ביטוח ישיר, היסטוריה של חדשנות

ביטוח ישיר, היסטוריה של חדשנות

הבריטים היו חלוצי המהפכה הישירה בביטוח, בעיקר בזכות תשתית טלפונים מתקדמת, אך עד מהרה האופציה לרכוש ביטוח ישיר בשיחת טלפון מהכורסה בבית, הפכה לנפוצה בכל המדינות המתקדמות

ביטוח ישיר מתייחס לעסקת ביטוח המתבצעת ישירות בין הצרכן (המבוטח) לבין חברת הביטוח, ללא תיווך של סוכן ביטוח או כל גורם מתווך אחר. שני היתרונות המיידיים של ביטוח ישיר על פני ביטוח באמצעות סוכן הם החיסכון המשמעותי במחיר והמהירות בה מתבצעת העסקה. אך אלו אינם היתרונות היחידים שיוצרים העדפה גוברת לשירותי הביטוח הישיר בעולם ובישראל.

ההיסטוריה של הביטוח הולכת אחורה עד סין העתיקה. ביטוח ישיר הוא התפתחות של העשורים האחרונים. המהפכה התחוללה עם התקדמות טכנולוגיות התקשורת וטכנולוגיות לניהול נתונים, תחת השם הכולל של מערכות מידע, שאיפשרו מענה אישי מיידי לכמות גדולה של פניות בעת ובעונה אחת, ותיעוד של עסקאות מרחוק באמצעים אמינים. במילים אחרות, המפגש בין הטלפון למחשב חולל מהפכה דרמטית בענף הביטוח, כמו בענפים רבים אחרים. היום ביטוח ישיר מתבצע בטלפון אבל לא תמיד בשיחה, אלא אונליין באתרי אינטרנט ואפליקציות הנגישים באמצעות טלפונים חכמים, שהם למעשה מחשבים קטנים וחזקים.

הבריטים היו חלוצי המהפכה הישירה בביטוח, בעיקר בזכות תשתית טלפונים מתקדמת (יחסית לאותה תקופה), אך עד מהרה, האופציה לרכוש ביטוח בשיחת טלפון מהכורסה בבית, מתי שנוח במחיר שנוח, הפכה לנפוצה בכל המדינות המתקדמות. שיפורים מתמידים בתחומי תקשורת טלפוניה וסלולר האיצו את המגמה בכל העולם.

כאמור, הפופולאריות של ביטוח ישיר, בישראל ובעולם, נוצרה כמעט באופן מיידי בזכות פערי המחיר הגדולים. חברות הביטוח הישיר כגון AIG ואחרות, מנהלות עסקאות ביטוח בהיקפים עצומים, אך עם מנגנון "רזה" וחסכוני המאפשר חיסכון משמעותי במחיר הפוליסות לצרכן.
יתרון נוסף שקסם לצרכני הביטוח (ומי לא צרכן ביטוח) הוא המהירות. בשיחת טלפון אחת סוגרים עסקת ביטוח כאשר פעם כדי לסגור עסקה כזו, היו נדרשים מספר ימים אם לא מספר שבועות. ויש גם את ענין הנוחות; פוליסות ביטוח ישיר ניתן לרכוש בכל זמן נתון, ומכל מקום באמצעות מכשיר טלפון. באופן שוטף זה אומר שאפשר לטפל בענייני הביטוח בנחת מהכורסה בסלון. מעבר לכך, יתרון הנוחות בולט גם כאשר צריך לחדש את ביטוח הרכב עבור בן/בת הזוג כאשר נמצאים בניו-יורק. השימוש באינטרנט העצים את יתרון הנוחות והיום ניתן לבצע פעולות ביטוח רבות באונליין.

באופן טבעי, בעיקר הנתח בעוגת הביטוח העולמית, נוגסות חברות הביטוח הישיר בתחומי ביטוח אלמנטרי תחרותיים כגון: ביטוח רכב, דירה, משכנתא, ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח תאונות אישיות וכמובן ביטוח חיים ריסק. בשנים האחרונות, עם ההתפתחות העצומה של מדע הרפואה, גם פוליסות ביטוח בריאות נרכשות באופן ישיר.

קבלו הצעת מחיר מהירה ומשתלמת


    הורדת מסמכים