ביטוח לחופשת סקי - דברים שכדאי לדעת על ביטוח נסיעות

מתכננים חופשת סקי? דברים שכדאי לדעת על ביטוח נסיעות

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא קודם כל פתרון לכיסוי הוצאות רפואיות בחו"ל. עם הזמן הוא השתכלל ונוספו לו כיסויים למטען ולביטול טיסות. לנופשי סקי כל הרכיבים חשובים במידה כזאת או אחרת. מהם הדגשים למעדיפים חופשת סקי? שוחחנו עם חן חנימוב, מומחית לביטוח נסיעות לחו"ל

עונת הנסיעות של חגי תשרי חלפה ויש כאלה שכבר חושבים על החופשה הבאה בחו"ל, ברוב המקרים בחג הפסח, שיחול השנה (תשע"ז) ממש באמצע חודש אפריל, ראשית האביב בישראל ובאירופה. בין חופשות תשרי לטיולי הפסח קיים גל הנסיעות של חובבי הסקי, שיוצאים לבלות חופשת סקי שנתית או לגיחות של סופ"ש סקי, עם או בלי הילדים.

עשרות אלפי ישראלים יוצאים בכל שנה לבלות חופשת סקי בחו"ל

העונה החמה של חופשות הסקי בישראל היא, בדרך כלל, בחודשים אוקטובר ונובמבר, חודשי הסתיו, בהם מבוצעות רוב הרכישות של חובבי הסקי לקראת החורף. בכל שנה יוצאים בחודשי החורף עשרות אלפי ישראלים לחוויות סקי ארוכות או קצרות, בדרך כלל באירופה. בשנת 2014 הוערכה כמות הישראלים שיצאו לסקי בכ-40 אלף והמגמה היא של גידול מתמיד. מתכננים בחגים, רוכשים אחרי החגים ויוצאים בין דצמבר לאפריל.

עפ"י נתוני ענף הביטוח, רוב גדול של הישראלים היוצאים לחו"ל (80%+) מקפידים לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל. יש להניח כי בקרב היוצאים לחופשות סקי השיעור אף גבוה יותר, אם לא 100%, בגלל המאפיינים המיוחדים של החופשה הכרוכים בסיכון מוגבר לפציעה.

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח פשוט יחסית, אך בכל הקשור לבילוי חופשת סקי, ולחופשות ספורט חורף ופעילויות אקסטרים בכלל, יש לקחת בחשבון כמה וכמה דברים חשובים. אז הלכנו להתייעץ עם המומחים ולקבל גם כמה טיפים לדרך.

חן חנימוב, מחברת AIG, היא מומחית בתחום ביטוחי תאונות אישיות ונסיעות לחו"ל. "מה שהכי חשוב לזכור בעניין ביטוח נסיעות לחו"ל, במיוחד עבור חופשת סקי", מדגישה חן חנימוב, "הוא התאמה אישית של הכיסוי. באופן כללי לכל חברת ביטוח יש מספר מסלולים בסיסיים, אצלנו למשל יש שלושה, שגם בתוכם ניתן לבצע התאמות לפי מספר גורמים".

הבסיס החיוני: כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביסודו ביטוח שנועד לכסות הוצאות רפואיות בעת השהייה מחוץ לגבולות המדינה. ביטוחי הבריאות הישראליים – הממלכתי, קופות החולים והפוליסות הפרטיות – אינם תקפים בחו"ל, ולכן ביטוח נסיעות עם כיסוי להוצאות רפואיות הוא חיוני, והוא בתוקף מרגע היציאה מן הארץ עד רגע החזרה. חן מדגישה כי חשוב לבדוק את התאריכים בפוליסה מול תאריכי החופשה והטיסות.

עם הזמן והתפתחות ענף התיירות הורחב הכיסוי גם לפגעי תאונות אישיות בחו"ל, כולל פיצוי לנכות ועוד. כמו כן, נוספו רכיבי כיסוי למטען ולביטול ועיכוב טיסות. פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מלאה כוללת את כל הרכיבים. אז מאיפה מתחילים ומה הכי חשוב לדעת, לאלה המעדיפים חופשת סקי ולכל השאר?

"אני חושבת שבכל מה שקשור לרכיב הכיסוי הרפואי המודעות היא גבוהה", אומרת חן חנימוב, שמכירה את התחום היטב, "אנשים מבינים את הצורך ויודעים איך הדברים עובדים. השאלות מאוד ענייניות – איך מגישים את הקבלות במקרה הצורך, מה צריך לתעד וכו'. מבררים כמובן לגבי מוקד החירום בעברית. זה שיקול מכריע. כשמזכירים ללקוחות שעומד לרשותם מוקד חירום דובר השפה העברית 24/7, כל השיחה עוברת מייד לטון נינוח יותר".
אז מה התכלס, כמה כיסוי צריך? "הלקוחות יכולים לבחור בין רמות שונות של סכומים בהתאם לפוליסות הקיימות בחברה שבחרו. אצלנו לדוגמה ב-AIG ניתן לבחור החל מהרמה הבסיסית ועד לרמת פרמיום בה ניתן כיסוי רפואי עד ל-2 מיליון דולרים. למסלול הפרמיום אפשר להוסיף הרחבה לכיסוי מיוחד לספורט חורף, למי שבוחרים חופשת סקי. "

הגורמים המשפיעים על מחיר הפוליסה שתשלמו בסוף הם מספר הנוסעים, סוג החבילה, מספר ימי בנסיעה, גיל המבוטח ויעד הנסיעה.
"יש תחרות", אומרת חנימוב, "אבל מחיר הוא לא השיקול היחיד, בטח בחופשות מורכבות. המוניטין של חברת הביטוח בתשלום תביעות הוא שיקול לא פחות חשוב, במקרים רבים השיקול המכריע, וכמובן הכיסוי. אנחנו בעידן של שקיפות והפוליסות זמינות באתרי האינטרנט של חברות הביטוח. כמו שמכינים את כל החופשה, אפשר וצריך לדאוג גם לזה. אנחנו, מקצועני הביטוח, מעודדים את הלקוחות, אם לא לקרוא לפחות לעיין בפוליסות, כי הידע מקל על השיח איתם".

ביטוח לחופשת סקי – דגשים חשובים ומומלצים לאוהבי סקי

כבר בגלילה מהירה של הפוליסה, אפילו לא עיון של ממש, מגלים מידע מרתק. ברשימת הכיסויים כלולים בנוסף להוצאות אשפוז בחו"ל ותרופות, גם פינוי ימי ואווירי, כיסוי להטסת קרובים לחו"ל, הטסת ילדים חזרה לישראל, טיפולי חירום בשיניים ועוד כיסויים חשובים שכדאי לדעת לקראת כל נסיעה. מהם הדגשים לנופשי סקי?

חן חנימוב מונה שלושה עיקריים: "ראשית ההרחבה לספורט חורף שמבטיחה כיסוי ייעודי גם לסיכונים הספציפיים של החופשה. שנית, לדעת בדיוק מה כלול תחת ההגדרה 'ספורט חורף'. לדוגמא, הביטוח תקף רק באזורי גלישה מורשים. אלמנט שלישי שיש לו חשיבות מיוחדת לנופשי סקי הוא ביטוח ביטול ועיכוב טיסות. מספיק עיכוב של טיסה אחת כדי לגרום לאובדן יום גלישה שכבר שולם ולמפח נפש. ככל שלוח הזמנים יותר מדויק, כך זה יותר חשוב".

ומה לגבי כיסוי למטען? מדובר למעשה בביטוח רכוש, אך בשונה מביטוח רכוש רגיל, כמו ביטוח תכולת דירה, הכיסוי לכבודה בחלק מפוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה עלויות צורך לקיום במקרה של עיכוב בהגעת הכבודה. במקרה כזה, התשלום הוא כנגד קבלות.
הפוליסות כוללות גם כיסוי מעבר לכך, כגון לתכולת מזוודה (עד גבול אחריות הקבוע בפוליסה). בכל מקרה של גניבת כבודה חשוב להצטייד בקבלות רכישה ואישורי משטרה מקומית ו/או חברת התעופה – בכפוף למקרה ולפוליסה.

"זה לא שאפשר לעשות שופינג על חשבון הפוליסה", צוחקת חנימוב, "המטרה היא לתת כיסוי בסיסי שיאפשר להתארגן ולמצות את החופשה. אצלנו הכיסוי המירבי לכבודה הוא 2,000 דולרים והסכום מורכב מסעיפים שונים שלכל אחד יש תקרה. לדוגמא, הכיסוי במקרה של אובדן מזוודה הוא עד 400 דולרים. כיסוי מקסימלי לאובדן של חפצי ערך, למשל מגלשיים, הוא כמה מאות דולרים, שיכולים לאפשר שכירת ציוד חלופי באתר הנופש בפחות לחץ כספי".

רבים מנופשי הסקי נוהגים לקחת עמם גם מחשב נייד/טאבלט, לא רק כדי להישאר מחוברים לעבודה אלא גם לתקשורת עם בני משפחה וגם כחלק מהחוויה של חופשת סקי. ספורט החורף לסוגיו הוא נושא חם ברשת וחובבי הסקי מחוברים לתחביב גם במרחב הדיגיטלי, קל וחומר בזמן חופשת הסקי שלהם.
איך זה קשור לביטוח נסיעות? באמצעות הרחבה מיוחדת עבור המחשב, שמבטיחה כי גם המחשב יהיה מוגן. חופשה נעימה.

אולי תרצו לקרוא על 10 דברים שכדאי לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים