טיפים לצילום בחו''ל - איפה שומרים את כל התמונות מהחופשה

טיפים לצילום בחו"ל: איפה שומרים את כל התמונות מהחופשה?

הסמארטפון שינה את חוקי המשחק בכל מה שקשור לתיעוד של חוויות חופשה בחו"ל. כולם מצלמים, כל הזמן, הכל. אז איפה שומרים את כל זה? ולא רק חוויות, גם מסמכים. אם כבר טיפים לצילום בחו"ל

כשמחפשים טיפים לצילום בחו"ל מגלים שאלה מוזרה "איזו מצלמה לקחת לחופשה"? עבור רוב התיירים בעולם התשובה מובנת מאליה – המצלמה של הטלפון, מה לא ברור?
אם אתם חובבי צילום "מקצועיים" הביאו את סט המצלמות שלכם. חופשה בחו"ל היא הזדמנות נפלאה ליהנות מהתחביב וליישם את כל הטיפים לצילום בחו"ל שליקטתם באינטרנט. אבל גם אתם, חובבי הצילום, יודעים כי המצלמה של הטלפון תעשה את רוב העבודה, בעיקר לצרכי התיעוד השוטף של החופשה והחוויות.

אין ספק כי הסמארטפונים הביאו את התיעוד של חוויות, במיוחד בתחום התיירות, לפסגות חדשות: אפשר לצלם בלי חשבון, לקבל תוצאה מיידית, לשתף עם המשפחה בלחיצת כפתור, עם כמה מילים ואימוג'ים, ולמעשה לתעד כל רגע ואחר כך אפילו להפיק מזה סרטונים.
בנוסף, אם פעם רק אחד מבני המשפחה (או מעטים מחברי הקבוצה) היה מצלם, היום כל החבורה מצלמת ומצלמת בלי הפסקה. אקשן.

איפה שומרים את כל התמונות? הכירו את Google Photos

בכל רשימה עכשווית של טיפים לצילום בחו"ל, ההמלצה היא לשמור את התמונות ישר בענן. אין שום טעם להעמיס את התמונות על הזיכרון של הטלפון, במיוחד אם אתם אוהבים לצלם ומתכוננים לתעד את החופשה באופן יסודי.
קיימות לא מעט פלטפורמות לניהול תמונות, שמציעות כמובן גם אפליקציות מובייל, ויכול להיות שאתם אפילו משתמשים באחת מהן.
שימו לב, לא מדובר ברשתות לשיתוף תמונות, כגון אינסטגרם, אלא בפלטפורמות לניהול התמונות בסביבה פרטית. תכלס, הארכיון.

אם יש לכם חשבון גוגל עם כתובת ג'י-מייל, יש לכם גם את אחת מן הפלטפורמות הפופולאריות ביותר והטובות ביותר – גוגל פוטוז (Google Photos).

  • גוגל פוטוז מאפשרת לשמור תמונות – ללא הגבלה וללא תשלום כחלק מחשבון הג'י-מייל – מהמצלמה בטלפון ישירות ליישום בענן. התמונות מסודרות באופן כרונולוגי אם אפשרויות לשינוי התצוגה – יומי, חודשי וכד'.
    ניתן לארגן את התמונות באלבומים. כל תמונה יכולה להיות משוייכת למספר אלבומים. לכן מומלץ ליצור בשלב ראשון אלבום כללי לחופשה המסויימת ואחר-כך לצרף תמונות מתוכו לאלבומים ספציפיים שתגדירו לפי נושאים שונים.
  • גוגל פוטוז כוללת כלים לעיבוד ועריכת תמונות – חיתוך, טקסט, איור, גוונים ועוד. בדרך כלל טיפים לצילום בחו"ל אינם כוללים מניפולציות על התמונות, אך בעידן האינסטגרם והסנאפצ'ט זה חלק מעניין.
  • ממשק המשתמש של גוגל פוטוז נחשב לאחד מן המתקדמים מסוגו והוא נוח מאוד לתפעול גם בטלפון וגם באינטרנט במחשב.
  • לגוגל פוטוז יש תכונה חביבה שיוצרת מהתמונות שלכם, באופן אוטומטי, קולאז'ים וסרטונים. באפשרותכם גם ליצור קולואז'ים וסרטונים בעצמכם, ולהחליט אם לשמור או לשתף.

לתשומת לב! אם תרצו לשמור את התמונות בנפח המקורי שלהן תצטרכו לשלם עבור האחסון, אבל אין צורך בכך; האפליקציה אמנם מורידה את הרזולוצייה אבל למרבית השימושים, למעט שימושים מקצועיים, התוצאה יותר ממספיקה.
בעת ההצטרפות לפלטפורמה תתבקשו לבחור בין רזולוציה גבוהה לבין נפח מקורי. בחרו ברזולוציה גבוהה המעניקה לכם אחסון ללא הגבלה של תמונות באיכות גבוהה.

איך מצטרפים לגוגל פוטוז?

במחשב יש להתחבר לחשבון הג'י-מייל ולגלוש לפלטפורמה https://photos.google.com. הפלטפורמה זמינה כחלק מהג'י-מייל שלכם, אך יש לבצע תהליך קצר של הצטרפות והגדרות. אם אין לכם חשבון ג'י-מייל, גוגל פוטוז היא סיבה טובה לפתוח אחד כזה.
בטלפון יש להוריד את האפליקציה ולהתחבר באמצעות פרטי חשבון הג'י-מייל. יש להגדיר את האפליקציה כיעד ברירת מחדל לשמירת תמונות. תמיד אפשר להעבירן או להעתיקן בהמשך.
ניתן לצפות בכל התמונות גם באמצעות גוגל דרייב ואף לסנכרן אותן למחשב באמצעות התקנה מקומית של גוגל דרייב במחשב האישי.

טיפים לצילום בחו"ל – מה לשתף ומה לא לשתף?

אם יצאתם לחופשה והשארתם בית ריק, כלל הברזל הוא לא לשתף, רק בערוצים פרטיים, בין משפחה וחברים קרובים, כגון ווטסאפ ואי-מייל. אין צורך לגלות לעולם, ובכלל זה לגנבים, שאתם בחו"ל. כדאי לגייס סבלנות, אם כל ההתלהבות והרצון לשתף.

כאשר חשש כזה אינו קיים, שתפו חופשי – בפייסבוק, באינסטגרם ובכל ערוץ בו אתם נוהגים לשתף חוויות – ישר מהאפליקציה.

מה לצלם?

מה שבא לכם, באופן הכי ספונטני שיש. מומחי צילום נותנים כמה דגשים: לצלם את עצמכם ושותפיכם לחופשה, את המקומיים ביעד החופשה, לנסות זוויות שונות, לתפוס הווי ואווירה, לספר סיפור. לפעמים הסיפור הוא תמונה אחת מדוייקת ולפעמים רצף שמגדיר חוויה.

התמונות הראשונות פחות חווייתיות: צלמות את כל המסמכים הקשורים לחופשה – דרכונים, כרטיסי טיסה, אישורי הזמנות של בתי מלון והשכרת רכב, מסמכים רפואיים ואת פוליסות ביטוח הנסיעות. כדאי לצלם גם חפצים מסויימים שאתם לוקחים איתכם. ביטוח נסיעות יכול לכלול כיסוי למצלמות, מחשבים ועוד.

עוד כמה דברים על ביטוח נסיעות לחו"ל, אם כבר טיפים לצילום בחו"ל

אם חלילה קרה משהו – לדוגמא, פציעה, מחלה וכד' – בגללו תדרשו לממש את פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שרכשתם, חשוב לתעד את הפרטים באמצעות המצלמה.
ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לכלול כיסוי להוצאות רפואיות בעת החופשה, כיסוי לכבודה וכיסוי כנגד ביטולי נסיעה.

10 דברים שחשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

אנחנו מקווים שלא תצטרכו לצלם דברים כאלה. חופשה נעימה.

לטיפים נוספים בקרו במדור נסיעות במגזין AIG

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים