עוברים דירה? כמה דברים על גרירת משכנתא

עוברים דירה? כמה דברים על גרירת משכנתא

לא חייבים לרכוש ביטוח משכנתא בבנק, ואם לא עשיתם את זה עד היום, גרירת משכנתא היא בטח הזדמנות טובה לחסוך

החלטתם לשדרג את עצמכם לדירה גדולה יותר במקום טוב יותר? באינטרנט תוכלו למצוא גם את הדירה החדשה שלכם, גם את כל המידע הקשור במכירה של הדירה הישנה, וכמובן המון טיפים והמלצות איך להיערך בקלות ובנוחות לפרויקט של מעבר דירה – החל מתכנון הרישום של הילדים למוסדות החינוך בסביבה החדשה, דרך פתרונות הובלה, רעיונות לאריזה מהירה וכל הפרטים הקטנים שמרכיבים את הצעד הגדול. עוברים דירה.

בתוך כל זה יש גם את עניין המשכנתא.

גרירת המשכנתא והביטוח לדירה אחרת

ניתן כמובן להעביר משכנתא מנכס אחד לנכס אחר. התהליך נקרא גרירת משכנתא. למעשה אסור לסרב לכם, והבנק בו לקחתם את ההלוואה לרכישת הדירה שאתם רוצים למכור כעת, מחויב לאפשר לכם גרירה לדירה חדשה.
כך גם לגבי ביטוח משכנתא שהוא בעצם חלק בלתי נפרד מן העניין עפ"י החוק.

ביטוח משכנתא מכיל שני רכיבים – ביטוח מבנה לנכס הממושכן וביטוח חיים למקבל המשכנתא. המשמעות היא שהמימון שהבנק נתן לכם מכוסה כנגד נזקים שונים לבית וכנגד מותו של הלווה.
יחד עם זאת, יש לביטוח המשכנתא חשיבות גם עבורכם, מקבלי ההלוואה, באשר הוא מבטיח את האפשרות להחזר שכר דירה עבור מגורים חלופיים במקרה של אירוע ביטוחי בו הדירה אינה ראויה למגורים, והמשך דיור של המשפחה במקרה מוות.
כאמור, חוק המשכנתאות מחייב כיסוי ביטוחי לכל משכנתא.

בעת גרירת המשכנתא יש לוודא כי הכיסוי הביטוחי מטופל. פשוט וחשוב, רק צריך לזכור.

גרירת משכנתא – הכל עלינו

הבנק כמובן ינסה לשכנע אתכם לרכוש את הביטוח למשכנתא אצלו, אך השוואת מחירים ותנאים מהירה באינטרנט תגלה לכם כי יש אפשרויות חסכוניות ונוחות יותר. לא חייבים לרכוש את הביטוח בבנק, ואם לא עשיתם את זה עד היום, מעבר דירה הוא בטח הזדמנות טובה לחסוך ולהחליף את הפוליסה.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים