רכב משטרה – נהיגה ללא ביטוח

נהיגה ללא ביטוח רכב – סיכונים כלכליים ומשפטיים

נסיעה ללא ביטוח רכב בתוקף כרוכה בסיכונים כלכליים כבדי משקל, ובמקרה של ביטוח חובה גם בסיכונים משפטיים. הכירו את הסיכונים והכינו את התזכורות

לנהיגה ברכב ללא כיסוי ביטוחי עלולות להיות השלכות כבדות משקל, חלקן כלכליות וחלקן משפטיות. ההשלכות של נהיגה בלי ביטוח רכב משתנות בהתאם לסוג הביטוח החסר.
בדרך כלל ההתייחסות היא למצב של נהיגה ללא ביטוח חובה, אשר כפי שמשתמע משמו הינו חובה עפ"י חוק. אבל גם להיעדרם של ביטוחים אחרים, שאינם בגדר חובה חוקית, יש משמעות רבה.

נהיגה ללא ביטוח מקיף – סיכון כלכלי

ביטוח מקיף מכסה נזקים שנגרמו לרכב כתוצאה מאירועים שונים, החל בתאונה, דרך גניבה ועד שבר שמשות, לרבות כיסוי לנזקי רכוש לצד שלישי (צד ג') שנגרמו ע"י הרכב המבוטח – ראו רשימת הכיסויים האפשריים בביטוח מקיף לרכב.

מי שנוהג ללא ביטוח מקיף לוקח ביודעין סיכון, שבכל מקרה של נזק לרכב, העלות תחול עליו, והעלויות יכולות להיות מאוד גבוהות. במקרים של נזק מוחלט לרכב המבוטח (טוטאל-לוס) או גניבה, הסיכון הוא כמלוא שווי הרכב.

אין חובה חוקית לרכוש ביטוח מקיף לרכב, וההחלטה היא לשיקולו של כל בעל רכב. מומלץ, כמובן, לכל מי שיש לו רכב יקר, ודאי רכב חדש, לרכוש ולו את הכיסוי הבסיסי כדי להגן על רכושו.
ראו חבילת ביטוח מקיף Low Cost המספקת את הכיסויים החשובים ביותר במחיר זול ונגיש ובקנייה מהירה אונליין.

נהיגה ללא ביטוח צד ג' – סיכון כלכלי

ביטוח צד ג' מכסה נזקי רכוש שנגרמו לצד שלישי עקב שימוש ברכב המבוטח. לדוגמא, פגיעה ברכב אחר, גדר של בית שכן, עמוד תאורה עירוני ועוד.
ביטוח צד ג' כלול בפוליסת הביטוח המקיף, וניתן לרכוש אותו גם בנפרד.

נהיגה בלי ביטוח צד ג' היא אמנם אינה בניגוד לחוק, אבל ממש אינה מומלצת. בכל מקרה של נזק לרכוש של גורם כלשהו, אתם צפויים לתביעה אישית בגין הנזק. הסכומים יכולים להיות גבוהים מאוד, בהתאם לנסיבות.
אם יש לכם ביטוח צד ג' לרכב, חברת הביטוח תשלם.

נהיגה ללא ביטוח חובה – סיכון כלכלי ומשפטי

בכל הקשור לנהיגה ללא ביטוח חובה לרכב, הדברים כמובן יותר מורכבים, בשל היותו של ביטוח החובה מחויב לפי חוק. נהיגה בלי ביטוח חובה היא לא רק לקיחת סיכונים, היא גם עבירה על החוק.

המשמעות היא, שגם אם לא התרחש אירוע ביטוחי (כלומר, תאונת דרכים) המעמיד את הפוליסה במבחן, נסיעה בלי ביטוח חובה מסכנת אתכם. לדוגמא, כאשר שוטר מחליט לבדוק אתכם.

מי שנתפס נוהג ללא ביטוח חובה בתוקף, צפוי להליכים משפטיים ולקנסות כבדים. במקרים מסוימים זה יכול להסתיים בשלילת רישיון הנהיגה.
במרבית המקרים יש החמרה בהתייחסות לעבירות תנועה של מי שנתפס נוהג ללא ביטוח חובה.

ההיבט הכלכלי של נהיגה ללא ביטוח חובה, מעבר לקנסות הכרוכים בכך, בא לידי ביטוי במקרה של תאונה עם נפגעים.

ביטוח חובה לרכב נועד לפיצוי נפגעי גוף בתאונות דרכים – נהגים, נוסעים והולכי רגל.
מי שנפגע בתאונת דרכים על ידי רכב שאינו מבוטח, רשאי הוא לפנות בתביעת פיצויים ל-'קרנית'  (קרן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים). 'קרנית' רשאית לתבוע את התשלומים אותם שילמה לתובע, מהנוהג ברכב הלא מבוטח שהיה מעורב בתאונה.

נהג אשר לא רכש ביטוח חובה ונפגע בתאונה, לא יוכל לתבוע כספי פיצויים על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ואף הוא חשוף לתביעה של קרנית אם פגע בהולך רגל או נפגע נוסע ברכבו.

לעתים קרובות, העדרו של כיסוי ביטוחי בתוקף נובע מרשלנות במעקב אחרי מועדי החידוש או משכחה. אל תיקחו סיכונים מיותרים: הכינו לכם תזכורת לחידוש ביטוח הרכב, במחשב ובטלפון.
כדאי לתזמן את התזכורות למועד מוקדם מהתאריך בו מיועד לפקוע תוקף הביטוח הנוכחי, על מנת שיהיה לכם זמן לתכנן את החידוש בנוחות ובמינימום הפתעות תקציביות.

ניתן לחדש את ביטוח הרכב אונליין באתר האינטרנט של AIG.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים