התקווה של אפריקה - כיסוי ביטוחי באמצעות הטלפון

התקווה של אפריקה: כיסוי ביטוחי באמצעות הטלפון

במקומות רבים בעולם כיסוי ביטוחי, ולו בסיסי כמו ביטוח תאונות אישיות, אינו דבר מובן מאליו. המקרה של פרנסיס אהיאייל מגאנה מספר את הסיפור כולו. העתיד בטכנולוגיות לתשלומי מיקרו באמצעות הטלפון

אחד האתגרים הגדולים של האנושות הוא יותר בני אדם עם כיסוי ביטוחי. המקרה של פרנסיס אהיאייל מגאנה, שזכה לחשיפה ב-BBC, מספר את הסיפור כולו.

פרנסיס שהתפרנס מתיקון צמיגי רכב נפגע בעינו מפיסת מתכת. הוא אושפז לתקופה ממושכת, איבד את העין הפגועה, הפסיד את חוג לקוחותיו ואת יכולתו להמשיך להתפרנס ממקצועו. בהיותו חסר כל כיסוי ביטוחי, פרנסיס נאלץ ללוות מחברים על מנת לשלם על הטיפול הרפואי והאשפוז וכעת שקוע בחובות ומצבו הכלכלי מתדרדר.

בעולם מסודר כמו שאנחנו מכירים, ההוצאות על הטיפול והאשפוז לא היו נופלות על כתפיו של פרנסיס אלא על מערך ביטוח הבריאות, ויחד עם פוליסת ביטוח תאונות אישיות הנטל הכלכלי עליו היה הרבה יותר קל, וכך גם היכולת שלו לשקם את חייו במסלול חדש.
בשבילנו זה טריוויאלי, אבל באפריקה ובמקומות אחרים בעולם זה לגמרי לא מובן מאליו.

שני מיליארד אנשים בעולם חיים ללא כל כיסוי ביטוחי, בעיקר כמובן באזורים נחשלים, ומצב זה משמר את הפער. במקרים רבים מדובר בחוסר מודעות לאופציה של ביטוח, אבל גם מי שיודע לא תמיד יכול להרשות לעצמו, ואף אם יכול אזי הנגישות לפתרונות ביטוח נמוכה. התוצאה: עולם בחסר ביטוח.

אבל יש תקווה. החדשנות והיצירתיות של מקצועני הביטוח עשויה למנוע כבר בעתיד הקרוב, מקרים כמו של פרנסיס אהיאייל מגאנה. הפתרון המתפתח הוא תשלומי מיקרו (Micro Payments) באמצעות טלפונים סלולריים. כלומר, פתרון נגיש במחיר מעשי.

בשלב זה מדובר בהנגשה של אחד מפתרונות הביטוח הבסיסיים ביותר, ובדרך כלל גם הזולים ביותר – ביטוח תאונות אישיות. מאפייני הביטוח – פיצוי ידוע מראש, כיסוי ביטוחי בכל מקום וכל שעה ופרמייה קבועה – מאפשרים פתרון טכנולוגי מהיר ופשוט שעשוי להבטיח תפוצה רחבה תוך זמן קצר.
חברה אפריקנית חלוצית שמאפשרת לרכוש ביטוח בתשלום יומי זעום באמצעות טלפון סלולרי הגיעה ל-16 מיליון לקוחות תוך 6 שנים בלבד.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים