין הסלון למטבח

לכל פעולה גופנית יש שווה ערך מטבולי. הערך של מנוחה הוא 1.0, שטיפת כלים שווה 1.8, עלייה במדרגות 5.0. כל זה שווה כסף. תתחילו לזוז.

האנשים האלה שמוקדם בבוקר, עוד לפני הקפה, יוצאים לריצה או הליכה בשכונה – הם מאתגרים אתכם או מעצבנים אתכם? ואלה שאחרי יום עבודה, כאשר אתם יכולים לחשוב רק על הכורסה בסלון, וגם זה בקושי, והם בדרך לחדר כושר – מאתגרים או מעצבנים?

רוב הסיכויים שהאפשרות השנייה (מעצבנים) נכונה, כי הם מצליחים לעשות באופן קבוע, את מה שאתם ניסיתם פה ושם ולא התמדתם, למרות שאתם יודעים שזו הדרך הנכונה.

פעילות גופנית מסודרת, מספר פעמים בשבוע, במאמץ מבוקר, היא חלק יסודי באורח חיים בריא. אתם יודעים את זה ומבינים את זה, אולי אפילו ממש חושבים על זה, במסלול הקצר בין הטלוויזיה למקרר וחזרה.

אבל, היי, גם עשרה הצעדים האלה, מהסלון למטבח הלוך וחזור, שווים משהו. אמיתי.
אפילו אפשר למדוד את זה.

המסר הוא פשוט, לא חייבים להפוך לספורטיביים כדי לשפר את המצב.
תתחילו בקטן. מה זה קטן? פיצי.

רוצים דוגמא לפעילות גופנית קבועה, בלי לעשות ספורט? אז הנה: לשטוף את האוטו באופן ידני ולא במכונת שטיפה – פעילות חודשית שיש לה אפילו שווי ערך מטבולי נאה – 3.5.
לשם השוואה, סידור חדר שווה ערך מטבולי של 4.8. אם אתם עולים לישיבה בקומת ההנהלה במדרגות במקום במעלית, נתתם שווי ערך מטבולי נאה של 5.0. לעלות הביתה במדרגות עם השקיות מהסופר שווה ערך מטבולי 7.0.

בטח כבר הבנתם את הפרינציפ; העיקר לזוז, גם בלי נעלי ריצה מפונפנות, טריינינג יוקרתי ומסלול קבוע – בקטנה, בבית, במשרד, בדרך – "על הדרך". לזוז. עוד פעולה, עוד צעד, עוד מדרגה.
בחשבון הגופני הכל נחשב; אפילו למצב מנוחה יש שווה ערך מטבולי (1.0), כי הגוף עובד 24/7. גם כשישנים מתקיים בגוף תהליך חילוף החומרים (מטבוליזם).

האפליקציה שמודדת לכם שווי מטבולי "על הדרך"

אם תחפשו באינטרנט 'שווי מטבולי של פעילות גופנית' (Metabolic Evaluation of Task) תוכלו למצוא רשימות שווי מטבולי של פעולות שונות. שטיפת כלים, למשל, שווה 1.8.

יותר קל להוריד אפליקציה שמודדת את התנועה שלכם, מחשבת את המאמץ, ואומרת לכם מה השווי המטבולי של מה שעשיתם.

אין צורך לזכור להפעיל את האפליקציה לפני שזזים. היא רושמת באופן אוטומטי כל תנועה וכל מאמץ, כולל את ההליכה מהמטבח למקרר. רק צריך לעשות הכל כאשר הטלפון צמוד אליכם.

מאות ואלפי שקלים בשנה מחכים לכם באפליקציה

האפליקציה שאנחנו מדברים עליה פותחה ע"י חברת הטכנולוגיה Shapa והיא משרתת מאות אלפי אנשים בעולם, שהחליטו להזיז את עצמם ולו בקטנה.
בישראל יש לה גרסה מיוחדת, שלא רק מודדת לכם שווי מטבולי, אלא גם מתרגמת את השווי המטבולי לכסף אמיתי – כן, מאות ואלפי שקלים בשנה (בהתאם להיקפי הכיסוי ולמספר הפוליסות). זזים וחוסכים.

קראו אודות תוכנית הביטוח AIG Safe Life שמאפשרת לכם לחסוך עד 25% ממחירי ביטוח בריאות, חיים ותאונות אישיות ב-AIG באמצעות האפליקציה. כל צעד יכול להשתלם בגדול. תתחילו למדוד.

מי יודע, אולי בעקבות התמריץ הכספי תעברו מצעדים קטנים "על הדרך" לפעילות קבועה בחדר הכושר. זה בכל זאת עוד בריא יותר.

תוכנית הביטוח AIG Safe Life מתגמלת על אורח חיים בריא

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים