חום יולי-אוגוסט - מגזין AIG

חום יולי-אוגוסט, זמן מזגן

מה עושים כשמזגן מתקלקל באמצע חום יולי-אוגוסט לאחר תום תקופת האחריות של היצרן/מפיץ?

העולם מתחמם. אצלנו זה קורה פעם בשנה, בעונת הקיץ שנמשכת החל מחודש יוני ועד ספטמבר, עם שוליים רחבים במאי ובאוקטובר. השיא מגיע בחודשי חום יולי-אוגוסט, שכבר הפכו למושג בישראל ובשפה העברית.
באזורי החוף והשפלה החום מלווה בלחות כבדה, כאשר במקומות הגבוהים הלחות נמוכה יותר ולכן ההרגשה נעימה יותר למרות שזהו אותו חום יולי-אוגוסט.
הטמפרטורה בחודשים יולי ואוגוסט נעה בין 28 ל-30 מעלות צלזיוס, עם ימים רבים של חריגות מן השגרה (חמסינים). שיא החום עד כה בישראל נרשם ביישוב טירת צבי השוכן בסמוך לעמק בית שאן – 54 מעלות שנמדדו ב-21.06.1942. שיא החום של כל הזמנים בעיר הנופש והקיט אילת, הנקודה הדרומית ביותר במדינה – 47 מעלות שנמדדו ב-22.06.1945. בין שיאני החום בישראל נמנים גם אזור ים המלח (סדום, קלי"ה) והעיר טבריה.

חום יולי-אוגוסט הוא גם זמן המזגן. המכשיר החשמלי הראשון למיזוג אויר הומצא בשנת 1902 בארה"ב ומזגנים ביתיים ראשונים הופיעו בשווקי ארה"ב בשנות ה-20. אך הקונספט של מיזוג אויר ידוע כבר מימי מצריים העתיקה, רומי וסין העתיקה בהן ידוע על מגוון שיטות לקירור האויר בבתים באמצעות הזרמה של מיים ויצירת רוח.
הופעת מזגן האויר המודרני שינתה באופן דרמטי את אורחות החיים באזורים חמים ובתקופות החום. המזגן אפשר הקמת יישובים במקומות חמים ואפשר לחלקים רבים באוכלוסייה עבודה פרודוקטיבית גם בשעות החום. ההתפתחות של מדינת פלורידה וחופי מיאמי בדרום ארה"ב, שם חום יולי-אוגוסט נמשך חודשים ארוכים, מיוחסת להתפתחות מיזוג האויר הביתי.

מזגנים מתקלקלים. כמו כל מכונה, ולו המתקדמת ביותר, גם מזגן מועד לתקלות וכדאי לאתר אותן לטפל בהן לפני חום יולי-אוגוסט. בתקופה זאת, לא רק שתקלת מזגן היא ממש מטרד, גם מוקדי השירות של חברות השירות למזגנים עמוסים מאוד. עומס חום, אם תרצו.

התקלות האופייניות במזגנים הן אובדן גז/נוזל קירור ותקלות מכניות ואלקטרוניות במדחס, במאוורר ובלוחות הבקרה. אובדן גז במערכת היא התקלה הנפוצה ביותר ולכן מומלץ להקפיד על בדיקה ומילוי הגז לפחות פעם בשנתיים, אם לא לפני כל קיץ. כאמור, הכל יותר מהיר ופחות לחוץ לפני העונה הבוערת.

כמובן שיש לוודא את תוקף אחריות היצרן (או המפיץ) ולבדוק האם פוליסת ביטוח מבנה ותכולה כוללת הרחבה לתיקון מכשירי חשמל. אם תמה תקופת האחריות של היצרן/מפיץ ניתן לרכוש פוליסת ביטוח מוצרי חשמל ביתיים או כאמור הרחבה ל"אחזקה ותיקון למכשירי החשמל ואלקטרוניקה ביתיים" במסגרת ביטוח הדירה, וכמובן לא לחכות שתגיע תקלה ואז תמצאו את עצמכם באמצע חום יולי-אוגוסט ללא כיסוי לתיקון המזגן.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים