פינוי של פצוע על אלונקה

נתוני פגיעות טראומה בישראל

הדו"ח התקופתי של המרכז לחקר טראומה ורפואה דחופה, יכול להצביע על המגמות הצפויות בצרכנות ביטוח בריאות וביטוח תאונות אישיות

אחת למספר שנים מפרסם המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה דו"ח מקיף בנושא היפגעות. הדו"ח האחרון עד כה פורסם בשנת 2016 והוא מתייחס לשנים 2010 – 2015. הדו"ח מבוסס על נתוני פגיעות טראומה מ-19 מרכזים רפואיים.

מטרתו העיקרית של הדו"ח היא להוות בסיס למקבלי ההחלטות בישראל בקביעתם מדיניות בתחומי רפואה ושיקום, מתוך שאיפה כי ההחלטות ברמה הלאומית יתקבלו על בסיס נתונים ומידע מדויקים ככל האפשר.
מטרה נוספת היא לספק לציבור בישראל תמונת מצב ומגמות בכל הקשור להיפגעות של האזרחים בראייה ארוכת טווח. במילים אחרות: ממה להיזהר.

הדו"ח האחרון, לדוגמא, מציג נתונים על הגורמים העיקריים לפציעות של מבוגרים וילדים בישראל. נפילות גורמות לכמחצית מכמות הפציעות, כאשר כ-37% מהן נפילות מגובה.
בצד החיובי של נתוני הדו"ח; בישראל שיעור התמותה מן הנמוכים בעולם כתוצאה מפציעות קשות.

עפ"י הנתונים ניתן לצפות ביקושים לפוליסות ביטוח שונות. שיעורי ריפוי גבוהים, למשל, עשויים לבשר על עלייה במכירות של ביטוחי בריאות שונים, שכן רכישה של ביטוח בריאות פרטי מבוססת בעיקר על האמון ביכולת של ההשקעה להשתלם ברגע האמת. כלומר, לזכות בטיפול עם סיכויי הצלחה גבוהים.

ככלל, ככל שמדע הרפואה מתקדם יותר, ומציע יותר פתרונות לבעיות רפואיות שונות, שבעבר היו חשוכות מרפא, כך החשיבות של ביטוח בריאות פרטי גדלה.
בכל העולם יש מגמה של צריכה מוגברת של ביטוחי בריאות, כתוצאה מהשיפור העצום והמתמיד ביכולות הרפואיות.

המספר הגדול של פציעות כתוצאה מנפילה עשוי לבוא לידי ביטוי בעלייה בצריכה של ביטוח תאונות אישיות, המעניק פיצוי כספי ידוע מראש במקרה של פציעה מתאונה כלשהי.
הפיצוי בפוליסות אלה מיועד לכל מטרה, והוא בנוסף לשיפוי עבור הוצאות הטיפול והשיקום שניתן במסגרת ביטוחי הבריאות.

ביסודו דו"ח פגיעות טראומה בישראל הוא כלי עבודה לגורמים האמונים על תכנון שירותי הרפואה, חילוץ, פינוי והצלה, אך גם הציבור הרחב עשוי למצוא בו עניין.

ניתן לעיין בנתוני הדו"ח באינטרנט: הקליקו לצפייה בדו"ח.
אזהרה: מדובר במסמך הכולל כ-160 עמודים.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים